Am6 cilinder word veels te warm

555

New Member
Mijn cilinder op mijn am6 blok word veels te warm, het betreft een mhr50 replica cilinder met 300km erop. Hij liep goed en na een tijdje ging zomaar ineens de temperatuursensor op de teller branden bij het starten en rijden. Ook wou hij niet meer lekker starten alleen aanlopen. Ik de bougie eruit gehaald, was er een stukje afgebroken wat dus het slechte starten veroorzaakte. Nieuwe bougie erin gedaan, maar cilinder word nog steeds veels te warm. Zelfs na 30 seconden rijden al. En af en toe brand de sensor weer. Koelsysteem doet het 100 procent goed, want hij draait en de radiateur word warm. Wat zou het kunnen zijn? Met sproeier 110 in 16mm carb liep hij altijd perfect en nu zit er 115 in dus te kleine sproeier is ook niet het probleem. Ook neemt hij af in vermogen zeker als je doorschakelt. Wat moet ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

wat voor kleur had die bougie met dat afgebroken stukje? ik vermoed toch een te arm mengsel (valse lucht) je sproeier kan wel groot genoeg zijn, maar als je carburateur elders verstopt zit òf er juist valse lucht bij komt, draait ie te arm (witte-grijze bougie?)
 
wat voor kleur had die bougie met dat afgebroken stukje? ik vermoed toch een te arm mengsel (valse lucht) je sproeier kan wel groot genoeg zijn, maar als je carburateur elders verstopt zit òf er juist valse lucht bij komt, draait ie te arm (witte-grijze bougie?)
Wel een beetje wit grijs idd, en daarna nog 1 erin gestopt die was ook grijs. Toen sproeier omhoog gedaan en toen was de bougie bruin. Ook had ik m'n blokolie pas ververst en moest bij het controleren zat het niet meer tot het streepje maar moest ik m'n brommer een stuk schuiver houden om het eruit te laten komen.
Post automatically merged:

Valse lucht niet kunnen ontdekken met deo en remreiniger
 
Ook had ik m'n blokolie pas ververst en moest bij het controleren zat het niet meer tot het streepje maar moest ik m'n brommer een stuk schuiner houden om het eruit te laten komen.
als ie niet lekt, dan stookt ie die op, zuigt ie die door z'n krukaskeerring of carterpakking in het carter. maar dan had ik eerder een zwarte bougie verwacht en heel veel rook..
Post automatically merged:

ging zomaar ineens de temperatuursensor op de teller branden bij het starten
als hij bij het starten al brandt, is de sensor niet goed! of heb je de temperatuur ook anders gemeten/waargenomen?
 
Ja en de bougie is niet zwart en rookt ook niet gek, maar kan ook geen lek vinden. Ik ga nu even kijken of het weer gezakt is.

Ja hij is voelbaar veel warmer dan normaal. En de meter werkt wel want nu brand hij alleen bij hoge touren. En bij het starten branden deed hij alleen bij die kapotte bougie.

Bij het doorschakelen in in lage of middeltoeren neemt hij af in vermogen in de volgende versnelling. Bij wind en heuvel op heeft hij ook meer moeite dan eerst tenzij je volle toeren rijd maar dan word hij veels te warm.

Ook na even vol gas te hebben gereden komt er geen benzine uit m'n kraantje, en als ik dan naar links leun dan komt er weer benzine uit. Zit geen vacuüm op ofzo.
Post automatically merged:

Ik ruik ook blokolie bij m'n demper en het komt ook uit m'n uitlaat poort
Post automatically merged:

Bougie is alleen helemaal niet zwart
Post automatically merged:

Even gecheckt maar blokolie is weer veel uit en zie geen lek
 
Last edited:
heb je een handmatig kraantje? als je carburateur bij hoge toeren niet genoeg benzine krijgt (waar het zo wel op lijkt) doet je sproeiermaat er niet zo veel toe omdat het niveau in je vlotterkamer te laag wordt/is. sommige kraantjes hebben een filter erop, dat zou dicht kunnen zitten (ik heb ook wel gehad dat de gewone stand dicht zat, maar reserve nog wel liep en ook andersom, òndanks het filter ?:)
 
Ik ruik ook blokolie bij m'n demper en het komt ook uit m'n uitlaat poort
Bougie is alleen helemaal niet zwart
Even gecheckt maar blokolie is weer veel uit en zie geen lek
Grote kans dat dan de klepseal , of klepgeleider te ruim is , en dat hij daar olie door mee neemt de uitlaat in
 
heb je een handmatig kraantje? als je carburateur bij hoge toeren niet genoeg benzine krijgt (waar het zo wel op lijkt) doet je sproeiermaat er niet zo veel toe omdat het niveau in je vlotterkamer te laag wordt/is. sommige kraantjes hebben een filter erop, dat zou dicht kunnen zitten (ik heb ook wel gehad dat de gewone stand dicht zat, maar reserve nog wel liep en ook andersom, òndanks het filter ?:)
Kga dat sws checken dan maar dat verklaart nog niet waar de blokolie blijft
 
hypothese: die olie wordt wèl mee je carter in gezogen/eruit geblazen doordat er gassen je versnellingsbak ìn worden geblazen, doet nìet mee met de verbranding, maar loopt dan via je uitlaat naar buiten. ondertussen verhoogt hij wèl de compressie boven je zuiger, wat ook meer hitte genereert..
 
Koppelingskant alleen gekeken en vervangen. Maar heb nu alsnog het probleem. Had alles weer vast gemaakt en alles dicht en erop en eraan. Bak olie ververst en goed gepijld. Half uurtje later gecontroleerd of het pijl nog goed was en moest m'n brommer 35 graden schuiner houden dan eerst voordat er iets uit kwam. En de brommer was nog niet gestart geweest dus ook geen druk of warmte als factor. Waar blijft die olie en wat is er mis? Het lekte niet op de grond ofzo. Ik heb geen idee meer.
 
hypothese: die olie wordt wèl mee je carter in gezogen/eruit geblazen doordat er gassen je versnellingsbak ìn worden geblazen, doet nìet mee met de verbranding, maar loopt dan via je uitlaat naar buiten. ondertussen verhoogt hij wèl de compressie boven je zuiger, wat ook meer hitte genereert..
Maar nu was het oliepijl aanzienlijk lager in een half uur zonder dat de bromfiets had gelopen
 
Back
Top