Apple Talk

Status
Not open for further replies.
De term podcasting is een samentrekking van iPod, de draagbare MP3-speler van Apple, en 'broadcasting' (Engels voor uitzenden). Hoewel de technologie niet alleen bruikbaar is met de iPod, was het succes ervan een belangrijke stap in de ontwikkeling van podcasting. Podcasting staat, in de meest strikte zin, voor een systeem waarin podcasters audiobestanden (MP3) met discussies, radioshows, muziekprogramma's enzovoort beschikbaar stellen via internet, en tevens een news feed in RSS-formaat creëren, die een verwijzing bevat naar de MP3-bestanden en automatisch verwerkt kan worden door podcast-aggregators of podcatchers. Deze laatste downloaden die audiobestanden dan automatisch en kopiëren ze onmiddellijk naar een MP3-speler of melden aan de gebruiker dat hij ze op de pc kan beluisteren.

In de breedste zin staat podcasting voor het verspreiden van digitale bestanden die door speciale programma's afgehaald worden om ze later te gebruiken. Dus dit kan audio zijn (MP3, Windows Media, Real Media), video (MPEG, DivX, QuickTime enzovoort) of software. De huidige podcastscene heeft iets van de geest en het enthousiasme van de eerste radiopiraten, en gebruikt als lijfspreuk de term Almost Live Radio.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Podcasting

:)
 
Piels, morgen maak ik even een filmpje van Ipod met Podcasts @ JBL speakerset.

Vanmiddag IpodFan gekocht, en staat een leuk stuk in over draadloos geluid na stereo zenden. Straks even goed/beter doorlezen. Lijkt me wel tof 8)
 
Ik heb sinds zaterdag een iPod Universal Dock, een iPod AV Kabel en een Apple remote. Heerlijk al die mp3tjes luisteren op je stereo! Wel weer heel
wat knaken armer..
Maar gaat de batterij nou sneller leeg als je hem via de radio afspeelt? Lijkt me toch niet kunnen, maar die indruk kreeg ik wel.
 
Misschien dat ik morgen dit wel even op ga halen.

T5762_lm.jpg
griffin_icurve_screen1.jpg


Helaas komt er geen PowerBook of iBook op :( Maar gewoon een Acer Aspire.
 
Ik heb hem 2ehands... ik kan hem alleen maar opladen via USB :(
Wat dus flink lang duurt!

Heb jij niet een ladertje over dan? :D
 
omg een acer op een iCurve kan echt niet he. :p

/Edit: Holy shit we hebben zelfs een appel topic! :eek:
 
Xander said:
omg een acer op een iCurve kan echt niet he. :p
Nee, ik weet het ..

Maar ik doe alvast wat voor-werk, scheelt me straks weer kopen :p
Net zoals een Toetsenbord en Muis, scheelt alleen maar :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top