Autoradio Ruis?!

DRPhantom

Reflexes
Allo Gasten..!
Ik heb een raar probleem met mijn radio in de auto, het is alsof er een rare ruis in zit zodra ik de radio harder zet, of meer bass toevoeg. het kraakt dan gigantisch, en de boxen zijn verder nog wel goed! bij een lage volume klinkt het geluid wel goed. De ruis zit overigens ook in de subwoofer, en die heeft wel gewoon goede aarde. Ik snap het echt niet meer, het heeft ook niet met de instelling van mijn radio te maken.. want heb alles al geprobeert. zou het misschien aan de bekabeling kunnen liggen?! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en dat ik het een 'beetje' duidelijk uit heb kunnen leggen!

BVD, Arnoud

ps. als ik het geluid verdeel over alleen via Front, dan kan ik 'm een stuk harder zetten, dan wanneer ik het geluid verdeel over Front en Rear..( achter en voor boxen dus ) kraakt ie al bij een lagere volume dan alleen Front.
 
Advertisement - register to remove this

Uit je verhaal maak ik op dat je een subwoofer in je auto hebt. Ik neem aan dat je ook een versterker achterin hebt. Zijn je normale speakers ook versterkt door een losse versterker?

Liggen de voedingskabel en de signaalkabel aan dezelfde kant van de auto? Zo ja, dan is dit wellicht een probleem. Je kunt het beste de voedingskabel langs de kabelboom laten lopen en de signaal kabel langs de andere kant van de auto voeren.

Controleer verder je aansluitingen, wellicht zit er iets niet goed bij de versterker.
 
als ik het goed bepgrijp heb je dus alles achter de radio zitten?
speakers , subwoofer enz.

dan denk ik dat de radio de geest heeft gegeven:p
 
Ik heb inderdaad een subwoofer achterin liggen, en een versterker ja, daar zit alleen de subwoofer op aangesloten. de boxen zitten gewoon op de radio aangesloten. En wat bedoel je precies met signaalkabel? die blauwe die het signaal aan de versterker geeft ? en Erwin, ik denk zelf niet dat mijn radio de geest heeft gegeven, want hij heeft het ook met een andere radio.


En Zonder subwoofer heeft ie die ruis ook, in de boxen. dus denk niet dat het daar aan ligt.
 
Bij mij is de signaal kabel paars, dus dat maakt niet uit ;) verschilt per merk. Ik bedoel hiermee de tulp kabel (rood - wit) die naar je radio gaat, en zo het signaal vanuit de radio naar de versterker doorgeeft.

De voedingskabel is de kabel vanaf de accu naar de versterker.

Lees anders eens in het ICE topic, hier zijn al meer vragen over gesteld.
 
Ok, maar dat kan tevens niet het probleem zijn, omdat die het ook heeft zonder subwoofer/versterker en al die kabels die naar achteren lopen. In iedergeval bedankt voor je meedenken! Kan het misschien zijn dat het 'contact blokje' achter de radio niet goed aangesloten is?! ( de draden die dus de radio van stroom voorzien, en de boxen van geluid)
 
Wat voor radio is het?
Als je harder speelt, gaat het licht van de radio dan steeds wat minder fel op de bass?
Misschien is de voeding van je radio (of de massa) niet voldoende:)
 
Hmmm...heb idd wel beetje het idee dat het de massa is , maar verlichting gaat niet minder fel branden naarmate ik 'm harder zet. Het is een Kenwood radio, nog niet zo heel oud..type weet ik zo niet. Ik vind het erg weird..( m'n bro heeft trouwens zelf de bekabeling aangesloten ( achter de radio )
 
Als ik jou was had ik de massa eens na gekeken. Als je zegt dat voor de rest alles klopt dan blijft er niet veel meer over:p
 
Back
Top