Banjo bouten.

Manu76

Burn and rise...
Had er voorheen nooit van gehoord maar nu vraag ik mij het volgende af:

Hoe weet ik na het vastdraaien dat het gaatje in de banjo bout gelijk staat met het gaatje van de remleiding?
Zeg maar gaatje op gaatje.

Ik weet wel dat per banjo bout 2 koperen ringen boven en onder,toch?

.
 
Advertisement - register to remove this

Ik wist het zelf ook niet. Maar binnen 3 seconden wist ik het wel naar een google search.

Daar hoef je geen rekening mee te houden met de positie van die gaatjes..

De banjobout gaat door een banjo pilaar (dat ding dat op de remleiding zit.)

Intern in de banjo pilaar is de wand zeg maar hol en niet tegen de bout aan.. Dus daar zit zeg maar een holle kamer waar de vloeistof door loopt..

1835.jpg


Zo kan de vloeistof door die banjo pilaar door naar de gaten in de banjo bout en zo door naar de remklauw.

Overigens lopen er geen liters vloeistof door dat systeem maar een heel klein beetje.. Dus als je je remhendel aan drukt dan druk je de vloeistof in het rempotje iets naar beneden (misschien 1 cm) en daardoor bouw je druk op in de remleiding.. Die druk gaat door de banjobout naar de remzuiger die je met de remhendel dus naar buiten perst.
 
Back
Top