Aprilia sr valt uit na tijdje rijden

WillemJ

Well-Known Member
HE hallo,

MIjn neefje zijn scoot was gestolen en terug gevonden alleen was het frame totall los. HEt blok daarentegen nog wel ok met de onderdelen. Ik heb toen een nieuwe sr gekocht voor hem en daar het blok onder gehangen alleen viel die elke keer uit. Ik heb die al wat beter gekregen, maar wanneer de scooter warm wordt valt die nog steeds uit (gaat min of meer steeds minder snel stationair lopen en uiteindelijk stopt die). Wat ik allemaal al gedaan heb of geprobeerd is het volgende:

nieuwe bougie's
andere bougiekabel en dop
andere ontsteking
andere cdi
andere bobine
andere carbs
ander membraan(kleppen sluiten perfect af)
ander spruitstuk
andere keering bij ontsteking

transmissie kan het niet aan liggen lijkt me zo.

Ik heb de keerringen gecheckt en kan er niks raars aan zien, de krukas draait perfect en is een race verzie van top racing. Cilinder ziet er perfect uit.

Ik heb een 21 mm carb erop gehad en dat was de enige carb waarmee die aan bleef staan, de andere carbs 12/17,5 bleven op de hoogste stationair stand wel aan staan behalve wanneer die warm werd.

Aangezien ik motorisch niks meer kan bedenken waar het aan kan liggen dacht ik wat is er nou veranderd van toen die het deed onder de oude sr en bij die nieuwe niet. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de kabelboom niet meer goed is en voor het uitvallen zorgt.

Zou dit kunnen of heeft iemand hier ervaring mee of tips??

Ik hoor het wel,

Mzzls HAns.
 
Advertisement - register to remove this

De scooter valt pas uit bij lage toeren, wanneer die weer stationair wil gaan draaien zeg maar. Die 12 mm kon ik wel hoog laten lopen, maar wanneer je dan de schroef terug draait om gewoon stationair te laten draaien en dan weer op hoogste stand zet valt die gewoon uit. Dus echt stationair probleem.
Ik heb al een 2 maal een verschillende 12 mm en 2 maal een verschillende 17,5 erop gehad, maar het probleem blijft.

Over dat draad trekken:

Wanneer ik aan de schroef van de carb draai zie ik min of meer kleine vonkjes (heel miniscuul), ik zal vanavond een extra draad trekken voor de zekerheid.
 
Het kan ook te maken heb me een elektrische choke (als die dr op zit) Ik heb precies het zelfde probleem gehad (een hele tijd trug). Ik zou dat ff nakijken en anders kijken of je handchoke nog werkt naar behoren.
Greetz
 
Het kan ook te maken heb me een elktrische choke (als die dr op zit) Ik heb precies het zelfde probleem gehad (een hele tijd trug). Ik zou dat ff nakijken en anders kijken of je handchoke nog werkt naar behoren.
Greetz
 
He hallo,

Weer getest, met draad tussen het frame en blok. Geen verbetering, als ik de stationair schroef op de hoogste stand zet blijft die aanstaan totdat ik de schroef lager zet om de scooter rustig te laten lopen. Dan valt die meteen erg laag in toeren en dreigt weer uit te vallen, dus wanneer ik dan weer terugdraai naar de hoogste stand dan reageert de scooter daar niet meer op. Wordt er niet goed van :( Iemand nog ideeen?

Mzzls Hans.
 
vraag is aan de dealer wat hun erover denken.
Als je een goede dealer hebt zal hij de oplossing wel weten. Misschien heeft de dealer wel is met zo'n probleem te maken gehad. Een vraagje stellen kan geen kwaad...
 
Als je een stuk hebt gereden en dan uitvalt dan kijk is als je gereden hebt of je de benzine dop eraf krijgt mischien is de vacuum verstopt..

of is dit al door iemand gezegt..
 
mischien n idee om je ontsteking los van je kabelboom te proberen
dus de draden die niet naar je cdi gaan loskoppelen en het zwart witte draadje bij je cdi loshalen vervolgens starten zonder slutel en kijken wat ie doet als het probleem over is is je kabelboom ergens verrot
 
Alles is er al af geweest, cilinder ziet er perfect uit en zuiger ook. Het gaat erom dat die het eerst wel deed op mijn vroegere sr, toen is die gejat sr in elkaar gereden en hebben we de spullen overgezet op een andere sr. Compressie heeft die wel, alleen zou voor het mooie een nieuwe zuiger incl zuigerveren wel kunnen.

Wat Arie zegt kan ik beter eerst testen denk ik zo en hopen dat dat het is, want heb nog een sr staan, die in onderdelen weggaat dus kan ik die kabelboom nemen mits die kapot is.

Ps: Er zit ook een alarm op de scooter, misschien dat hier iets mee kaan zijn al hoewel we die al eens eraf hebben gekoppeld.
 
Heb het volgende geprobeerd, de stekkers van de kabelboom eraf en rijden. Gevolg is dat die uiteindelijk nog steeds uitviel. Ik heb toen een 12 mm van een runner erop gezet maar precies hetzelfde. Wat ik nu als enige optie nog zie is een andere cilinder erop zetten en kijken wat die dan doet, want de bedrading lijkt nu in orde en aan de rest zal het ook niet liggen aangezien ik alles al getest heb.

Mzzls HAns.
 
Back
Top