Binnenkappen spuiten:
- Matteren met een paars Scotch Brite matje
- Ontvetten
- 1 laagje Kunstofhechtprimer
(1K in de spuit of als ik een klein stukje moet spuiten gebruik ik een spuitbusje)
- 3 lagen primer/filler (ook wel bekend als spuitplamuur)
- Glad schuren met korrel 500
.....
Baretta said:Ten eerste, wat houd dat Matteren in??
En Moet je die kunststofhechtprimer gebruiken? of is Spuitplamuur afdoende?
en ten tweede, als ik met een compressor ga spuiten, dit ga ik bij mijn vader doen, welk spuitpistool kan ik dna het beste kopen? en welke verf?
Alvast thnxs.
InsaneMalebrain said:Matteren is mat maken, soort van schuren dus.
Scotch Brite is een gewoven schuurmatje waardoor je makkelijk de structuur van de binnenkappen opschuurt zonder het plastic open te schuren (dat betekend dat je opstaande haartjes krijgt)
Als je kaal plastic spuit moet je eerst 1 laag kunstofhechtprimer spuiten. Dit is een transparante primer die heel erg dun is. Daarna spuit je er spuitplamuur op.
Het beste kun je een bovenbekerspuit kopen, maar meestal zijn die wel redelijk prijzig. Onderbekerspuit kan ook best..
Het is maar net wat jij fijn vind
Lak moet je zelf weten.
Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor conventioneel. Dat is een 2 laags systeem.
Dan spuit je eerst de base (dat is de kleurlak) en daarna spuit je er blanke lak overheen.
Eventueel kun je ook watergedragen autolak kiezen, alleen daar moet je meer toevoegingen gebruiken omdat dat op een andere manier droogt.
Gewone 2K uni-kleuren is ook een optie. Daar hoeft geen blanke lak overheen.
Of je gebruikt Histor verf uit de bouwmarkt 8P
Deibu said:Wat is nou echt een goede primer? want elke keer als ik motip gebruik valt het na gebruik er af te krassen.
InsaneMalebrain said:Binnenkappen spuiten:
- Matteren met een paars Scotch Brite matje
- Ontvetten
- 1 laagje Kunstofhechtprimer
(1K in de spuit of als ik een klein stukje moet spuiten gebruik ik een spuitbusje)
- 3 lagen primer/filler (ook wel bekend als spuitplamuur)
- Glad schuren met korrel 500
- Ontvetten
- Kleurlak (probeer het in 2 a 3 lagen dekkend te spuiten)
- Blanke lak
Resultaat 8)
De kunstofhechtprimer die wij gebruiken voor in de spuit (1K plastic primer van Lesonal) is geschikt voor alle kunstoffen
De_allerheilige said:
zeker netjes gespoten
had alleen het gat bij het tnt stuur dicht geplamuurd
bij mijn verspuit tot 6 bar dacht ik.. stond in het boekje dat der bij zatBaretta said:Ik ga volgende week dus eindelijk met me compressor spuiten....brrrrr spannnneeend, maar op hoeveel Bar moet ik me compressor het best instellen, en wat voor soort veneveling:S
Ik spuit met Wijzonol Industrielak, Hoogglans zwart. 0.5 liter, verdund met 0.04-0.05 liter Terpetine (10 %)
Alvast thanx, Bart