Dit was in post#2 en #3 al duidelijk.Ik heb met wisselspanning 27 volt gemeten (veeeel te veel dus)
Ik meet de 27 volt ook op de groene draad. Ik heb 3 originele ditech spannings regelaars dus de pinout zou dan niet het probleem moeten zijn. Ik heb de connector maar die ziet er ook nog goed uit. Heb hem voor de zekerheid nog wat uitgekrabt maar nogsteeds geen verschil.Dit was in post#2 en #3 al duidelijk.
Dus, of je spanningsregelaar is defect of heeft niet de goeie pinout of het stukje draad, wat ik hieronder in jouw schema paars omlijnd heb, is onderbroken of maakt een slecht contact.
Als er iets scheelt met dat specifieke stukje groene draad, gaat de wisselspanning van de stator rechtstreeks naar je verlichting en kan de spanningsregelaar de spanning niet afkappen boven de 12 a 13 Volt.
Meet eens of je die 27 Volt ook meet op de groene draad bij de spanningsregelaar.
Zo ja, is dat stukje groene draad in orde en moet je toch denken aan een defecte of verkeerde spanningsregelaar (verkeerde is dus andere pin-out)
View attachment 76528
Sorry voor de late reactie ik was op vakantie en had het erg druk met werk. Maar ik heb gedaan wat je zei en ik meet gewoon 0 Ohm. Wat o wat kan het nu zijn?Dan is waarschijnlijk de groene draad tussen stator en spanningsregelaar onderbroken of vertoont onderweg een slecht contact.
Meet het volgende eens:
- Trek de connector van de stator los.
- Trek de connector van de spanningsregelaar los.
- Meet met de multimeter, op het laagste Ohm-bereik, op de groene draad tussen deze twee losgetrokken connectoren, de weerstand moet 0 Ohm zijn.
Nee die kun je op de foto niet zien omdat die achter de andere draden zit.Ik zie alleen op de foto de groene draad in de regelaar , (die op het frame zit) niet , heb je die uit de connector gehaald om te meten ?
Denk dat dit je probleem ook niet oplost , i.v.m het opladen , ergens bij de regelaar gaat het fout . Als je de meet pennen , van de multimeter tegen elkaar houd , heb je dan ook 0 ohm ? Of piept hij dan ?Maar het is mij nou wel opgevallen dat mijn accu ook niet oplaad.
Dan heb ik ook 0 ohmDenk dat dit je probleem ook niet oplost , i.v.m het opladen , ergens bij de regelaar gaat het fout . Als je de meet pennen , van de multimeter tegen elkaar houd , heb je dan ook 0 ohm ? Of piept hij dan ?
Ik haal vanavond nog een nieuwe spanningsregelaar op. Kijken of die het daarme doetAls alle draden heel , en goed in de connectors contact maken , moet je het toch in de regelaar , of aansluiting daarvan zoeken . deze moet de spanning in toom houden tot 12v voor het licht , wat hij nu dus niet doet , en hij tevens de accu niet laadt .
Het heeft nog steeds geen verschil gemaakt en dit is de 4e orginele spannings regelaar die ik erop gezet heb. Waar zou dan het probleem moeten liggen?Ik haal vanavond nog een nieuwe spanningsregelaar op. Kijken of die het daarme doet
Ik meet geen hogere voltages als ik gas geef bij de accu maar hij is nu ook al een maand niet leeg gegaan terwijl dit eerst elke 2 weken was.Wordt ok je accu nog steeds niet geladen , met de nieuwe regelaar ?
Nee hoor.Wel zie ik op het elektrische schema dat er in de zekeringkast bij de accu een 15 ampere zekering moet zitten maar ik heb op dit moment een 10 zou dit nog verschil maken?
Wat kan het dan nog zijn want ik weet het niet meer.Nee hoor.
Misschien een schot in het duister , maar heb je de weerstand al eens door gemeten , en gemeten of hij goed massa maakt . En als de weerstand stuk zou zijn dit net het zetje voor de regelaar is , om stuk te gaan ?Deze weerstand zit er om de belasting van de de lichtspoel op je stator redelijk constant te houden of het licht nu ingeschakeld is of uitgeschakeld is en beschermt hiermee bovendien de spanningsregelaar.