Aprilia sr loopt slecht!!

allienhunter

Well-Known Member
hee,
ik heb van een kennis een aprilia sr gekregen die al een paar jaar stil stond. Ik heb de accu vervangen en geprobeert te starte maar de scooter loopt niet helemaal lekker. Ik weet de oorzaak echter niet anders had ik het zelf al versleuteld. Hij slaat met gas geven even dicht en ook bij vol gas wil die wel is dicht slaan. Dan hapert die zeg mar een keertje en dan gaat die gewoon weer door. ik kan er dus wel op rijde maar het voelt niet echt vellig.
ik hoop dat iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn of mensen met hetzelfde probleem

alvast bedankt

scooterFan
 
Advertisement - register to remove this

bougie nog wel goed?
geen valse lucht? van het lange stilstaan willen rubbers e.d. uitdrogen.
electra ff doormeten. misschien bobine of een wat slechtere massakabel.
 
Gooi effe al die oude benzine eruit en doe er nieuwe, verse benzine in. Zet er een nieuw bougietje in. Ook meteen effe je carburateur goed schoonmaken en dan moet hij het toch wel doen.
 
mja , als ie een paar jaar stil heeft gestaan word de carburateur er niet echt beter van , kan zelfs zijn dat je beter een nieuwe kunt nemen. iig even goed schoonmaken en eventueel een nieuwe hoofdsproeier iig.

en idd , nieuwe benzine , benzine wat meer dan een half jaar oud is moet je weggooien.
 
Back
Top