Aprilia Sonic scooter loopt hoog stationair na tunen

Xusuhi

New Member
Hoi hoi, ik heb een Aprilia Sonic bouwjaar 2008, 2 takt. Ik heb onlangs een 70cc DR Cilinder een 17.5mm mezoly carburateur met handshoke. En een polini hi speed vario set op mijn scooter gemonteerd met een leovince TT handmade uitlaat en daar heb ik de prop van uitgehaald. Ik heb een haakse power filter.

De scooter start en rijd maar hij loopt snel stationair ik heb geprobeerd de scooter afstellen door de 2 afstel schroeven op de carburateur maar hij blijft alsnog hoog lopen ook als ik ze beide helemaal dicht draai. Wat ik ook vreemd vind is dat als ik rij en volgas geef houd de scooter zich in en wil niet maximaal trekken. Zou iemand mij aub wat raad kunnen geven van wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen.

Gr,
Xusuhi

Advertisement - register to remove this

Oke dus originele luchtfilterbak terug en sproeier afstellen, wat bedoel je daar precies mee een andere maat of?
Post automatically merged:

En zet de originele luchtfilterbak onmiddellijk terug.
Waarom moet de originele luchtfilter eigenlijk terug is een power filter niet beter?

Last edited:
is een power filter niet beter?
Nee ! ...niet bij een Simpele Set Up.
1 van mijn Runners 70 CC , MHR Replica, met STD Airbox, 17,5 mm Dellorto , rijd perfect , tikt dik de 100 aan . en maakt niet teveel herrie.
Of ... wil je graag opvallen met een party kolere herrie. (wat qua Prestatie minder is ).

Last edited:
Nee ! ...niet bij een Simpele Set Up.
1 van mijn Runners 70 CC , MHR Replica, met STD Airbox, 17,5 mm Dellorto , rijd perfect , tikt dik de 100 aan . en maakt niet teveel herrie.
Of ... wil je graag opvallen met een party kolere herrie. (wat qua Prestatie minder is ).
Is goed ik ga het uitproberen kijken hoe ie dan reageert. Sproeier hoef ik niks aan te doen dan die is wel goed toch zit een hoofdsproeier 95 in volgens mij

Hoi hoi, om terug te komen op mijn scooter jullie hadden inderdaad gelijk met een standaard luchtfilter terugzetten. Hij loopt nu een rustig na afstellen. Het geluid is een beetje afgenomen. Hij loopt nu goed en trekt goed alleen als ik volgas geef en op wat snelheid ben en dan weer gas loslaat blijft ie toch een beetje gas geven zonder dat ik gas geef. En dan als ik rem en weer beetje langzamer rij gaat ie niet meer automatisch gas geven. Sproeier heb ik nog niet vervangen wiet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen ?
?

Ik zou om te beginnen de sproeier vervangen voor een kleinere variant rond de 76 - 82 ,
maar de juiste afstelling ligt aan de scooter zelf dat moet je zelf uit testen.
Dit uiteraard met een originele carburator want die mezoly ga je niet perfect af kunnen stellen.

Back