Am6 ineens arm gaan lopen en in elkaar gelopen

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nog een filmpje waar die loopt en ik gas geef, naar mijn weten klinkt die toch echt arm. Misschien dat ik de sproeier maat heb vergist met de sproeier van de 21mm, maar dat zal ik vanavond even moeten checken.
hoe/waarop rookt ie dan zo? misschien moet je éven wachten tot ie warm is voor je het gas open trekt?

hoe/waarop rookt ie dan zo? misschien moet je éven wachten tot ie warm is voor je het gas open trekt?
Ik gok dat die zo erg rookt omdat ik heel veel heb staan kikken met die 21mm en hij zaterdag avond in elkaar is gezet met extra olie in carter, zuiger etc. Hij viel ook trouwens uit op het filmpje, en ik wil hem liever niet opwarmen als die heel arm loopt, omdat de cilinder 0km er op heeft.

zolang je dat (van die 21 mm) er nog niet uit hebt, kan er geen sprake zijn van "arm" draaien, draait ie sowieso nog rijk. hij verzuipt/slaat vet op wat er nog in het carter staat. en dan kan je ook nog geen conclusies trekken over arm draaien op basis van wat je hier hoort.

Oke, ik zal vanavond even de sproeier nog nachecken en dan kijken of die stationair wilt blijven lopen. Is het niet ook een goed idee om voor het inrijden de std uitlaat er weer op te zetten?

Ik heb net gekeken, er zit een 102 hoofdsproeier en 45 stationair en nog iets waar 6d op staat, geen idee wat dat laatste is. Ik heb ook nog de carb op fabriek lucht en stationair gezet, lucht 1.5 uit en stationair 2 uit, maar hij klinkt dan nog armer als met beide schroeven 0 uit.

Edit, hij klinkt trouwens ook alsof er een power filter op zit, maar er zit gewoon een std filterbox op.

Ik heb het probleem gevonden. De vorige eigenaar heeft gebeunt aan de filterbox waardoor die amper afsloot. Met mijn fix klinkt die weer als hoe het hoort en loopt die niet meer arm. Ik heb ook gecheckt of die ergens valse lucht trekt, maar heb niks gevonden.

Op maar het volgende probleem, na de vastloper heb ik geen revisie gedaan en alleen de carters gespoeld. Nu ben ik bang dat ik mijn lagers hoor overlijden als die loopt. Ik heb een filmpje toegevoegd van dat die loopt. Kan iemand mij zeker vertellen of dat dit de lagers zijn?

Edit verkeerde filmpje .

Update!

Ik ben toch langs de scooterboer gegaan, hij vond hem prima klinken.
Vervolgens alles af gemaakt + temp teller, en hij rijdt weer prima!
Nu eerst nog een paar 100 kilometer inhouden :sweatsmile:.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Back