This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aprilia sr ditech geen ring en plaat?

Master_R

Well-Known Member
Hallo een vriend van mij heeft een aprilia sr uit 2004
en die gaat nu 50 maar hij heeft geen vario ring en vario plaat hoe kunnen we hem harder laten gaan? of wordt het toch echt gameboy tunen?
 
daardoor loopt ie niks sneller ., of zeer weinig , er zal toch nog ergens een begrenzer moeten zitten.
 
gb tunen heeft wel zin... maar daar ga je niet veel op winnen, hooguit 10km/h

heeft die vriend van je lang gereden met een varioring? zo ja, dan kan het goed zijn dat zijn vario versleten is

ditech heeft nóóit een prop in de uitlaat.
tenzij er een andere(begrensde:L) uitlaat onder is gegooid
 
sorry voor de late reactie was het ff vergeten, maar in ieder geval hij heeft hem 2e hands gekocht en die kerel van wie hij hem heeft gekocht zei dat er nooit een vario ring in zat, hij heeft wel al bijna 16.000 km gelopen en er zit nog een standaard uitlaatje op dus zou de vario dan versleten kunnen zijn? ook zegt de dealer dat ze hem wel 70 kunnen laten lopen dat is waar hij naar streeft.
 
dealer die moet je nooit vertrouwen


Geef hem een tip ipv de dealer afzeiken, jou dealer is de zijne niet

Ik zou maar is aan die dealer vragen wat hij zou doen om m harder te laten lopen. En dan kan je t zelf uitvoeren
 
Achter op je vario zit een grote ring bevestigd met 3 boutjes. Haal die er maar af 'et voila'. Deze begrensd de beweging van je gradendeksel. Ik zou alleen even pielen met de gewichtjes. Mijne pakte met iets lichtere (6.8 Gr.) net even iets lekkerder op vanaf stilstand.

GB tuning is niet meer dan de begrenzer voor het maximale toerental eruit halen. Dus alleen dat zal wel iets, maar weinig zin hebben.

Mijne liep op het klokkie 90, zonder vario begrenzer en GB tuning.

suc6!! en laat het resultaat even weten..........
 
gb-tuning Heeft zin in plaats van de 8.5k toeren kan je naar de 10k toeren!!! en het scheelt tog vaak 5. km/h tot 10km/h dus eht heeft zit
 
hey jongens ik vraag het hier maar eventjes

ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van een ditech en van de koppeling en vario heb ik nog niet veel kaas van gegeten.( altijd schakel gereden)

scooter zelf rijd op dit moment 80 en 95 op de teller.
icm yasuni pijp en de gb denk ik.

nu heb ik bij deze scooter ook zo'n pw1 vario gekregen. is dit wat?

als ik zo las gebruiken jullie 6 tot 7 gram rollen maar bij deze set begint het pas bij 7.5g.

wat adviseren jullie? kan dit er gewoon in of zelfs gewoon zwaarder?

verder heb ik ook nog een gele druk veer er bij, maakt dit nog uit?


verder las ik dat sr rider het had over een polini veer voor de injectie, kan je me daar meer over vertellen?

ik hoor het graag ,

dennis