Wel een beetje wit grijs idd, en daarna nog 1 erin gestopt die was ook grijs. Toen sproeier omhoog gedaan en toen was de bougie bruin. Ook had ik m'n blokolie pas ververst en moest bij het controleren zat het niet meer tot het streepje maar moest ik m'n brommer een stuk schuiver houden om het eruit te laten komen.wat voor kleur had die bougie met dat afgebroken stukje? ik vermoed toch een te arm mengsel (valse lucht) je sproeier kan wel groot genoeg zijn, maar als je carburateur elders verstopt zit òf er juist valse lucht bij komt, draait ie te arm (witte-grijze bougie?)
als ie niet lekt, dan stookt ie die op, zuigt ie die door z'n krukaskeerring of carterpakking in het carter. maar dan had ik eerder een zwarte bougie verwacht en heel veel rook..Ook had ik m'n blokolie pas ververst en moest bij het controleren zat het niet meer tot het streepje maar moest ik m'n brommer een stuk schuiner houden om het eruit te laten komen.
als hij bij het starten al brandt, is de sensor niet goed! of heb je de temperatuur ook anders gemeten/waargenomen?ging zomaar ineens de temperatuursensor op de teller branden bij het starten
Grote kans dat dan de klepseal , of klepgeleider te ruim is , en dat hij daar olie door mee neemt de uitlaat inIk ruik ook blokolie bij m'n demper en het komt ook uit m'n uitlaat poort
Bougie is alleen helemaal niet zwart
Even gecheckt maar blokolie is weer veel uit en zie geen lek
AM6 is toch tweetakt?Grote kans dat dan de klepseal , of klepgeleider te ruim is , en dat hij daar olie door mee neemt de uitlaat in
Hij praat over blokolie , en olie peil , dus nam aan een 4 taktAM6 is toch tweetakt?
is wel een schakelbak, dus eigenlijk Bakolie, niet te verwarren met frituurvet.Hij praat over blokolie , en olie peil , dus nam aan een 4 takt
ai foutje van mijn kant sorryHij praat over blokolie , en olie peil , dus nam aan een 4 takt
Kga dat sws checken dan maar dat verklaart nog niet waar de blokolie blijftheb je een handmatig kraantje? als je carburateur bij hoge toeren niet genoeg benzine krijgt (waar het zo wel op lijkt) doet je sproeiermaat er niet zo veel toe omdat het niveau in je vlotterkamer te laag wordt/is. sommige kraantjes hebben een filter erop, dat zou dicht kunnen zitten (ik heb ook wel gehad dat de gewone stand dicht zat, maar reserve nog wel liep en ook andersom, òndanks het filter ?
die aan de koppelingskant of aan de ontstekingskant?Dat zou kloppen want de krukas kering is lek, weet alleen niet hoe ik die eruit krijg zonder speciaal gereedschap
Maar nu was het oliepijl aanzienlijk lager in een half uur zonder dat de bromfiets had gelopenhypothese: die olie wordt wèl mee je carter in gezogen/eruit geblazen doordat er gassen je versnellingsbak ìn worden geblazen, doet nìet mee met de verbranding, maar loopt dan via je uitlaat naar buiten. ondertussen verhoogt hij wèl de compressie boven je zuiger, wat ook meer hitte genereert..