balhoofdcup mee gecoat!! wat nu met de lagers?

EvoFOX

EvoFOX
Beste mensen...

Ik heb een firefox
Het is weer eenz een probleem aan t worden hiero..Nu heb ik me balhjoofdlager cup van me scooter meegecoat...Dus hij zit nu op me frame vast :) Maar nu is mijn vraag of deze in principe moeten kunnen draaien..wat dus nu in deze staat niet het geval is...Het gaat hierbij om de boven en onderkant. Dus er zit gewoon een coatlaagje overheen. Kan dit kwaad?

Verder heb ik dus nieuwe balhoofdlagers gekocht voor me stuurtje zowel voor boven als onder...alleen ddie zitten in een rond ringetje achtig iets vast...Moet heel dit ringetje erin en moet ik de lagertjes loshalen en er los in laten vallen? Of moet k dit gewoon met die bout goed stevig aandraaien?

Ik weet t ff niet meer...

Hoop dat iemand me kan helpen..

GreetZ maan
 
Advertisement - register to remove this

jah je moet ze er uit halen die cupjes en vervangen voor nieuwe je lager komt daar in te rollen met het vet

of voor zichtig coating er af krabben kan je proberen maar die cupjes zullen niet zo duur zijn
 
en het 2e de lager balletjes in de ring laten zitten de onderste om je voor vork in je frame platsen ook nieuw vet gebruiken natuurlijk dan de bovenste ring (lager) dan de bovenste cup er op dan de eerste bout aan draaien tot er geen speling op zit beetje sturen en trekken dan de andere bout de onderste vast draaien bovenste contra draaien


PS sorry voor de speling geen punten en geen hoofd letterss ik hoop dat je het begrijpt anders hoor ik het wel
 
robinsr50 said:
jah je moet ze er uit halen die cupjes en vervangen voor nieuwe je lager komt daar in te rollen met het vet

of voor zichtig coating er af krabben kan je proberen maar die cupjes zullen niet zo duur zijn


Wat moet ik nu eruit halen? Me balhoofdcup of me lagers?

Mijn vraag eigelijk:
Moet de balhoofdcup mee kunnen draaien of alleen de lagers?
Moeten de lagers aan het ringetje blijven zitten of moeten deze los in de cup worden gegooid?

GreetZ en alvast bedankt!
Maan
 
dat de cups meegecoat zijn is geen probleem , alleen waar de kogels in draaien moet je even schoonkrabben..

standaard zit er bij Malaguti geen kogelring in , er zitten lossi kogels in vanaf de fabriek.

het zou kunnen dat er imitatiesetjes zijn waarbij er ringen in komen , deze kun je er dan gewoon in leggen , het maakt wel uit hoe , er zit een diepe en bolle kant aan , boven moet de bolle kant naar onder , onder moet de bolle kant naar boven wijzen , doe er wel goed vet bij.
 
Ok duidelijk....

Alvast bedankt..
GreetZ maan


robinsr50 said:
en het 2e de lager balletjes in de ring laten zitten de onderste om je voor vork in je frame platsen ook nieuw vet gebruiken natuurlijk dan de bovenste ring (lager) dan de bovenste cup er op dan de eerste bout aan draaien tot er geen speling op zit beetje sturen en trekken dan de andere bout de onderste vast draaien bovenste contra draaien


PS sorry voor de speling geen punten en geen hoofd letterss ik hoop dat je het begrijpt anders hoor ik het wel
 
melf #50 said:
dat de cups meegecoat zijn is geen probleem , alleen waar de kogels in draaien moet je even schoonkrabben..

standaard zit er bij Malaguti geen kogelring in , er zitten lossi kogels in vanaf de fabriek.

het zou kunnen dat er imitatiesetjes zijn waarbij er ringen in komen , deze kun je er dan gewoon in leggen , het maakt wel uit hoe , er zit een diepe en bolle kant aan , boven moet de bolle kant naar onder , onder moet de bolle kant naar boven wijzen , doe er wel goed vet bij.

Ok het is duidelijk...Maar moet ik die ring waarmee ik die lagers vastzet helemaal strak draaien?Want als ik dat dus doe zitten me lagers klem en gaan ze kapot!!!

Of moet ik die gewoon rustig vastzetten totdat ie de lagers net raakt? en daarna de borgmoer er goed opdraaien?

Ik hoop gauw een reactie te zullen vinden!!

Groet Manuel
 
Back
Top