Om nog even terug te komen op de 50cc/70cc discussie.
Als een BROM/SNOR fiets meer als 49.9cc bezit, word deze geklassificeerd als een MOTOR.
Dus met een 70cc cillinder, als ze erachter komen, word je bekeurd als MOTOR.
En kunnen ze je dus aardig een oor aannaaien.
Rijd jij met je 50cc 110 km/u, word je nog steeds bekeurd als BROM/SNOR fiets.
Rekening houden dat, als je 45 km/u te hard gaat je je rijbewijs moet inleveren en je kenteken bewijs.
Je kenteken bewijs word al ingenomen vanaf 20 km te hard.
Doen ze vaak niet, maar ze mogen het wel!
Let op, niet als je gelasert bent, alleen als je op de roller komt!!
Dan spreek je met oom agent een datum af, en op die datum dien je je scooter op het bureau te laten zien.
En dan moet hij natuurlijk 45 rijden!
Rijd je brommer 50 km te hard, gebeurt hetzelfde, alleen 1 verschil, je scooter zal je niet meer terug zien.
Hier word namelijk een pakketje van gemaakt, of uit mekaar getrokken en op een politie veiling verkocht.
Ik heb namelijk een keer mijn brommer zo terug gekocht.
:7
Conclusie: het aantaal cc's heeft niks met de boete voor snelheid te maken.
Alleen maar waarop de boete gebaseerd word, een MOTOR of een SCOOTER.
Als je een begrenzer hebt, en ze vinden hem, krijg je een focking hoge boete.
Geloof 300 euro ofzo.
En dan moet je dus ook weer je brommer op bureau laten zien, en dan moet hij ook weer op de rollerbank.
En als oom agent echt moeilijk wil doen als ze je begrenzer vinden, mogen ze hem inbeslag nemen voor technisch onderzoek.
Maar overigens ook als oom agent 70cc vermoed.
Bij een kameraad van mij gebeurt, en dan mollen ze echt heel je brommer.
Kappen die los hangen, zuiger verkeerd om, carb niet goed aangesloten, etc, etc.