alu/koper reactie... messing?

mja , bij mij zit er geen ijzer in het koelsysteem , dan is het logisch dat het gaat roesten als dat er wel inzit , ik gebruik gewoon water uit de kraan..

en een electrische pomp en zo doe ik dat al jaren en met dezelfde pomp die ook wel vaker lang stilstaat
 
mjah


ik heb gewoon een stnd koelsysteem... mina

alu rad.. en 2 90 graden bochtjes van messing... verder rubber slang en een klen stukje buis om 2 slangen te verbinden... dit zit stnd @ sr max...

en kvs.. en geen water erin...


zal ik dan problemen krijgen of moet ik andere bochjes zoeken?
 
ik zie niet in waarom jij WEL problemen zou krijgen als ik al jaren GEEN problemen heb er mee , en dat dan met water en jij met koelvloeistof ;)

en vergeet niet dat kachelradiateuren van een auto ook van koper waren vroeger...
 
kosten, en alu zal makkelijker machinaal te verwerken zijn ofzo...

oude auto's hadden vaak ook gietijzeren onderblokken, durf nie helemaal te zeggen of de kop dan wel of niet van alu was/is..

Mja, auto's gebruiken KVS:) (de gewone wegdingen dan)
 
melf #50 said:
ik zie niet in waarom jij WEL problemen zou krijgen als ik al jaren GEEN problemen heb er mee , en dat dan met water en jij met koelvloeistof ;)

en vergeet niet dat kachelradiateuren van een auto ook van koper waren vroeger...
Melf we weten nu wel dat het bij jou allemaal goedgaat. Er zijn ook genoeg gevallen bekend van mensen waarbij het zelf misging, ik heb zelf ook al een weggerotte waterpomp gehad, dus weet ook zelf hoe het is.
Nu vraag ik me af, is het het waard (bij pia) om je blok te splitsen na een half jaar en dus nieuwe lagers + keerringen te moeten kopen omdat je kraanwater gebruikt? Of kan je dan beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik zou het wel weten, voor mij geen kraanwater meer dus.
 
mja , dat was met mechanische pomp ;)

en als het bij mij goed gaat moet het bij andere ook kunnen , ik ben geen wonderkind ofzo hoor :p
 
Errosie...
Niet korrosie is het probleem.
Elektrolytisch effect.
Kan in een uur een leiding doen wegsmelten...
Remember 'Volta'.
Twee metalen in contact in een zurige omgeving zorgen voor een elektrische spanning.
(gelijk een batterij)
Vraag aan de eerste de beste loodgieter wat je beter niet doet...
 
Mocht dat kvs spul duur zijn...
Vraag aan de loodgieter een litertje van dat spul die zij in het centrale verwarmings buizen systeem gieten!
Scheelt paar eurootjes denk ik.
 
goldfingers said:
Errosie...
Niet korrosie is het probleem.
Elektrolytisch effect.
Kan in een uur een leiding doen wegsmelten...
Remember 'Volta'.
Twee metalen in contact in een zurige omgeving zorgen voor een elektrische spanning.
(gelijk een batterij)
Vraag aan de eerste de beste loodgieter wat je beter niet doet...

water - zuur , zit een beetje verschil in niet? :p

kvs is gewoon koelvloeistof btw
 
melf #50 said:
water - zuur , zit een beetje verschil in niet? :p

kvs is gewoon koelvloeistof btw

Jongens toch daar gaan we weer...
Ieder klein kind weet dat alle water een zuurtegraad bevat.
Je moet eens van koelvloeistof proeven...
Je merkt direct die suikersmaak, wel dees dient om de zuurtegraad te ellimineren.
In de meeste compitities waar ik in meedraaide en meedraai is het streng verboden om KVS te gebruiken...
Daar (en ieder heeft dit ook wel al eens ervaren) KVS bijna niet opdroogd en zelfs opgedroogd die plaats ietsje gladder blijft. {!
 
goldfingers said:
Jongens toch daar gaan we weer...
Ieder klein kind weet dat alle water een zuurtegraad bevat.
Je moet eens van koelvloeistof proeven...
Je merkt direct die suikersmaak, wel dees dient om de zuurtegraad te ellimineren.
In de meeste compitities waar ik in meedraaide en meedraai is het streng verboden om KVS te gebruiken...
Daar (en ieder heeft dit ook wel al eens ervaren) KVS bijna niet opdroogd en zelfs opgedroogd die plaats ietsje gladder blijft. {!

dat het niet opdroogd weet ik ja :p

ik rijd gewoon met water @ mijn NRG maar dit zit dus 0,0 koper oid in , dus dat zit wel goed bij mij. alleen op onze 50cc classic racers zit wel een koperen radiateur (wordt alu btw) en met water blijft ie wel goed schoon en geen gekke aanslag oid.. alleen het verschil is dat ie vaak uit elkaar komt voor controle en dus gaat het water er vaak af.
 
Chris@Citta said:
Zit denks ook gewoon KVS in, en geen water... wegdingen staan nl in de winter als het vriest ook buiten.. :rolleyes: lekker als er dan gewoon water in zit..!

Meeste Porsches zijn luchtgekoeld schat :*
 
Back
Top