Autocross

Emmen was echt supervet gister! :W

Mooie/lange dag was het. :p Heb ook aardig wat foto's + filmpjes, die zal ik vanavond wel even online gooien.

In het donker zijn die stockrace's echt mooi om te zien iig! 8)

Wij waren mee met Marcel Loos, (oud NL kampioen) maar die had 2 keer pech. :X
(Kromme as)
 
Marcel Loos kan idd aardig sturen 8)

Voorheen ging ik altijd naar Venray World Cup stockcar. Dat is op asfalt 's avonds, gloeiende remschijven, vlammen uit de uitlaat en veel vonken 8)

Dat was echt altijd een fuckn' vet weekend. Zaterdag mooi de hele dag bieren en race kijken :)
 
waarom is mij vorige post hier weg gehaald? ik zei alleen maar een site waar je alle datums kan bekijken. maar jullie hebben het vooral over het noorden van het land. maar niet over de europokaal en het nk enzo. komen jullie voor namelijk uit het noorden?

Weet niet wie dat gedaan heeft..

Was van plan nog naar Sint Lennaarts te gaan vandaag.
Maar toch niet gedaan, (is ook 2 uur rijden)
Er reden een paar bekenden mee..

Vond wel dat je een beetje arogant over kwam in jouw reactie.
Over Professionele cross, terwijl ik ook zo mee zou kunne doen.
Er rijden zelfs oude "boerencrossers" mee.. Bijvoorbeel Simon Peetoom en Edwin Groen..
Het is wel serieuzer, maar onderschat niet wat hier rijd..
Ik val je niet aan ofzo, maar mischien had dat er mee te maken..
 
nee ik onderschat het ook echt niet jullie hebben ook dikke motoren erin liggen dat geloof ik best. alleen jullie hebben niet zo top naam hier in het midden maar ik onderschat jullie echt niet hoor. maar hier in het midden vind ik het er net allemaal was strakker enzo uitzien. maar cross is cross he en het gaat om 1 ding en dat is lol hebben!
 
mijn subaru in onderdelen op mp gezet.

belt kerel uit beverwijk hij wou de achterlichten wel over kopen, nou goed die kerel kwam ze wel "even" ophalen (ik woon bij Zwolle)

komt die kerel even heen en weer rijden voor 2 achterlichten.

al met al 4 uur rijden voor 2 achterlichten voor 40 euro.

hoe gek ben je dan
 
nee ik onderschat het ook echt niet jullie hebben ook dikke motoren erin liggen dat geloof ik best. alleen jullie hebben niet zo top naam hier in het midden maar ik onderschat jullie echt niet hoor. maar hier in het midden vind ik het er net allemaal was strakker enzo uitzien. maar cross is cross he en het gaat om 1 ding en dat is lol hebben!

Gast! dat het er bij jullie strakker uit ziet, is omdat jullie geen contact mogen!

Wij mogen elkaar eruit rammen als we willen! en ja, dan rij je schade!

Ik weet het niet hoor, bij ons in de boeren klasse rijden er genoeg knappe strakke auto's mee! En ja, ook genoeg prusters...

Hier wat voorbeelden, en dit is na een paar crossen van rammen en beuken..
En elke x weer uitdeuken en bijschilderen etc..
Zoek gewoon ff wat uit.. Na 10 crossen, en ja! deze hebben ook pittig schade gehad..

012-border.jpg


016-border.jpg


077-border.jpg


Dit zijn foto's van auto's die 10 crossen gereden hebben..
En ja, er rijden ook sommige zo mee :+

003-border.jpg


Maar onderschat nou niet wat hier rijd.. wat ik al zei, bij ons is contact toegestaan..
Niet zoals bij jullie.
En wat Jerry al zei Simon Peetom is toch best een bekende naam.

Hij heeft in Sint Lennaarts 36 punten gehaald, meeste van iedereen wat dit seizoen bij jullie gehaald is, en staat 28ste en heeft maar 3x bij jullie gereden..
En dit is het eerste jaar dat hij bij jullie rijd! jemmer dat hij de eerste x niet zoveel punten gehaald heeft.

Edwin Groen heeft maar 1x meegereden, en had 24 punten..

Martijn Van Vught is 7e in de Special toerwagens 1600cc klasse,
Wouter Van Vught is 3e in de Special toerwagens 3500cc klasse,
En Martijn staat ook 15e in de 3500cc klasse, dat zijn ook mensen hier (20km) uit de buurt
Dennis Vlaar is ook een goede rijder, heeft maar 2x bij jullie gereden..
Weet niet of ze jouw bekend voorkomen? maar het zijn hier goede namen, die ook bij jullie presteren..

Beetje jammer dat je "ons" zeg maar afkraakt, terwijl je geen idee hebt hoe het er hier aan toe gaat..
In de standaard klasse mag je geen dikke motor, dus komt het op sturen aan..
En alles knap voor elkaar, en dat is het bij heel veel mensen ook!
Bij ons kan je voor een beetje geld meedoen, alleen om mee te komen moet je ook investeren. Schokbrekers, motor/versnellingsbakrevisie, knappe rolkooi en alles knap voorelkaar etc..
 
Last edited:
ja die namen komen me bekend voor. maar ik kraak jullie zekker niet af hoor en ik weet ook wel hoe een auto er na een aantaal crossen uit ziet en zulke auto's zie je ook hier rijden met zoveel schade. maar laten we het gewoon gezellig houden hier en ik probeer jullie zekker niet af te kraken.
 
Ik leg alleen het verschil uit..
Het is een heel andere klasse, en "jullie" rijden op Landelijk niveau.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een regio cross..

Maar het niveau ligt evengoed best hoog hier..
En wou alleen mededelen dat er wel mensen uit deze buurt meerijden, en goed presteren..
Ik weet niet of ze in jouw ogen een top naam hebben, maar ik mijn ogen iig wel.

Rij jij zelf ook eigenlijk? je komt iig over als een monteurtje van een crosser :)
 
ja die namen zijn niet de top bij mij maar ik ken ze zekker wel maar iedereen heeft ze eigen top rijders. ik rijd zelf nog niet omdat ik nog niet mag rijden want ik ben te jong namelijk 16. en ik wil geen junioren rijden maar zodra ik 18 ben en me rijbewijs heb ga ik zekker ook zelf rijden.
 
Jij komt er ws net kijken, en omdat ze daar amper gereden hebben hebben ze ws ook nog niet echt een naam kunnen maken.
Maar ze presteren wel op top niveau! Ik hou erover op..
En laat gewoon me eigen ding zien.

Binnenkort beginnen aan een nieuwe rolkooi van St52.
nog wat dingetjes etc, dan hoop ik de auto snel in de lak te zetten :D

Me oude auto wil ik van de winter oplappen, met wat wijzigingen voor Sintmaarten.
Radiateur achterin, heel veel uitdeuken! en andere achteras eronder.
En er komt een 2.0 8v met andere nokas en wat wijzigingen, moet zo'n 160pk leveren..
Daar moet ik wel leuk mee kunnen komen.
Heb ook een 16v kr liggen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de 2.0 8v ivm gunstiger koppel :)
 
wat voor auto ga je bouwen? en 160 pk moet toch wel genoeg zijn weer niet welke klasse op sint maarten? ben er 1x geweest is wel grappig baantje daat kogel hard.
 
In de rodeo klasse, daar mag je tot 3.0 V6.
Maar er rijden ook veel Astra's 2.0 16v's etc rond.

Blok had btw wel 160pk met webers, maar met een Zentih 2B moet hij ook wel goed vermogen gaan afgeven.. je mag eigenlijk niet opvoeren daar.
Maar die benzen hebben ook 200+pk en astra's etc rijden ook met sper, wat ook niet mag..

Het is een soort standaard klasse, maar er word wel een hoop gedoogd..
Alleen waar je daar moet oppassen, dat die achterwielaandrijvers een hekel aan snelle voorwiel aandrijvers hebben :D
Grote kans dat je auto daar totalloss gaat :)

Reed daar afgelopen x met mijn NHK standaard auto, met een 1.8 8v.
Mag in onze standaard klasse niet meer. maar kon toen ook al goed meekomen..
Heb zelfs 2.0 16V Astra's en Corrado VR6 ingehaald etc :)
Als je een beetje kan sturen en alles knap voor elkaar hebt, dan kan je goed meekomen.
 
Last edited:
Tof! Dan kunnen we daar wel ff "meeten" ;) ik ben er zelf ook weer, 3e jaar 8)
Hier hebben we eigenlijk het Banger topic voor :)

Er rijden dan ook bekenden van me mee dan, ws alleen op de "Ipswich Gala night"
 
ja met goede stuurmans kunsten en een beetje vermogen kom je heel ver. maar stuurmans kunsten zorgen er wel voor of je vooraan of achteraan rijd. je kan wel veel vermogen hebben maar niet kunnen sturen dan win je ook geen wedstrijden. je moet een combinatie van bijde hebben dan kom je heel ver.
 
Emmen was echt supervet gister! :W

Mooie/lange dag was het. :p Heb ook aardig wat foto's + filmpjes, die zal ik vanavond wel even online gooien.

In het donker zijn die stockrace's echt mooi om te zien iig! 8)

Wij waren mee met Marcel Loos, (oud NL kampioen) maar die had 2 keer pech. :X
(Kromme as)

Dan heb je me ook nog wel zien rondcrossen. In die Fendt trekker (916). :7
 
Back
Top