Aprilia in financiële problemen?

Razma

Well-Known Member
... ik had de geruchten al eerder uit verschillende bronnen gehoord, maar dit kwam ik vandaag @ motor-europe.com tegen:

>>>>> Na een bericht dat Ducati een bod zou gaan doen op Moto Guzzi komt nu het bericht dat Aprilia de productie stopzet legt wegens 'financiële problemen'. De motorfabrikant uit Noale zou grofweg € 221 miljoen ni de rode zone staan!

>>>>>Deflatable?
Aprilia zit in de problemen. Serieuze problemen. Na een bericht van Ducati over een mogelijk bod op Moto Guzzi komt nu een heel ander verhaal boven. Aprilia heeft geld nodig.
Verschillende bronnen rapporteren van het vertrek van Ivano Beggio als managing director van Aprilia.

>>>>>Tegen drie mei 2004 moet Aprilia € 7,5 miljoen ophoesten voor achterstallige interest. De Italiaanse constructeur staat voor € 221 miljoen in de schulden. Toe leveranciers weigeren onderdelen te leveren, wat de stopzetting van de productie verklaart.

Vanzelfsprekend hebben de financiële problemen ook gevolgen voor Moto Guzzi, Laverda en de MotoGP effort van Aprilia.

Volgens Aprilia staan er tot 15 firma's in de rij voor een overname, participatie of oplossing... Laten we hopen dat het waar is, zo niet is de RSV Mille sneller een klassieker geworden dan men ooit gedacht heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Ik las al zoiets op motorforum. Tis jammer , want het zijn 1 van de mooiste motoren op de markt die ze produceren (Tuono R :P)
 
Zo zie je maar weer, Yamaha owned :+


Ontopic:

Mooi zuur, maar ja... Wees reeel, een merk als Aprilia zal vast niet zo maar verdwijnen van de aardbodem. Er zijn genoeg firma's in de rij die het willen overnemen.
 
Mja viel me al op, vriend van me had een aprillia sr met pia blok besteld (nieuw) en is al een paar keer vertraagd.......
denk dat hij nu wel kan zwaaien naar zn sr pogialli....
 
je loopt achter razma :+


banken schieten Aprilia te hulp

Door Martijn Raave (S913), geplaatst op 5 mei 2004 om 10:59
Bron: MCN



Het tij lijkt te zijn gekeerd voor Aprilia. Een aantal Italiaanse banken staat op het punt om een deal te tekenen waarin zij Aprilia een 'lifeline' toewerpen: zij zullen met een bedrag van € 7,5 miljoen Aprilia's renteschuld aflossen.

Het goede nieuws is dat door deze financiële injectie de volledige productie binnenkort weer op volle toeren kan gaan draaien. Op dit moment draaien slechts drie van de zeven Aprilia productielijnen, voornamelijk Mille's en Tuono's. De overige vier lijnen staan al twee weken stil.

De banken zijn er op gebrand dat de productie weer voor de volle 100% op gang komt, dit om er zeker van te zijn dat ze in zo'n kort mogelijke tijd hun geld weer terug hebben. De werknemers van de in Noale gevestigde fabriek verwachten eind deze week weer aan het werk te kunnen als alle zeven productielijnen weer in gebruik genomen worden.
 
Dank je inferno..scheelt mij weer opzoeken :p

Inmiddels is meneer beggio niet meer de directeur meer maar is er iemand in de plaats gekomen die t allemaal wat beter snapt.

Nu nog ff een rsv450/550 en dan komt aprilia er weer helemaal bovenop :)

Tjah jellerv dat zou heel goed kunnen...aangezien de scooterproductielijn een van de lijnen is de een tijdje stilgelegen heeft.
 
tumtidum... ff een iets oudere topic weer bovengraven..

PIAGGIO BELANGRIJKE OVERNAMEKANDIDAAT APRILIA

MILAAN - I - (25 Mei) - Piaggio lijkt de voornaamste overnamekandidaat te zijn voor het in financiële moeilijkheden verkerende Aprilia. De Italiaanse bromfiets- en motorenproducent heeft een schuld van circa 190 miljoen euro. Dat heeft ertoe geleid dat Aprilia naarstig op zoek is naar financiële versterking. Inmiddels heeft een consortium van banken een krediet van 30 miljoen euro verstrekt, waarmee Aprilia weer even vooruit kan. De recentelijk stil gelegde productie is inmiddels weer opgestart.
In het geruchtencircuit doen verschillende namen de ronde als het gaat om overnamekandidaten van Aprilia. Piaggio lijkt daarin de grootste kanshebber te zijn, alleen al vanwege het feit dat zij met openstaande rekeningen ter waarde van circa 110 miljoen euro, de grootste schuldeiser zijn. Bovendien zou Aprilia als motormerk een belangrijke strategische aanvulling zijn voor de Piaggio Group.

Bron: Tweewieler Magazine
 
NOU volgens mij wist ik dit 3 jaar geleden al.... maar het gaat op het moment hard bergafwaarts... alleen dat ze heel slecht draaiden wist ik al 3 jaar:S oid
 
NOU volgens mij is dit echt het laatste nieuws... en Piaggio is in die drie jaar terug zelf al verschillende malen overgenomen etc dus het kan best zijn dat dit vroeger al eens ter sprake is/was gekomen..

en dat het niet allemaal goed gaat is iedereen al wel lang duidelijk :rolleyes:
 
ik vind het gewoon bijv. gek dat een bedrijf als Piaggio dat ook niet zo goed draaide afgelopen jaren plots een goede overnamekandidaat is voor Aprilia :?
 
idd, ze wisselen niet voor niks steeds van blok... :P

mina was te duur, toen maar morini en nu zelfs gare pia shit :P of zou piaggio al een aandeel hebben ?
 
aerox-evo70 said:
idd, ze wisselen niet voor niks steeds van blok... :P

mina was te duur, toen maar morini en nu zelfs gare pia shit :P of zou piaggio al een aandeel hebben ?

Die schuld bij Piaggio zullen ze wel hebben vanwege de nieuwe pia blokjes die ze nu onder de scooters plakken. En denk niet dat ze van Piaggio aandelen hebben, maar zullen ze nu wel krijgen dan ws.

Mja, hopelijk keren ze ooit weer terug naar mina :) Want onder een mooie scooter hoort een mooi blok ;)
 
Razma said:
ik vind het gewoon bijv. gek dat een bedrijf als Piaggio dat ook niet zo goed draaide afgelopen jaren plots een goede overnamekandidaat is voor Aprilia :?

Tja, ze zullen er wel grote voordelen mee kunnen halen. Vaak zie je dat. Nemen ze een bedrijf over dat verlies maakt om zo beter op de markt te kunnnen inspelen.

Ik wist et eigenlijk nog niet. Jammer...
 
laatste nieuws hierin:

PONTEDERA - I - (10 Jan.) - Piaggio & C. S.p.A. heeft net voor de jaarwisseling het definitieve overnamecontract getekend met Aprilia S.p.A., waardoor alle aandelen zijn overgegaan in handen van Piaggio. Met de overname is een bedrag van € 455 miljoen gemoeid. De aandeelhouders van Aprilia ontvangen € 20 miljoen voor hun aandelen, terwijl Piaggio de schulden (in totaal: € 108 miljoen) overneemt. Piaggop was voor Aprilia niet alleen de voornaamste toeleverancier van motorblokken, maar ook de grootste schuldeiser en had van Aprilia meer dan € 110 miljoen tegoed. In augustus werd al een intentieverklaring tot overname ondertekend, maar de te nemen hindernis was de goedkeuring van Italiaanse mededingingsautoriteiten.
"Deze overeenkomst betekent dat onze nieuwe onderneming gerekend mag worden tot de grootste tweewielerproducenten wereldwijd," verklaart Roberto Colaninno, Chairman van Piaggio. "Wij staan nu 4e op de wereldranglijst en met een jaaromzet van € 1,5 miljard, een jaarlijkse productiecapaciteit van 600.000 tweewielers en een marktaanwezigheid in 50 landen zijn wij klaar om de concurrentie met de andere grote spelers op deze markt aan te gaan." Het marktaandeel in Europa bedraagt 24% en in Italië is de Piaggio Groep samen met Aprilia S.p.A. zelfs goed voor 35% van de verkopen. De nieuwe, uitgebreide onderneming beschikt over acht productiefaciliteiten wereldwijd, zes R&D centra en 6.000 medewerkers.
"Er is nu een definitief einde gekomen aan een periode van onzekerheid en onze focus in Nederland is dan ook weer uitsluitend gericht op een positieve marktontwikkeling voor het merk Aprilia," verklaart Camiel van Berkesteijn, Aprilia Country Manager voor Nederland.
 
Had het al gezien jah...maar wat voor blokken levert Piaggio nou dan want die Sr's hadden altijd een Morini blok (weet niet wat ze nu hebben) en schakels hebben de Minarelli AM6 dus ik snap het niet helemaal :p
 
jawel ik heb een sr zien staan (nieuw model) met pia blok.
maar aprillia verkoopt toch redelijk scooters moto's etc ?
dus ik vraag me af hoe het komt dat ze in rood staan ik bedoel zo'n groot bedrijf :?
 
Back
Top