Aspen Racing Fuel

Nixske

Red SpeedDevil
Hey.

Ik ben voor hovenier aan het leren. En wij gebruiken op school en stage aspen brandstof dit moet beter zijn voor de machines. Wij gebruiken het onderandern voor moterketting zagen en bosmaaiers ect.

Nou heb ik eens gezocht op internet en vond ik dat ze ook racing fuel verkopen..

Gebruikt iemand dit miss al? Of weet iemand of dit beter is dan gewoon euro 98?

En Zou dit dan te mengen zijn met de gewoone castrol a747 olie?

Want op school zeggen ze dat dit beter is voor de motor..

Laat even wat argumenten horen wat jullie ervan denken.

http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=723
 
Advertisement - register to remove this

Dus bij Aspen Racing Fuel moetje dus wel nog bij doen?
Want bij de gewoone 2 takt benzine van aspen zit al olie in dathoef je niet meer te mengen voor de machines...

dat lijkt me logisch ,het is een racing brandstof en vaak willen racers hun eigen olie gebruiken en met een eigen mengverhouding..

de verhouding ligt er aan wat je zelf het beste vind ,wat nodig is en ook wel aan het merk olie soms...
 
Een mengverhouding van 1:33 lijkt mij wel oke, tenminste als je een hoogtoerige motor hebt.

Je kan het ook kant en klaar kopen, maar dan weet je niet wat voor kwaliteit olie er in zit.

Deze brandstof heeft een hoger octaan gehalte bij hogere toerentallen, wellicht dat het iets oplevert!?
 
Een mengverhouding van 1:33 lijkt mij wel oke, tenminste als je een hoogtoerige motor hebt.

Je kan het ook kant en klaar kopen, maar dan weet je niet wat voor kwaliteit olie er in zit.

Deze brandstof heeft een hoger octaan gehalte bij hogere toerentallen, wellicht dat het iets oplevert!?

voor de duidelijkheid, niet dat we daar wat aan hebben overigens, er zit bijna geen octaan in benzine. het octaanGETAL word voornamelijk bepaald door de hoeveelheid methyl-tert-butylether die in de benzine zit.

zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether
 
voor de duidelijkheid, niet dat we daar wat aan hebben overigens, er zit bijna geen octaan in benzine. het octaanGETAL word voornamelijk bepaald door de hoeveelheid methyl-tert-butylether die in de benzine zit.

Wel zit er een eventuele vermogenswinst in de ethanol toevoeging, aangezien je er extra zuurstof mee toevoegd.
Jammer alleen dat het percentage zo laag is.

En wat betreft het MON getal ben ik het volledig eens met woodworker, en is dat ook precies de reden dat Shell V-power voor ons niet interessant is: het MON getal is hetzelfde als euro 95. (Ondanks dat het RON getal wel hoger ligt).
 
er schijnt btw wel verschil te zitten in V-power uit duitsland en nederland , exacte specificaties heb ik niet..

naast de al genoemde cijfers is er nog een belangrijk verschil:
de toegevoegde dopes in de duitse variant zijn anders dan dat wat in nederland geleverd word. in de duitse v-power zit nl een wrijving verbeteraar. die word in nederland niet toegevoegd omdat volgens shell de nederlandse markt te klein zou zijn.... raar maar waar.
 
Ik heb op school even nagevraagt om via hier te bestellen..

Dit gaat me dan ongeveer 90 euro kosten voor een kan van 25 Liter...
In kleine kannen wordt dit niet verkocht..

Maar is dit ongeveer de normalen prijs wat iedereen er ongeveer voor betaald...

Want het is wel 3,60 de liter dat is meer dan 2 euro de liter meer dan euro 98...
 
Back
Top