Aprilia sr start niet

Ufuk04

Member
Hallo allemaal
Heb maar weer eens een poging gedaan mijn aprilia sr50 opnieuw op te bouwen, heeft een lange tijd uit elkaar gelegen wegens niet meer starten en geen tijd ervoor. Heb er een nieuwe cilinder op gemonteerd met nieuwe naald lager, geprobeerd te starten maar toen merkte ik dat ie niet vonkte. Wist al bijna zeker dat het de stator was omdat de avond dat die het nog deed ik door een paar plasjes water reed en dat bij de stator kwam en nog allerlei ander viezigheid. Vandaag nieuwe stator aangekomen plus nieuwe cdi voor het geval dat, gemonteerd en nu vonkt die weer maar krijg ik dr niet gestart. Wat zou het kunnen zijn? Als ik zo probeer te starten komt er redelijk wat benzine uit de luchtfilter kant, ik denk zelf dat het een te grote sproeier is(zit nu een 90 in). Blok is een mina horizontaal dat is omgebouwd naar een liquid cooled.
 
Advertisement - register to remove this

Het zou kunnen dat je vlotter niet goed afsluit en daardoor je scooter verzuipt.. Je kunt proberen je carburateur goed en grondig schoon te maken. Zeker als de scooter een tijd stil heeft gestaan.

Verder heb je een vonk, brandstof, compressie en een luchtdichte afsluiting van de ruimte onder de zuiger. (keerringen, membraam & blok)
 
Ga morgen mijn carbu ff schoonmaken en n andere sproeier erin doen want 90 was voor mn vorige cilinder en daarmee was ie nog aan de grote kant en voor deze cilinder zeker. Vonk heeft ie sinds vandaag ook weer.
Het zou kunnen dat je vlotter niet goed afsluit en daardoor je scooter verzuipt.. Je kunt proberen je carburateur goed en grondig schoon te maken. Zeker als de scooter een tijd stil heeft gestaan.

Verder heb je een vonk, brandstof, compressie en een luchtdichte afsluiting van de ruimte onder de zuiger. (keerringen, membraam & blok)
 
Net mn carbu schoongemaakt en even opnieuw gekeken bij mn ontstekingskant, is helemaal nat en vies van de olie volgens mij. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets zie dus vraag me af of dit normaal is?
 

Attachments

  • 1AB5B4BA-F727-4550-9684-2952FE76B6A5.jpeg
    1AB5B4BA-F727-4550-9684-2952FE76B6A5.jpeg
    382.3 KB · Views: 28
  • 4D626CF3-B7DD-496A-8C38-E06F43221195.jpeg
    4D626CF3-B7DD-496A-8C38-E06F43221195.jpeg
    367.4 KB · Views: 26
  • 02FBD9C3-93C0-485D-8F92-911A4427ECB3.jpeg
    02FBD9C3-93C0-485D-8F92-911A4427ECB3.jpeg
    249.1 KB · Views: 25
Denk dat je ff die keering moet checken, kan namelijk best zijn dat ie lek is.

Let erop dat als je nieuwe keeringen besteld ook ff een nieuwe pakking en wat circlipjes besteld!
 
uiteindelijk maand verder en een nieuw blok onder gegooid van een aerox. maar nu zit ik met het volgende probleem, mn scooter vreet al mn koppakkingen. Heb 3 dagen achter elkaar nieuwe koppakking moeten steken omdat die weer lek was en nu alweer, waar kan dit aan liggen? radiateur word wel warm en waterpomp draait rond. heb alleen geen thermostaat maar dat zou niets uit moeten maken denk ik
 
Een automotor heeft een bypass die het water laat circuleren als de thermostaat nog dicht is en de motor koud. Dit is om een snellere opwarming te krijgen van het koelwater. Als de thermostaat open gaat sluit hij dit kanaal af . Haal je nu de thermostaat eruit gaat het water ook nog door de bypass en wordt de motor te warm . Is dit bij jou motor misschien ook het geval en wordt de kop dan te heet met gevolg koppakking lek.
Kun je proberen met een thermostaat te plaatsen. En gelijk checken of je kop nog vlak is
 
Een automotor heeft een bypass die het water laat circuleren als de thermostaat nog dicht is en de motor koud. Dit is om een snellere opwarming te krijgen van het koelwater. Als de thermostaat open gaat sluit hij dit kanaal af . Haal je nu de thermostaat eruit gaat het water ook nog door de bypass en wordt de motor te warm . Is dit bij jou motor misschien ook het geval en wordt de kop dan te heet met gevolg koppakking lek.
Kun je proberen met een thermostaat te plaatsen. En gelijk checken of je kop nog vlak is
Heb dus nog nooit met n thermostaat gereden, heb er pas sinds vorige maand last van maar zal even eentje online zoeken
 
Cilinder en kop zou je kunnen vlakken, of draai je ze misschien te vast? 11nm en dan kruislings maar je volgde een opleiding in de autotechniek toch? Dan hoef ik je dat niet te vertellen. Uiteindelijk toch de Ditech opgegeven? Of heb ik nu totaal een ander persoon dan dat ik denk/dacht voor me
 
Cilinder en kop zou je kunnen vlakken, of draai je ze misschien te vast? 11nm en dan kruislings maar je volgde een opleiding in de autotechniek toch? Dan hoef ik je dat niet te vertellen. Uiteindelijk toch de Ditech opgegeven? Of heb ik nu totaal een ander persoon dan dat ik denk/dacht voor me
Ditech is al gemaakt :)(ofja half, start weer maar moet even fatsoenlijk gemaakt worden nog, nieuw blok eronder want vorige was helemaal naar de gedver) zou ze misschien iets te vast gedraaid te hebben, heb geen momentsleutel zelf thuis maar misschien wel handig om aan te schaffen
 
Ditech is al gemaakt :)(ofja half, start weer maar moet even fatsoenlijk gemaakt worden nog, nieuw blok eronder want vorige was helemaal naar de gedver) zou ze misschien iets te vast gedraaid te hebben, heb geen momentsleutel zelf thuis maar misschien wel handig om aan te schaffen
Als je geluk hebt en snel bent bij hbm bestellen, hebben nogsteeds verlengde black friday sale althans krijg nogsteeds 10 mailtjes per week dat het nu toch echt de laatste kans is om je slag te slaan

Maar de grote vraag is hoe is de Ditech gemaakt? Heb je hem met het blok wat er onder zat gerepareerd of heb je het rijwielgedeelte behouden en een veel simpeler en beter ontwikkeld minarelli blok gemonteerd?
Als je namelijk die ditech hebt gerepareerd met het ditech blok dan neem ik mn petje af hoor
 
Als je geluk hebt en snel bent bij hbm bestellen, hebben nogsteeds verlengde black friday sale althans krijg nogsteeds 10 mailtjes per week dat het nu toch echt de laatste kans is om je slag te slaan

Maar de grote vraag is hoe is de Ditech gemaakt? Heb je hem met het blok wat er onder zat gerepareerd of heb je het rijwielgedeelte behouden en een veel simpeler en beter ontwikkeld minarelli blok gemonteerd?
Als je namelijk die ditech hebt gerepareerd met het ditech blok dan neem ik mn petje af hoor
Ik heb een andere ditech blok gekocht op marktplaats heb zelfs een video dat die start als je wilt :) vorige blok was mn zuiger echt helemaal dood terwijl de verkoper zei dat het alleen de accu was… maarja dat is tenminste 1 aprilia dat al redelijk werkt en geen koppakkingen eet. Nu deze aprilia nog
 
Alsnog knap dat je het geduld kan opbrengen voor die Ditech. Heb de mijne toendertijd in een driftbui helemaal kort getrapt en in stukken geslepen en weggegooid
 
Alsnog knap dat je het geduld kan opbrengen voor die Ditech. Heb de mijne toendertijd in een driftbui helemaal kort getrapt en in stukken geslepen en weggegooid
Ik zat er niet ver van af om het ook te doen hoor. Heb een tijdje getwijfeld om hem om te bouwen naar carbu maar ik bedacht me elke keer dat injectie me veel benzine scheelt naar school dus ben ik het rustig aan gaan doen en rustig gezocht naar een donor ditech/blok en had er vorige week eentje gevonden voor een goede prijs incl benzinepomp en ecu. Nu rijd die eindelijk weer en morgen even kijken wat er nog mis mee is voor ik er de weg mee op ga.
 
Ik snap het op t moment niet echt meer, mn aprilia start met eerste kick/elektrisch zelfs maar als ik er even mee rijd begint dat ding te lijken op een stoomlocomotief, denk dus zelf de koppakking, maar dat lijkt me heel raar als die zo makkelijk start want heb laatst ook gehad dat mijn kop lek was en kreeg m toen amper gestart. Mijn pa denk da er iets is met de waterpomp/de cilinder zelf. Als ik hem start rookt hij normaal heel lichtjes, maar zodra ik er echt n stukje mee rij is het een hele rookwolk achter mij. Wat kan dit zijn
 
Witte rook is kvs wat er bij je mengsel komt. Wat je kan proberen is op je carter waar de cilinder komt insmeren met vloeibare pakking dan je voetpakking erop gevolgd door cilinder dan daar ook weer een beetje vloeibare pakking op gevolgd door de koppakking en de kop zelf. 11nm vastdraaien ook niet geheel.onbelangrijk. is je probleem dan niet oogelost of kint het snel terug dan ff met een wetsteen de boel ff vlakken ;)
 
Back
Top