Athena Sport 70cc Piaggio

Tph.Runner

New Member
Hallo, ik heb vandaag bij een scooter dealer in de buurt een Athena(sport?)70cc cilindertje op de kop kunnen tikken, alleen valt mij het op dat er 2 zuigerveren om de zuiger zitten. Aangezien ik eerder ook een keer een Athena Sport cilinder heb gehad maar dan met 1 zuigerveer, vroeg ik mij af wat het verschil is. Oude type cilinder toevallig?

Mvg
 

Attachments

  • 20211113_000140.jpg
    20211113_000140.jpg
    96 KB · Views: 14
  • 20211113_000201.jpg
    20211113_000201.jpg
    177.7 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Een enkele zuigerveer betekent minder wrijving maar wel sneller compressieverlies door slijtage. Je kunt dus stellen dat je met 2 zuigerveren langer een goede compressie houd.
 
Bedankt voor je reactie, maar dat is niet wat ik zocht. Ik heb een ongeveer een jaar geleden de Athena Sport 70cc besteld, die werd geleverd met 1 zuigerveer, precies hetzelfde als de Stage Sport Pro. Betekent dit dat dit een andere cilinder is of omdat dit een oude type cilinder is? Doos was redelijk oud en de prijs was 80 euro (online tegenwoordig rond de 140 euro).
Post automatically merged:

Ook mischien handig erbij te melden, is dat de cilinderkop een stuk kleiner is dan de cilinder zelf. Lijkt wel een 50cc kop bij een 70cc cilinder, standaard uit de doos zelf nog nooit mee gemaakt..
 

Attachments

  • 20211113_002944.jpg
    20211113_002944.jpg
    155 KB · Views: 13
Last edited:
Top, dan koop ik via k-parts wel de bijhorende zuiger. En over de cilinderkop, dat is een cilinderkop (wel van athena) maar de maat van de kop is het zelfde als van een 50cc... ook maar een andere kop kopen dan maar?
 

Attachments

  • Screenshot_20211114-054944_Chrome.jpg
    Screenshot_20211114-054944_Chrome.jpg
    69.2 KB · Views: 6
Top, dan koop ik via k-parts wel de bijhorende zuiger. En over de cilinderkop, dat is een cilinderkop (wel van athena) maar de maat van de kop is het zelfde als van een 50cc... ook maar een andere kop kopen dan maar?
Check voor de kop de diameter van de verbrandingskamer, als die kleiner is dan de cilinder dan is ie voor 50cc.
Ik zou trouwens alles terugbrengen naar de dealer en je geld terug vragen zodat je een normaal/compleet setje kunt kopen.
 
Diameter van de verbrandingskamer komt wel overheen met de cilinder. Ik ga het gewoon proberen en bestel anders gewoon de originele zuiger. Bedankt voor de info.
 
Heb het idee dat de cilinder uit de vitrine is gehaald als display. Maar nou in de opruiming was.
Waarschijnlijk een mengel moesje van alles.. Zou ook voor een originele zuiger gaan, ook al moest ik die nog erbij kopen.

Denk dat de kop van een ander model scooter is. Eentje die redelijk vergelijkbaar is.. Toch maar kijken voor een andere goede kop die erbij hoort.
 
Diameter van de verbrandingskamer komt wel overheen met de cilinder. Ik ga het gewoon proberen en bestel anders gewoon de originele zuiger. Bedankt voor de info.
Als je een zuiger besteld zorg dan dat je de goeie maat besteld, staat als het goed is ergens op de cilinder.
Maar zoals ik zei breng em gewoon terug, incomplete/niet matchende meuk heb je niks aan en het kost jou geld.
 
Heb het idee dat de cilinder uit de vitrine is gehaald als display. Maar nou in de opruiming was.
Waarschijnlijk een mengel moesje van alles.. Zou ook voor een originele zuiger gaan, ook al moest ik die nog erbij kopen.

Denk dat de kop van een ander model scooter is. Eentje die redelijk vergelijkbaar is.. Toch maar kijken voor een andere goede kop die erbij hoort.
Ik denk ook dat hij het inderdaad zo heeft gedaan. Nieuwe zuiger komt vandaag binnen, cilinderkop kijk ik nog even aan wat die doet. Wil hij niet goed lopen of koelen, koop ik gewoon de cilinderkop van de Stage 6 Sport Pro.
Post automatically merged:

Als je een zuiger besteld zorg dan dat je de goeie maat besteld, staat als het goed is ergens op de cilinder.
Maar zoals ik zei breng em gewoon terug, incomplete/niet matchende meuk heb je niks aan en het kost jou geld.
Zou graag de cilinder terug willen brengen, alleen kan bij deze zaak niks terug brengen wat met opvoeren te maken heeft.. Dacht even met 80 euro een koopje te hebben maar toch in totaal evenveel kwijt dan dat ik hem online zou bestellen haha.
 
Back
Top