Aprilia Sr 2000 Morini Horizontaal Start niet.

ApriliaSrFreak

Well-Known Member
Aprilia Sr 2000 Morini Horizontaal Start niet. (Carburateur versie)

Probleem begint bij mijn bougie, Deze vonkte niet, Nieuwe bougie opgezet, geen vonk.
Toen heb ik een nieuwe bougiedop erop gezet, maar nog steeds geen vonk.
Toen de kabel vervangen maar nog steeds geen vonk.
Toen de bobine vervangen, Eindelijk gaf hij een vonk, jammer genoeg maar één keer, daarna heeft hij niet meer gevonkt.

Nu snap ik even niet hoe ik verder moet,
Ik heb niet de gereedschap om door te meten.

Iemand tips?

-- Ook nog een andere vraag, Mijn sr heeft 3 blokken op de scooter zitten,
één vrij kleine onder de voorkap
twee bij me buddy/blok waarvan 1 groot blokje, 1 klein blokje (12v)

Welke is de Cdi?
En ik kon maar 1 klein kabelbreukje vinden, en dat was de aansluiting op mijn cilinderkop. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten

AprilliaSrFreak
 
Advertisement - register to remove this

massakabel ?

een SR2000 is btw Morini , niet minarelli horizontaal!

behalve de bougeidop zit er niks op de cilinderkop , alleen het draad voor de temperatuursensor , deze heeft niks met het vonken te maken.
 
Aprilia Sr 2000 MORINI Horizontaal Start niet.
Lees titel. Nooit vermeld dat het Minarelli is :$

Bedankt voor je tip,
maar hoe zou ik de massakabel kunnen testen? Of hoe weet ik of dit het probleem is,
want toen ik de bobine verving, vonkte hij voor het eerst weer, maar liefst 1x haha en deed daarna niks meer.
 
de breuk in de kabel is idd de temperatuurmeter, maar deze werkt nog correct! Dus dit is geen probleem. Bedankt alvast voor je hulp Melf #50
Heeft geen verdere gevolgen voor mijn vonk, dus hier ligt het probleem niet.
 
de massakabel zit vaak bij de startmotor aan.

als deze kapot is of slecht massa maakt kan ie ook 1 keer vonken en dan niet weer.
 
Sorry spNk Wou gwn zoveel mogelijk informatie geven maakt het voor iedereen gemakkelijker :)

Massakabel zit op de startmotor? dan heb ik deze wel gezien, maar ik vind het maar vaag aangesloten, zit er op het einde een lipje? Zal ik dan bij het einde doorknippen en lipje vervangen?
 
Sorry zelf weinig verstand van elektriciteit, iemand die mij een gedetailleerde uitleg kan geven over een massakabel aanleggen? Plek/Hoe

mvg, ApriliaSrFreak
 
Sorry dat ik zo laat reageer veel solicitaties en weinig tijd.

Nu is het zo, dat hij een paar dagen geleden opeens weer één keer vonkte, en toen ik daarna kickte, alweer niks deed.

Hoe kan ik erachter komen zonder door te meten wat het probleem is?Want meten is op dit moment niet mogelijk. & wil niet elk onderdeel opnieuw kopen
 
dan wordt het naar de brommerboer, als die het dan nog niet doet zou je hem denk ik wel kunnen terugbrengen! iiniedergeval dat is hier zo :)
 
Er wil hier in friesland maar 1 Scooter winkel mij helpen, maar die vraagt belachelijke prijzen voor het repareren van dit probleem, verder hadden de andere winkels geen interesse om om te kijken naar deze scooter, omdat het een elektrisch probleem is.

Als hij binnekort niet gerepareert is zal ik hem denk ik naar rotterdam moeten brengen met de auto, Want daar staat een reperatie bedrijf voor auto/brommers van een vriend van me.

Toch zou ik het het liefst zelf oplossen zodat ik er sneller in de toekomst op kan rijden dan als ik hem naar rotterdam moet brengen
 
Back
Top