Aerox athena sport 70cc

laurenss

Well-Known Member
Beste mensen,,

Ik ga een Athena sport 70cc halen voor mijn Aerox maar ik ben nog niet zeker van mijn setup hebben jullie tips?
dit is de setup:
-athena sport 70cc
-dellorto phbg 21mm
-powerfilter van malossi of stage 6 hebben tips welke precies?
-membraan heeft het zin om deze te vervangen?
-krukas rito pen 10
-krukas lagerset+ keerring van malossi
-variateur van polini speed die met 9 rollen of die van malossi multivar weet ik nog niet zeker..
-koppeling malossi delta
-koppeling huis malossi
en de uitlaat weet ik niet zeker ik heb nu een Yasuni R en ik hoor dat die goed op een athena sport 70cc past maar ook op deze setup? of kan ik het beste een c16 nemen ?

hier zal de 110km/h echte ongeveer wel mee te halen zijn of niet ?
Alvast bedankt !
Gr Laurens
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

gewoon std filter erop laten , scheelt je een hoop ellende al..

membraanplaten zitten als het goed is bij de cilinder , kun je dus op je std membraan schroeven..

krukaslagerset kun je net zo goed universeel kopen , malossi is alleen maar onnodig duur..

neem gewoon een Polini High speed setje voor mina verticaal , heb deze onlangs op een Aerox gemonteerd , loopt zeer mooi en makkelijk af te stellen , ook niet duur overigens..

Multivar slijt vrij snel , en mijn ervaring is dat de Polni in dit geval beter werkt , de Polini 9 rollen is vrij onhandig IMO ..

koppeling Delta is onzin , erg duur en helemaal niet zo gemakkelijk , beter neem je dan een Hebo of Stage6 koppeling , veel makkelijker in gebruik ook...

koppelingshuis gewoon standaard laten , dit is het grootste onzinding ongeveer wat je kunt vervangen , std koppelingshuizen zijn prima!!

de R is juist goed voor deze cilinder , dus mooi houden , C16 is veel te overdreven...

verder , ik zou er wel een iets langere vertanding op zetten , anders haal je de echte 90/95 km niet eens..
 
haha oke maar powerfilter doe ik wel dat maakt toch een zwaarder geluid en harder?
bedankt voor de tips,,

heeft iemand nog andere tips ik hoor ze graag!!
 
als je alleen je pijpje uit je luchtfilter haalt heb je ook al een BEHOORLIJK geluid , powerfilters zijn voor mensen die DENKEN dat ze daar stoer mee zijn...

voor op straat is het gewoon waardeloos en het heeft nergens nut voor..
 
oke,, maar heb ik ook een andere onsteking nodig? die van HPI met binnerotor?
dat zegt een van die scooter dealers maar ik denk dat het niet nodig is of wel ?:p

gr
 
ook niet leuk
een gat in je portemonnee van 300 euro valt bij mij niet onder de categorie "leuk"
en je zult er onmogelijk, op welke wijze dan ook, ooit enig voordeel van merken met zo'n setup.
Als je die 300 euro zo graag kwijt bent geef het dan liever aan mij XD.
 
ook niet leuk
een gat in je portemonnee van 300 euro valt bij mij niet onder de categorie "leuk"
en je zult er onmogelijk, op welke wijze dan ook, ooit enig voordeel van merken met zo'n setup.
Als je die 300 euro zo graag kwijt bent geef het dan liever aan mij XD.

Je gas reactie word wel degelijk beter hoor, niet dat je daar echt veel aan hebt, maar toch.
 
oke bedankt,,
maar ik ben nog aan het twijfelen tusse de Dr70rpm en de athena sport70cc
het is voor dagelijks gebruik en ik wil gewoon lekker hard optrekken en dat die snel naar zijn topsnelheid doortrekt ongeveer de 100km/h echte..
als je jullie tips hebben hooor ik het graag!

gr
 
gianelli shot, 21mm carb, p1 vario, ontgrensd luchtfilter (?), power1 p10 of p12 as (doppler asje / rito is ook goed), carbonnen membraanplaatjes, mss een andere koppeling als je daar zin in hebt

Dan heb je het maximale er wel uit.
 
dan ga ik voor deze setup:
-DR70RPM
-21mm dellorto
-powerfilter Malossi E5
-krukas rito pen 10
-koppeling+koppelinghuis malossi delta cluth
-vario doppler s2br
-torquedriver Malossi
-membraan malossi VL14
-lager c4.
-yasuni R ,

wat zal de top zijn met deze setup en hoeveel pk ongeveer ?
gr
 
- Schrap je leuke powerfilter
- Schrap je koppelingshuis in ieder geval
- Membraan ga je waarschijnlijk ook geen donder van merken
- Luchtfilter ontgrenzen

wss net wat boven de 100 km/u echte, volgens de site van revolution70 is er iets van 10-12 pk uit te halen.
 
Back
Top