Als mijn scooter 70cc heeft

Ganial

Well-Known Member
Als mijn scooter 70cc heeft en ik wordt gepakt.
Krijg ik dan een boete voor snelheid en geen verzekering.
-95 tot 110 km/h-
Of wat anders?

Kunnen jullie beetje aangeven wat ik kan verwachten als ik gepakt wordt?
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een boete op de roller. En meer niet. Rest hangt van je zelf af. Dus rijgedrag, geluid die de scooter maakt (te veel DB's) banden staat, of je verzekering hebt, etc.
 
ik reed 85 op de rollen met booster, moet niet zeggn dat je een grotere cilinder hebt maar gwn dat alle rondellen er uit zijn als je natuurlijk niet staat te sjowen met je uitlaat en kelk+pippi+

Hier in belgie als je word gepakt op snelheid telt de verzekering niet meer weet niet hoe dat in nederland zit.
 
+ dat je officieel op een ongekeurde motorfiets rijd.

Dus als ze echt moeilijk willen doen, kunnen ze je boetes opleggen voor het rijden op een motor zonder rijbewijs.
De kans is er ook dat je dan tijdelijke rij ontzegging krijgt (geldt voor auto,motor,scooter,etc,etc).

Niet dat ik ooit heb gehoord dat iemand dit heeft gekregen, maar de kans bestaat. :)
 
Tegenwoordig pakken ze op de roller bij een overschrijding als deze je paiperen in beslag. Orgineel op de roller laten zien en je krijgt ze weer terug. Het spreekt voor zich dat je er dan niet mee mag rijden. Als ze je echt klokken op die snelheid weet ik niet wat de procedure is.
 
als ze puur en alleen klokken op snelheid (99% van de keren dat je moet banken dus...) is er weinig aan de hand, en volgen ze de normale procedure... als ze echt vermoedden dat je zwaar opgevoerd rijdt, gaan ze het wel verder uitzoeken.
 
+ dat je officieel op een ongekeurde motorfiets rijd.

Dus als ze echt moeilijk willen doen, kunnen ze je boetes opleggen voor het rijden op een motor zonder rijbewijs.
De kans is er ook dat je dan tijdelijke rij ontzegging krijgt (geldt voor auto,motor,scooter,etc,etc).

Niet dat ik ooit heb gehoord dat iemand dit heeft gekregen, maar de kans bestaat. :)

Maat van mij is dit dus overkomen.
Dan krijg je dus boetes voor het niet dragen van motor helm. Het rijden op een motor die niet goed gekeurd is voor op de openbare weg. Het rijden op een onverzekerde motor enz. enz.
Maar dan was dit wel met een machine van richting de 20 pk. Als je gewoon een "straat" 70 koopt en het niet al te gek maakt met de rest van je onderdelen zullen ze je niet zomaar als motor gaan bekeuren.
Wel kan je een flinke boete verwachten en kunnen ze hem in beslag nemen na meerdere overtredingen.
 
Last edited:
+ dat je officieel op een ongekeurde motorfiets rijd.

Dus als ze echt moeilijk willen doen, kunnen ze je boetes opleggen voor het rijden op een motor zonder rijbewijs.
De kans is er ook dat je dan tijdelijke rij ontzegging krijgt (geldt voor auto,motor,scooter,etc,etc).

Niet dat ik ooit heb gehoord dat iemand dit heeft gekregen, maar de kans bestaat. :)

mja , dat kunnen ze ook met een std setup , aangezien deze toch al de maximale contructiesnelheid overschrijdt..

dus in feite zal het niks uitmaken met hoeveel cc je dit doet..
 
Tegenwoordig pakken ze op de roller bij een overschrijding als deze je paiperen in beslag. Orgineel op de roller laten zien en je krijgt ze weer terug. Het spreekt voor zich dat je er dan niet mee mag rijden. Als ze je echt klokken op die snelheid weet ik niet wat de procedure is.

en dan mag je dus ook niet rijdend daar naar toe !! ;)
 
mja , dat kunnen ze ook met een std setup , aangezien deze toch al de maximale contructiesnelheid overschrijdt..

dus in feite zal het niks uitmaken met hoeveel cc je dit doet..

Ligt wel degelijk aan de hoeveelheid CC, boven de 49,99 spreekt men namelijk van een lichte motor en niet meer van een brommer/scooter. Dat hij harder gaat dan de constructiesnelheid betekend niet dat hij onder de catagorie motor valt, ze worden namelijk gemaakt om 70+ te kunnen rijden, alleen worden ze hier volgegooid met begrensers omdat ze hier maar 45 mogen.
 
mja , zodra je te snel gaat en/of te veel vermogen hebt spreek je al over een motorfiets ;)

er bestaan ook 50cc motorfietsen ,met dezelfde boring en slag als de bromfietsen ,dus minder dan 50cc officieel , wat zijn dat dan ;)
 
in belgie is het zo

als je een a klasse hebt mag je maximaal 33km gaan b klasse 53km gaan
heb je 70cc ze zetten je op de rollentjes je als ze wat kijken ze zien ow hij heeft een 70cc onder zijn scootje hangen ow geef ons even je verzekering papieren eens ze kijke verzekert voor 50cc oke bellen ze takelwagen op kun je hem bij die diens gaan afhalen zonder cilinder op met dikke boete aan je been.

omdat een 70cc geen brommer meer is maar een motor en voor een motor moet je 18 zijn tot 125cc mag je dan van je 21 mag je zoveel cc onder je reet hebben als je wil:)

hopelijk kun je er wat mee:)
 
Nee, denk het niet..

Maar als ze hem meenemen voor Technisch onderzoek dan komen ze der wel achter zodra ze de cilinder eraf trekken..

Ik reed zelf altijd met een dr70 icm een sitoplus uitlaat en 12mm carb.. Geen haan die er naar kraaide! Maar ik reed wel evenhard als alle Nrx sjonnies
 
Hey, i k weet dat dit een oud topic is maar haal em toch even naar boven!

het zit namelijk zo; ik wil misschien een Dr70rpm (of een andere soortgelijk cilinder) + een sito plus (Of gianelli Go ect.) op mijn scooter zetten. En dan denk ik een eurobegrenzer erop.

Alleen waar ik tegen aan zit is het volgende:

Stel ik moet de rollerbank op, of ik wordt aangehouden ofzo, wat zijn dan de procedures omdat ik een 70cc cilinder heb? Ik las net dat als ze echt willen dat ze je dan kunnen naaien omdat je op een motorfiets rijd. Maar dit zal toch heel weinig voorkomen?

Zal je waarschijnlijk gewoon op de rollerbank moeten, en gewoon de boete moeten betalen voor wat je te hard gaat, net als een 50cc? En als je een ongeluk maakt, ben je dan nog wel verzekerd?

En als ze die begrenzer vinden, dan ben je toch ook de lul?

Gr
 
mijn 180cc is in beslag genomen en zelfs daaraan hebben ze niet gemerkt dat het meer dan 50cc was.

als de begrenzer opvalt zullen ze je scooter meenemen om een paar kappies eraf te draaien, maar over het algemeen gebeurd dat allemaal niet zo vaak meer.
 
Om nog even terug te komen op de 50cc/70cc discussie.

Als een BROM/SNOR fiets meer als 49.9cc bezit, word deze geklassificeerd als een MOTOR.
Dus met een 70cc cillinder, als ze erachter komen, word je bekeurd als MOTOR.
En kunnen ze je dus aardig een oor aannaaien.
Rijd jij met je 50cc 110 km/u, word je nog steeds bekeurd als BROM/SNOR fiets.
Rekening houden dat, als je 45 km/u te hard gaat je je rijbewijs moet inleveren en je kenteken bewijs.
Je kenteken bewijs word al ingenomen vanaf 20 km te hard.
Doen ze vaak niet, maar ze mogen het wel!
Let op, niet als je gelasert bent, alleen als je op de roller komt!!
Dan spreek je met oom agent een datum af, en op die datum dien je je scooter op het bureau te laten zien.
En dan moet hij natuurlijk 45 rijden!
Rijd je brommer 50 km te hard, gebeurt hetzelfde, alleen 1 verschil, je scooter zal je niet meer terug zien.
Hier word namelijk een pakketje van gemaakt, of uit mekaar getrokken en op een politie veiling verkocht.
Ik heb namelijk een keer mijn brommer zo terug gekocht. :p:7

Conclusie: het aantaal cc's heeft niks met de boete voor snelheid te maken.
Alleen maar waarop de boete gebaseerd word, een MOTOR of een SCOOTER.

Als je een begrenzer hebt, en ze vinden hem, krijg je een focking hoge boete.
Geloof 300 euro ofzo.
En dan moet je dus ook weer je brommer op bureau laten zien, en dan moet hij ook weer op de rollerbank.
En als oom agent echt moeilijk wil doen als ze je begrenzer vinden, mogen ze hem inbeslag nemen voor technisch onderzoek.
Maar overigens ook als oom agent 70cc vermoed.

Bij een kameraad van mij gebeurt, en dan mollen ze echt heel je brommer.
Kappen die los hangen, zuiger verkeerd om, carb niet goed aangesloten, etc, etc.
 
Back
Top