Am6 cilinder word veels te warm

heb je al eens afgetapt en precies gevuld met wat de fabrikant voorschrijft en dan gekeken hoe het peil dàn staat?
en/of nu dus bijgevuld tot het op peil is en dan weer een etmaal gewacht? het zou kunnen dat de olie niet goed door de bak zakte en dat later uiteindelijk wel gedaan heeft. (tandwielkast van buitenboordmotor moet je met druk van onderen vullen, die tandwielkast is zo krap/olie zo dik, die zakt niet en bouwt dikke luchtbellen op, die niet knappen als je het er van boven in giet.
 
Ga dat morgen dan nog proberen. Zou het ook kunnen dat ergens vloeibare pakking weg is en het daardoor alsnog bij de krukas komt?
 
Ga dat morgen dan nog proberen. Zou het ook kunnen dat ergens vloeibare pakking weg is en het daardoor alsnog bij de krukas komt?
ja, dat kan ook, er is ook een wandje tussen carter en versnellingsbak (die 3/4 cirkel om je krukas heen) waar je dus goed tussen moet afdichten (en ik weet niet of vloeibare pakking daartussen die druk (achter je membraan) wel aan kan.. volgens mij hoort er ook een papieren pakking tussen.
https://www.motorkit.com/nl/moteur-minarelli-am6/23355-centrale-carterpakking-voor-minarelli-am-3-4-5-6-motor.html
 
Iedereen door daad vloeibare pakking
ja, dat kan ook, er is ook een wandje tussen carter en versnellingsbak (die 3/4 cirkel om je krukas heen) waar je dus goed tussen moet afdichten (en ik weet niet of vloeibare pakking daartussen die druk (achter je membraan) wel aan kan.. volgens mij hoort er ook een papieren pakking tussen.
https://www.motorkit.com/nl/moteur-minarelli-am6/23355-centrale-carterpakking-voor-minarelli-am-3-4-5-6-motor.html
Iedereen doet daarvloeibare pakking. Heb nu alles aangedraaid en olie blijft op hetzelfde pijl. Alleen cilinder en ook de radiateur worden na 2 minuten 30 km/h rijden echt al bizar heet..
 
heb je al eens gemeten (met een IR-thermometer of een sensor aan een multimeter) hoe heet "heet" dan is? want 70 graden hou ìk al niet lang vast..
als je radiateur warm/heet wordt, koelt het tenminste wel.
blijft je koelcircuit wel dicht/kookt niet over?
ruikt je koelvloeistof (koud openen, niet als het heet is) naar uitlaatgas/olie?
 
Nee en de kleur is nog hetzelfde maar ik ga idd een temperatuur sensor aanschaffen want ben aardig benieuwd
Post automatically merged:

heb je al eens gemeten (met een IR-thermometer of een sensor aan een multimeter) hoe heet "heet" dan is? want 70 graden hou ìk al niet lang vast..
als je radiateur warm/heet wordt, koelt het tenminste wel.
blijft je koelcircuit wel dicht/kookt niet over?
ruikt je koelvloeistof (koud openen, niet als het heet is) naar uitlaatgas/olie?
Moet ik er 1 hebben die je in je cilinder kop plaatst of 1 die je tussen je waterslangen doet of 1 met een ring onder je bougie?
 
misschien dat anderen hier meer over kunnen vertellen, want ik heb het nog niet over inbouwsensoren gehad.
Ikzelf heb de twee genoemde: een infrarood, waarbij ik een laser richt op wat ik wil meten en het meteen weet, en een thermistor die ik aansluit op m'n multimeter, die ik op temperatuur zet, waarna ik die sensor ergens tegenaan hou (die laatste is eigenlijk overbodig nu ik die Infrarood heb, maar de multimeter komt elders wel weer van pas natuurlijk)
 
Last edited:
Back
Top