athena 50cc racing vlinderpoort

ssven

Well-Known Member
hey ik had een vraagje, met welke cilinder is een athena 50cc vlinderpoort racing mee te vergelijke? en met welke setup is dit t beste te combineren?
 
Advertisement - register to remove this

De athena racing is precies de zelfde cilinder als de stage 6 racing cilinder.

Als ik een setupje zou samenstellen zou ik gaan voor:

for race 2/ evo 50 uitlaat
17.5/19mm dellorto
mhr vario
delta clutch
en carbonnen klepjes
 
paulus 88 said:
De athena racing is precies de zelfde cilinder als de stage 6 racing cilinder.

Als ik een setupje zou samenstellen zou ik gaan voor:

for race 2/ evo 50 uitlaat
17.5/19mm dellorto
mhr vario
delta clutch
en carbonnen klepjes
Hebo Verstelbare koppeling doet t net zo goed, en is een stuk minder duur.

Stage6 pro zal het ook wel leuk doen, C16 kan ook eventueel..
 
C16 heb een te groot volume, pak dan een C20 ;)

Stage 6 pro presteert nog onder de For Race

EVO 50 is het beste :)

Maar, denk dat je net zo veel uit die cilinder trekt met een For Race als uit een evo 50 pijp, omdat die cilinder standaart uit de doos niet getimed is als een 50 evo :)
 
ik heb zo nog een cilinder (te koop btw)

ding knalde erg icm 19mm Yasuni R/C16 en Malossi overbrenging!
maar je moet wel niet veel verwachten van een hoog koppelgehalte
 
Als je een stnd 50cc gewend bent, dan merk je toch echt wel verschil hoor... Voor de rest is het een leuk straat cil. , als je nog geen uitlaat hebt gekocht zou ik voor de evo 50 gaan, deze doet het erg goed op mina (pia weet k niet, zal ook wel denkk).
V-rox(met LC rox) met zijn shot trekt toch net iets sneller op dan ik(met AC Phantom) met C16 en heeft volgens mij ook een iets hogere top, dus zou k eerder voor shot gaan dan C16(maar de C16 is wel mooier :W)

Dus zou een C20 het beter doen dan een C16 (op mina)?? Aangezien ik toch een projectje wil beginne (met iets in de richting van Stage 6 70cc PRO/RACING).
 
Wout@Phantom said:
Als je een stnd 50cc gewend bent, dan merk je toch echt wel verschil hoor... Voor de rest is het een leuk straat cil. , als je nog geen uitlaat hebt gekocht zou ik voor de evo 50 gaan, deze doet het erg goed op mina (pia weet k niet, zal ook wel denkk).
V-rox(met LC rox) met zijn shot trekt toch net iets sneller op dan ik(met AC Phantom) met C16 en heeft volgens mij ook een iets hogere top, dus zou k eerder voor shot gaan dan C16(maar de C16 is wel mooier :W)

Dus zou een C20 het beter doen dan een C16 (op mina)?? Aangezien ik toch een projectje wil beginne (met iets in de richting van Stage 6 70cc PRO/RACING).


www.scooterattack.com ( of hoe die site ook heet :p )

Daar scoorde ze met een c16 max +/- 15 pk,
met een c20 wel tege de 19.6 aan ;)

Dus der zit wel degelijk verschil in
 
19,8pk met de C20 en 16,7 met de C16 om precies te zijn, maarrrr... As tested on a Piaggio Zip SP with [highlight]full racing Malossi Team Spec[/highlight] :rolleyes:

[EDIT] k neem aan dat de Team wel wat bruter is dan iig de S6 Pro, S6 Racing zou k niet weten. [EDIT]
 
Koop een yasuni r rijd zeer goed kan ik uit me eigen ervaring vertellen(op straat).
Leuk carbje erbij 17,5 of 19 mm dellortho en het zal zeer lekker lopen.
 
Yasuni R is gewoon te laagtoerig. Om met die athena nog een beetje vooruit te komen moet je toch egt een hoogtoerigere uitlaat nemen.

For race 2 en evo 50 zijn naar mijn mening nog steeds de beste optie. zeker als je de cilinder nog een keer laat tunen is de evo 50 goed.

Zowel een c-16 als een c-20 heeft een te groot volumme en daar komt nog eens bij dat een c-20 te hoogtoerig is. Koop dus maar gewoon een 50cc pijp als je een beetje fantsoenlijk wil rijden.
 
EVO 50 / For Race ( 2 )

Kijk, die cilinder is niet zo snel getimed als een EVO 50 cilinder.. Dus daarom, met een For Race, zal je net zo ver komen als met een EVO 50 pijp,

Tenzij je de cil laat tunen, is een EVO 50 een goede optie. Maar een For Race is gewoon net zo goed op die cilinder zo uit de doos :)
 
@Paulus88, ik heb ook nog een R liggen, die er binnekort weer onder gaat omdat de C16 geleend was...
De C20 heb ik toch nodig, omdat ik waarschijnlijk een sprinter ga bouwen(S6 Pro/Racing iets in die richting).
 
Back
Top