Bart.

100% treu...

Ik ben nu 19, heb rijbewijs B, en wil dolgraag mn A rijbewijs halen...Ik ga nog een tijdje door met de scooter, en rond mn 21e, verkoop ik de zut, om geld te hebben voor het A bewijs....

Die-hard-rob: Zolang je er lol aan blijft beleven, moet je ermee doorgaan. Op een bepaald moment, stopt het gewoon, en ga je bedenken, dat het misschien wel zinnig is, afstand te doen van je scooter-jaren
 
Tsja dat is misschien dan wel waar...maar een scooter kan je voor relatief weinig geld helemaal naar je eigen idee maken, opbouwen. Een motor kost toch iets meer geld, om dat op te bouwen. Dat je geen gezeik hebt met de politie is ook niet helemaal waar, te hard rijden is een boete, veelste hard rijden is je rijbewijs kwijt.

Kans dat je een ongeluk krijgt op de openbare weg is groter dan op het circuit + dat je op een circuit geen boetes kan krijgen voor snelheid overtredingen en je hoeft minder rekening te houden met je mede weggebruikers.

Met een motor moet je echt naar de grote circuits om te kunnen rijden...Assen, Zandvoort enz. Met een scooter kun je ook op kartcircuits rijden...dus ik weet nog niet zo niet of een motor zoveel voordelen heeft tegenover een scooter.... :)
 
Ik heb motorrijbewijs en auto, maar ik zal me scooter nooit verkopen.

Ik doe er wel steeds minder aan, maar als ik niet in acute geldnood zit, hou ik hem.

Ik verkoop hem bv niet omdat ik bv een auto of motor wil.
 
Big B blijf jij toch lekker eigenwijs, ik kan nu nog wel 1000 argumenten geven maar als jij ervan overtuigd bent dat een snelle scooter het beste is :p.

ik heb zelf ook nog een scooter hoor daar niet van, toch weet ik dat een motor goedkoper en beter is.
 
->Blaze, het is maar net wat je wilt, de een vind rijden helemaal geweldig, en ja dan heb je idd weinig aan een snelle scoot. Ik bv vind sleutelen gewoon leuk, daarvoor is een scooter gewoon ideaal.
 
Originally posted by Chiel
->Blaze, het is maar net wat je wilt, de een vind rijden helemaal geweldig, en ja dan heb je idd weinig aan een snelle scoot. Ik bv vind sleutelen gewoon leuk, daarvoor is een scooter gewoon ideaal.

Tuurlijk , maar wat heb je aan iets waar je niet op kan rijden, daar gaat het over.

maar het maakt mij niet uit hoor, iedereen komt er vroeger of later toch wel achter.
zoals ik al zei, ik heb zelf ook nog 2 brommers.
 
Op een motor kan je gewoon legaal wat toeren, dat is op een scooter niet te doen en dat is jammer, want hoe leuk het sleutelen ook is, het rijden is natuurlijk ook koel. Je zou dan naar een circuit kunnen gaan, maar dat is niet voor iedereen dichtbij, dus moet de scoot weer op een kar achter de auto aan, etc.

Ik heb nu hetzelfde als Karoshi: Zip staat bij m'n ouders in de schuur en ik heb maar weinig tijd om er mee bezig te zijn. Na mijn avontuurtjes met de politie rij ik dus ook totaaaaal niet graag meer ff over de openbare weg om te testen, dus ik vraag me ook meer en meer af waar ik het nog voor doe... Ik heb iig besloten er ff een paar maanden geen aandacht meer aan te besteden. Heb ik er dan weer zin in, dan ga ik verder, maar mis ik het niet, dan mag alles weg (niet voordat ding afgesteld en wel op de testbank is geweest of kors :p)...

Als je wat jonger bent denk je dat je noooooooit zult stoppen met scooters. Bij sommigen is dit ook echt het geval, maar bij de meesten gaat dat gevoel toch over en worden auto's en motoren gewoon interessanter. Dat geldt voor mij ook wel, hoewel scooters natuurlijk wel altijd leuk blijven.
 
Ik kom in hetzelfde schuitje te zitten..

Van de week, gaat de scooter naar de winterstalling (oma van mn vriendin)....

Ik heb wel zin, om nog te sleutelen, en heb ook de spullen al...Alleen de tijd ontbreekt af en toe op het moment...

Als het weer warm begint te worden, zal ik weer eens gaan klussen aan het ding..nu is het gewoon domweg TE koud (heb geen goede garage..)
 
Je kan ook altijd je passie voor motoren combineren met scooters :p

Tja dat was ook een beetje het uitgangspunt bij mij. Een legale special scooter realiseren.
Als ik zo kijk is dit ook een van de redenen waarom vele mensen het voor bekeken houden. Ze hebben iets moois opgebouwd en willen dan niet riskeren om het kwijt te raken door een keer te gaan testen.

Het blijft gewoon jammer maar DAT is meestal wel de reden waarom er vele mensen mee stoppen.

Het kost veel geld en voor wat? Als je er niet mee kan gaan rijden...
 
Originally posted by Kasteel
het wordt tijd voor barts 2de doel in leven, het verwezenlijke van een m3 e36 :p.

Dat gaat een vijfjaren-plan worden... Eerst een E36 320i/323i/325i :)

Bij mij komt er trouwens geen A-rijbewijs, zo tweewieler-freak ben ik nou ook weer niet... Ik ben gewoon techniek-freak, en de betaalbare vorm is voor mij scooters :)
 
Originally posted by Big B NRG
Tsja dat is misschien dan wel waar...maar een scooter kan je voor relatief weinig geld helemaal naar je eigen idee maken, opbouwen. Een motor kost toch iets meer geld, om dat op te bouwen. Dat je geen gezeik hebt met de politie is ook niet helemaal waar, te hard rijden is een boete, veelste hard rijden is je rijbewijs kwijt.

Kans dat je een ongeluk krijgt op de openbare weg is groter dan op het circuit + dat je op een circuit geen boetes kan krijgen voor snelheid overtredingen en je hoeft minder rekening te houden met je mede weggebruikers.

Met een motor moet je echt naar de grote circuits om te kunnen rijden...Assen, Zandvoort enz. Met een scooter kun je ook op kartcircuits rijden...dus ik weet nog niet zo niet of een motor zoveel voordelen heeft tegenover een scooter.... :)


Nja, als je eenmaal motor hebt gereden dan raak je niet meer zo snel onder de indruk van een snelle scooter, en dus gaat de lol van scooters er vrij snel af. Het kost veel geld, en gaat in verhouding niet hard...
 
Originally posted by Karoshi
Het kost veel geld en voor wat? Als je er niet mee kan gaan rijden...

De spijker op z'n kop... Als zou ook best een Runner 180 willen hebben, maar ik denk dat als ik m'n A-rijbewijs heb, dat ik dan geen scooter wil, maar een motor :)

Als je hier in Nederland met je B-rijbewijs nou gewoon op een 125cc mag rijden, gaat er een wereld voor je open [Runner 125 met 174cc Malossi MHR :)]...
 
Originally posted by ODM-Peter
Nja, als je eenmaal motor hebt gereden dan raak je niet meer zo snel onder de indruk van een snelle scooter, en dus gaat de lol van scooters er vrij snel af. Het kost veel geld, en gaat in verhouding niet hard...
klopt helemaal :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
De spijker op z'n kop... Als zou ook best een Runner 180 willen hebben, maar ik denk dat als ik m'n A-rijbewijs heb, dat ik dan geen scooter wil, maar een motor :)

Als je hier in Nederland met je B-rijbewijs nou gewoon op een 125cc mag rijden, gaat er een wereld voor je open [Runner 125 met 174cc Malossi MHR :)]...

tja gelukkig kan dit nog in belgie...
Nu ook niet meer maar gelukkig heb ik mijn rijbewijs al lang genoeg...

Ik beschouw de 125cc ook maar als een opstapje voor ik een motorrijbewijs + motor haal.

Dan gaat de 125cc naar een andere lieve eigenaar :!
 
Originally posted by Blaze
Big B blijf jij toch lekker eigenwijs, ik kan nu nog wel 1000 argumenten geven maar als jij ervan overtuigd bent dat een snelle scooter het beste is :p.

ik heb zelf ook nog een scooter hoor daar niet van, toch weet ik dat een motor goedkoper en beter is.

Een motor is goedkoper als je het er nix aan veranderd...daar ben ik het mee eens. Maar zodra je je motor 'eigen' wil maken ben je een hoop geld kwijt aan onderdelen. Bij een scooter zijn die kosten gewoon een stuk lager.

Maar het is maar net waar je interesses liggen en waar je je geld aan uit wilt geven...deze discussie is nutteloos, want ik kan jou toch niet overtuigen en jij mij ook niet. :)
 
Originally posted by ODM-Peter
Nja, als je eenmaal motor hebt gereden dan raak je niet meer zo snel onder de indruk van een snelle scooter, en dus gaat de lol van scooters er vrij snel af. Het kost veel geld, en gaat in verhouding niet hard...

Telt achterop zitten ook :rolleyes:
Ik zit wel eens achterop bij mijn vader, die een fireblade heeft. Het gaat zeker hard en is zeker wel leuk, maar het heeft net niet wat een scooter heeft. :)

Ik kan het niet uitleggen, noem het maar een hobby om het makkelijk te houden.
 
Originally posted by Big B NRG
Telt achterop zitten ook :rolleyes:
Ik zit wel eens achterop bij mijn vader, die een fireblade heeft. Het gaat zeker hard en is zeker wel leuk, maar het heeft net niet wat een scooter heeft. :)

Ik kan het niet uitleggen, noem het maar een hobby om het makkelijk te houden.


je bent ook 17, de mogelijkheid van hobby auto/motor is bij jou in totaal ander perspektief als bij de meeste die hier reageren...
ik was tot paar maanden voor me 18de ook heilig overtuigd scooter te blijven rijden...
 
Je houd het, of je houd het niet..

Vroeger (middelbare school) was ik naast school full-time bezig met de scootert....Nu heb ik mn rijbewijs, en ben 19...

Echter staat mijn scooter nog wel rij-klaar in de schuur...:) Vind het zonde om hem nu te verkopen (misschien later). Maar gewoon af en toe een blaas maken, of op een meetinkje rondrijden, geeft me een enorme kick..

Zolang dat gevoel blijft...houd ik hem. (wat kost het nu? het rijd, is niet verzekerd, etc...hoef dus zwart-wit gezien alleen benzine te betalen :|)
 
sjah ben nu bezig met me rijbewijs en sta op het punt een otootje te kopen, maar toch scooter blijft. Vindt het ook jammer om voor 2000 euro aan onderdelen in een gare kadett te stoppen als voorbeeld. Die scooter zal er straks rond me 20ste ofzo best uitvliegen voorlopig blijft ie nog ff.
 
Back
Top