Aspen Benzine anno 2022?

TomTom1298

New Member
Edit: Ik ga geen Aspen Race Fuel kopen (185,- voor 25L), ik had zelf de Aspen 4Takt in gedachten.

Hi!
Volgende maand ontvang ik mijn nieuwe Sym Jet 14 2022 (Euro5 model) op dit moment rij ik op een Sym Crox 2020 (Euro4), gloednieuw uit de fabriek. Nu las ik oudere topics uit de jaren 2005, waarin met het had over Aspen Benzine en zelfs Aspen Racing-Fuel.
Zelf tank ik in Duitsland Shell V-Power Racing (E5), en vergeleken met de normale E5 merk ik wel iets verschil, wat meer kracht.
Nu vraag ik mij af of V-Power i.c.m een Euro5 motor uberhaupt nog wel meerwaarde zal hebben.
En, wat is Aspen nou precies? Ik lees alleen maar over tuingereedschap e.d.


Ik ben overigens niet zelf echt handig met scooters. Ik laat het opvoeren e.d door de garage doen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Aspen is brandstof voor tuingereedschap. Althans daar is het wel voor bedoeld.
Maar dat spul is best prijzig als je het in je brommer stop..

Tuingereedschap gebruik je maar een paar uur.. Verbruik best laag

Scooter heeft meer brandstof nodig, en je gebruikt per kilometer ook meer van dat spul.
 
Aspen is brandstof voor tuingereedschap. Althans daar is het wel voor bedoeld.
Maar dat spul is best prijzig als je het in je brommer stop..

Tuingereedschap gebruik je maar een paar uur.. Verbruik best laag

Scooter heeft meer brandstof nodig, en je gebruikt per kilometer ook meer van dat spul.
Even kleine correctie: Ik ga geen Aspen Race Fuel (185,-) halen . Ik bedoel in mijn topic gewone Aspen 4Takt (mocht je dat niet begrepen hebben)

Logisch dat het meer verbruikt natuurlijk, scooter heeft een vele malen grotere cilinder.
Naar de prijs heb ik niet gekeken, maar een keer voor de lol erin gooien bij een zo goed als lege tank zou dus geen kwaad kunnen, technisch gezien?

Wat zouden de merkbare effecten zijn? Zou je bijvoorbeeld meer trekkracht voelen, of is daar tegenwoordig geen sprake meer van?
 
Voor de aggregaatjes op mijn werk wordt er Aspen gebruikt.
Het voordeel van Aspen is dat deze schoner verbrandt, wel belangrijk als je er met je snuffer naast staat, wat met zulk gereedschap toch wel het geval is.
Maar ik zou toch eens, voor de grap, naar de prijs kijken, ook de gewone Aspen 4T kost 22 tot 25 Euro per jerrycan van 5 liter.
Niet echt gunstig te noemen, of er vermogenswinst gehaald kan worden is slecht te zeggen als je hem in een aggregaat giet.
De fabrikant beweert van wel maar ik denk niet dat je dit echt gaat merken en je scooter ineens 5 kilometer sneller erdoor wordt of dat hij ineens auto wheelies trekt.

Persoonlijk zou ik niet gaan experimenteren met een brommer waar nog garantie op zit want mocht je iets aan de hand krijgen en ze merken dat je een andere benzine hebt getankt dan geadviseerd, kan dit van invloed zijn op je garantie.
Bovendien denk ik dat jouw nieuwe Euro5 brommer Euro5/E10 mag tanken, waarom zou je dan meer dan het dubbele betalen voor Aspen Benzine?
 
Last edited:
Iedereen is vrij om een reactie te plaatsen.
Jammer voor jou als dat antwoord niet voldoet aan jouw verwachting.
Gooi er Aspen in en laat ons weten of dat beter rijdt.
Je mag inderdaad vrij reageren, maar je reactie lijkt mij niet een meerwaarde te hebben.

Ik ga er zeker niet zomaar Aspen in gooien. Ik doe eerst onderzoek ernaar en hoor graag de ervaringen van anderen.
 
Aspen benzine word veel in de racerij gebruikt .
Motorcross
Motorrace
Karting
Scooterrace
Scootersprintrace
Autorace etc

Standaard Scooter merk je wel enige verbetering , voornamelijk paar Km Topsnelheid.
 

Bij 4 min vertelt hij er iets over.
Zoals hierboven vermeld wordt het meer gebruikt in de racerij. Heb je dus een scooter die je maar een paar keer perjaar gebruikt kan het leuk zijn anders zou ik er gewone e5 indoen
 
sorry hoor. maar met v-power krijg je geen extra vermogen:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:. Op de testbank zie je misschien een nauwelijks zichtbare verbetering, maar je merkt er precies niks van. Zelfde als met aspen in een euro 5 injectie 50cc scooter. Als je snel wilt rijden kan je van het geld dat je aan aspen verkloot beter een snellere brommer kopen.

Wordt vooral voor tuingereedschap en aggregaten gebruikt omdat het veeel langer mee gaat dan normale benzine. Brandt ook iets schoner, dus je krijgt er iets minder longkanker door
 
sorry hoor. maar met v-power krijg je geen extra vermogen:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:. Op de testbank zie je misschien een nauwelijks zichtbare verbetering, maar je merkt er precies niks van. Zelfde als met aspen in een euro 5 injectie 50cc scooter. Als je snel wilt rijden kan je van het geld dat je aan aspen verkloot beter een snellere brommer kopen.

Wordt vooral voor tuingereedschap en aggregaten gebruikt omdat het veeel langer mee gaat dan normale benzine. Brandt ook iets schoner, dus je krijgt er iets minder longkanker door
V power geeft zeker geen extra vermogen.
Wel haal je meer kilometers uit een liter.
 
nee.. met gewone diesel. heb 10 jaar dezelfde gereden en met echte diesel reedt ik meer EN beter.
de vrouw rijdt een Golf en die haalt ook meer km met fatsoelijke brandstof ipv de witte pomp.
 
Back
Top