Auto verzekeren op ouders naam?

Advertisement - register to remove this

Daar lig ik niet wakker van dat ik nu geen no-claim opbouw. Dat komt wel als ik uit de risicogroep zit.

En dat gezeur...als je echt veel schade maakt dan gaat de verzekering in de buurd vragen wie er het meest in de auto rijdt. Zelfs dat kan je nog manipuleren.

Wat niet mag is de auto op jouw naam en de verzekering op je paps naam :) Dan ben je gewoon keihard de lul, want technisch gezien is de auto dan niet verzekerd. Stel je rijdt iemand invalide, dok je de rest van je leven :)
Ik zou er niet aan beginnen, of de auto moet ook op je vaders naam staan..

Ik heb me auto en verzekering op me vaders naam. Scheelt echt veel geld.

Volgende auto komt wel gewoon op mijn naam maar dan ben ik ook wel uit de risico groep. Dat gaat tot 23 toch?

ja maar mn pa heeft een auto van een paar dagen oud en ik eentje van 17 jaar oud. Dus ze zullen denk niet geloven dat mn pa daar in rijd.

Je pa kan toch n liefhebber zijn? :) Voor ernaast.
Bij ons staan er ook 3auto's op mn vaders naam.. 1 voor hem voor dagelijks vervoer, 1 voor mn moeder en 1 voor de plezierritjes :)

Kijk mijn vader heeft al jaren een lease auto, nooit 1 ernaast gehad.

En gelukkig wou de lease maatschappij een verklaring geven van 9+ jaar schade vrij. Dat schijnen ze niet altijd te doen hoorde ik.

Hier ook 3 auto's. 1 is dan via ze werk en de andere 2 staan op me pa's naam. Al heeft je vader 5 auto's op zijn naam staan, maakt echt geen ene moer uit :)

Mijn auto (die op mijn naam staat) is verzekerd op m'n vaders naam, met mij als hoofdbestuurder. Dit kost uiteraard wel meer, maar in ruil daarvoor mag hij gebruik maken van een parkeervergunning bij mij :D Die kan hij zelf bij zijn huis niet krijgen nml. Voordeel hierbij is dat wel zijn noclaim wordt meegerekend, dus ben je wat dat betreft wél goedkoper uit dan op eigen naam.

Mijn auto stond ook mn pa's naam €135 per jaar verzekering :# (no claim, bedrijf, bijna oldtimer blabla)

Doen mn ouders niet moeilijk over, over zulke dingen :)

Dus eigenlijk ''leen'' ik de auto steeds :P

Ik raad t je af.
Ik ben toen gepakt met mijn auto op mijn moeders naam.
Werd me rbw afgepakt.
Nu zijn me ouders ook de lul.
In mijn ouders auto's mogen zij nu alleen hun zelf rijden.
De een staat op mijn pa zn naam en andersom.
Als me vader in mn moeders auto rijd, istie onverzekerd.
Interpolis in dit geval.

Ik raad t je af.
Ik ben toen gepakt met mijn auto op mijn moeders naam.
Werd me rbw afgepakt.
Nu zijn me ouders ook de lul.
In mijn ouders auto's mogen zij nu alleen hun zelf rijden.
De een staat op mijn pa zn naam en andersom.
Als me vader in mn moeders auto rijd, istie onverzekerd.
Interpolis in dit geval.

Ai.. t'is dus voor je ouders niet echt handig dat jou auto op hun naam stond verzekerd, nu je gepakt bent met +50 km/u?

@ de vraag van areaarea: Wat ik zou doen is de auto verzekeren op naam van je ouders, met jou als hoofdbestuurder. Is goedkoper, je bouwt volgens mij no-claim op en belangrijker: het is LEGAAL.

Ik kreeg trouwens van de week een brief thuis, omdat ik een jaartje ouders ben gaat mijn premie omlaag +ralf+ Ik verzeker mijn auto helemaal op m'n eigen btw, maar ik woon dan ook niet bij mijn ouders, en ik denk (weet het niet zeker) dat dat wel een vereiste is.

Wat niet mag is de auto op jouw naam en de verzekering op je paps naam :) Dan ben je gewoon keihard de lul, want technisch gezien is de auto dan niet verzekerd. Stel je rijdt iemand invalide, dok je de rest van je leven :)
Ik zou er niet aan beginnen, of de auto moet ook op je vaders naam staan..

Nergens last van hoor, het is hier thuis met alle auto's zo dat ze via mn ma verzekerd zijn, 1 staat er op mijn naam en de andere op die van mn pa.. mag gewoon allemaal volgens de verzekeringsmaatschappij :)

Mijn kever is ook op pa's naam verzekerd omdat ik die auto zelf geeneens verzekeren kan. Als ik ongeluk krijg is er niks aan de hand hoor, ze kunnen toch niet bewijzen dat ik er vaker in rij.

Mijn auto staat op naam van mn ma.

nu 2 schade gevalletjes gehad, 1x door mijn toedoen en 1x dat ik werd aangereden, naja hoop dat t hier bij blijft, geen zin in gezeik namelijk

Hier gingen ze zeuren dat de dat mijn ma niet van 2 auto's de regelmatige bestuurder kon zijn en dat de auto onder de 850 kilo moest wegen om een auto als 2e auto te kunnen verzekeren:S

Nergens last van hoor, het is hier thuis met alle auto's zo dat ze via mn ma verzekerd zijn, 1 staat er op mijn naam en de andere op die van mn pa.. mag gewoon allemaal volgens de verzekeringsmaatschappij :)

Lijkt me een bijzonder sterk verhaal van de verzekering. Ik neem toch aan dat je met me eens bent dat als de auto op jouw naam staat, en de verzekering op je vaders/moeders naam, je gewoon eigenlijk niet verzekerd bent, omdat je helemaal niet bekend bent bij de verzekering. Daarom gaat het mis.

Nee natuurlijk krijg je geen gezeik als de auto én verzekering op iemand anders zn naam staan, dan is de auto praktisch niet van jou.

Back