This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Hoe meer bar hoe fijner de nevel. Teveel bar is ook niet goed dan blijf je bezig. Ik zou met ongeveer 2 à 2,5 bar spuiten. Als beginneling zou ik hem op 2,5 bar zetten spuit net wat makkelijker.

Dank u!
Valt me allemaal nog mee hoe hij eruit ziet. Had meer schade verwacht
Maja, met of zonder schade.. Het is en blijft een mooi ding 8)

Af en toe nog wel spijt dat ik hem weg heb gedaan

Heb je die mengverhouding van de spuiter gekregen? 10% vind ik namelijk wel erg weinig :?

Wij spuiten ook met lak op basis van oplosmiddelen (thinner) en dan is de mengverhouding 2:1 (50% verdunning dus)

Ik ga van de week mn binnenkappen spuiten met de compressor. De kappen zitten inmiddels in de spuitplamuur.

Nu moet er dus grondlak op, vervolgens de kleurlak(wit in dit geval), en daarna blanke lak. Toch? Kan ik deze alle3 met de compressor doen?

Hoe kan ik het beste mn verfspuit(en de beker) schoonmaken wanneer ik met een laag klaar ben?

En als laatste: Waar kan ik het beste de lak kopen, en wat moet ik precies aanschaffen?

Na spuitplamuur hoeft er geen grondverf meer overheen.
Zolang je autolak in een blik hebt kun je het natuurlijk met een compressor spuiten.

Spuit moet je schoonmaken met hetzelfde middel als waarmee je de verf hebt verdunt.

Lak kun je kopen bij de autospuiter zelf of andere groothandel in autolak.

InsaneMalebrain said:
Dank u!
Valt me allemaal nog mee hoe hij eruit ziet. Had meer schade verwacht
Maja, met of zonder schade.. Het is en blijft een mooi ding 8)

Af en toe nog wel spijt dat ik hem weg heb gedaan

Ik zal nog wat foto s maken van de schade die BRam heeft gerede! is stuk uit Z kap , en de zijkant Zeer Goed bekrast!

moet ik nog verder schuren dan dit? Dit is m'n eerste keer dat ik ga spuiten, je ziet op de vorige pagina de reden waarom ik dit spuit Ik moet de zijkanten nog wel bijwerken, maar moet al het rood ervan af?

Last edited:
scootthommy said:
moet ik nog verder schuren dan dit? Dit is m'n eerste keer dat ik ga spuiten, je ziet op de vorige pagina de reden waarom ik dit spuit Ik moet de zijkanten nog wel bijwerken, maar moet al het rood ervan af?

Is prima zo, als alle verf maar Dof eruitziet, en je geen noemenswaardige krassen meer ziet, doorschuren tot ongever 800 ofzo, ligt eraan hoe netjes je het wilt. let even iop als je gaat spuiten dat jehem eerst goed ontvet (ff met terpetine afnemen) en dan in meerdere lagen spuiten, eerst een dunne dekkende laag, en dan dikkere lagen

Ik zie al boven in je foto dat je redelijk fijn hebt geschuurd, alleen is het misschien handiger om dat met water te schuren (als het waterproof is)gewoon een meertje water, je schuurpapier erin dopen, en dan schuren, probeer maar

De_allerheilige said:

zeker netjes gespoten
had alleen het gat bij het tnt stuur dicht geplamuurd

8P dat is gekkenwerk8P btw, waar moet je anders je kabels laten:*

Ik heb net me scooter gespoten met compressor, wel netjes geworden, alleen een beetje sinaasappel..:S hoe komt dit? en krijg je dit nog weg door er blanke lak overheen te zpuiten?

moet er per sé blanke lak overheen? ik had bij een verfzaak verf gehaald, en die man zei dat ik geen blanke lak nodig had, na 3 lagen glom de verf al vanzelf. Maar is blanke lak dan niet voor bescherming? :S

hij staat nu trouwens mooi in de primer, zo'n 3 lagen, nu zie je geen kunstof meer

Last edited:
Blanke lak is niet altijd nodig. Als je met 2 komponenten lak spuit (dus kleurlak + verharder) dan glimt die al van zichzelf.
Let er alleen op dat 2K alleen in uni-kleuren te verkrijgen is. Dus geen metallic of parelmoer oid.

Blanke lak spuit je alleen als je met een 2 laags systeem spuit. De eerste laag is dan de base (kleurlak) en daar overheen spuit je de blanke lak zodat hij gaat glimmen.
Dit vind ik persoonlijk mooier dan 2K + dat het ook langer mooi blijft.

Eventueel kun je ook met het 3 laags systeem spuiten. Dan spuit je eerst een base kleur, daaroverheen spuit je een transparante parelmoer en daarna pas de blanke lak er overheen 8)

Baretta said:
Ik heb net me scooter gespoten met compressor, wel netjes geworden, alleen een beetje sinaasappel..:S hoe komt dit? en krijg je dit nog weg door er blanke lak overheen te zpuiten?
Volgens mij ligt dit aan de temperatuur waarin je hebt gespoten. Wat was de omgevings temperatuur?

DeJongh said:
Volgens mij ligt dit aan de temperatuur waarin je hebt gespoten. Wat was de omgevings temperatuur?

rondde 20 graden(meivakantie), maar het is nu helemaal opgedroogd en gemonteerd, en het ziet er vreselijk sexy uit, no problemo's ik raad iedereen aan met ene compressor te doen, veel mooier dan sputbus, wat ik voorheen altijd deed, en helemaal niet duurder.

greets

Ik post maar even wat actiefotos hoe ik gespoten heb dus afgelopen week:

schitterdende spuitcabine

ziet er professioneel uit he

chillende...

met me schatje op de achtergrond

Behoorlijk tevreden over het resultaat... ik zal is even een foto maken, van hoe hij gemonteerd is.

Volgende keer dat ik spuit, maak ik alles winddicht, en maak ik wat specialere kleuren. Dit was me eerste keer met compressor, dus even kijken hoe het ging, was niet van plan om 100 euro verf in de sloot te gooien.
Maar ik kan het dus, als iemand zijn kappen gespoten wilt hebbe... Zeg het maar

Groetjes

Status
Not open for further replies.