Avgas

sommige rijden hier mee in de cross(mag niet), en dan gooien ze er geloof ik gewoon wat bij in de tank, anders kon je het zien of ruiken meen ik.
 
Ultimate Area said:
sommige rijden hier mee in de cross(mag niet), en dan gooien ze er geloof ik gewoon wat bij in de tank, anders kon je het zien of ruiken meen ik.

Je ruikt et idd heel erg, als je op pure avgas rijd. En uiteraard kan je het aan het mengsel zien, maar dat zie je niet zo makkelijk.
 
Ronnie_NRG said:
Er zal gewoon olie bij moeten naar mijn weten.
Maar je moet ook avgas mengen met benzine of niet?

En je moet wat aanpassen, je verbrandingskamer groter maken, want je compressie wordt hoger.
De compressie wordt niet hoger .....
En verbrandingskamer groter maken ???
Je weet duidelijk niet waarom mensen met dit soort brandstof rijden
Het is namelijk juist om je kamer kleiner te maken
 
sander3412 said:
De compressie wordt niet hoger .....

idd...je KAN je compressie gaan verhogen zonder dat je last krijgt van detonatie. En een hogere compressie (bijvoorbeeld krappere squish) kan zorgen voor meer vermogen onderin, bruut oppakken e.d en het kan vermogenswinst geven.
 
Maar hoe krijg ik een hogere compressie ik rij nu al zonder voetpakkingen
en kop afdraaien van evo gaat niet want dan past hij niet meer in zijn buitenkop vertelde tino mij net
 
als je vermogenwinst wilt zoeken in een andere brandstof als euro 95/98 kan je volgens mij tog het beste methanol of elf 124 pakken
 
Ik heb er een tijdje geleden ook naar gezocht, niet om op avgas te rijden maar om zelf een kop te kunnen draaien met een grote squishband opp. voor een evo op piaggio. Maar dat moet je het tog zoeken in een manston kop pasmaken voor evo.

Want voor pia evo zijn er geen blinde koppen te koop.
 
sander3412 said:
PAst die kop gewoon in de orginele evo buitenkop ? Zo nee, waar haal ik dan de buitenkop ?

Waarom een andere kop? je moet niet verwachten dat je er zoveel vermogen mee zal winnen hoor, zeker niet als je zelf een kop gaat uitdraaien, want de cilinderkoppen die tegenwoordig geleverd worden bij de cilinders vallen moeilijk te verbeteren. Als je je squish kleiner wil krijgen? Wat dacht je van cilinder afdraaien, aan de onderkant wel te verstaan.
 
Back
Top