This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ik wil mijn scooter een spacial paint geven, maar wat voor een verf moet er nu in een airbrush en wat is een goed adres?

Ten eerste, wat houd dat Matteren in??
En Moet je die kunststofhechtprimer gebruiken? of is Spuitplamuur afdoende?

en ten tweede, als ik met een compressor ga spuiten, dit ga ik bij mijn vader doen, welk spuitpistool kan ik dna het beste kopen? en welke verf?

Alvast thnxs.

Matteren is mat maken, soort van schuren dus.
Scotch Brite is een gewoven schuurmatje waardoor je makkelijk de structuur van de binnenkappen opschuurt zonder het plastic open te schuren (dat betekend dat je opstaande haartjes krijgt)

Als je kaal plastic spuit moet je eerst 1 laag kunstofhechtprimer spuiten. Dit is een transparante primer die heel erg dun is. Daarna spuit je er spuitplamuur op.

Het beste kun je een bovenbekerspuit kopen, maar meestal zijn die wel redelijk prijzig. Onderbekerspuit kan ook best..
Het is maar net wat jij fijn vind

Lak moet je zelf weten.
Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor conventioneel. Dat is een 2 laags systeem.
Dan spuit je eerst de base (dat is de kleurlak) en daarna spuit je er blanke lak overheen.
Eventueel kun je ook watergedragen autolak kiezen, alleen daar moet je meer toevoegingen gebruiken omdat dat op een andere manier droogt.

Gewone 2K uni-kleuren is ook een optie. Daar hoeft geen blanke lak overheen.

Of je gebruikt Histor verf uit de bouwmarkt 8P

thnx man (y)

Wat is nou echt een goede primer? want elke keer als ik motip gebruik valt het na gebruik er af te krassen.

binnenkappen spuiten

goedenavond mensen

het is misschien een domme vraag maar kan iemand mij op msn uitleggen hoe ik mijn scooter kan spuiten de binnenkappen graag een reactie ik wil het graag weten hoe het moet want dat zwart is ook maar zwart

later,

distructor

Die kap is zo ziekelijk dik gespote!, die scooter is van een vriend van mij!(had ik al eens eerder verteld..) had hem laats late Valle die scooter... dikke witte krasse erin... na 15min Poetse heb ik alles eruit kunne poetse:O dus Echt Super Goed gespote! (maar daar ben je autospuiter voor)

hier 2 nieuwere fotos

helaas heeft hij die scooter ook late ketse moest shoke reed de scooter zonder hem erop weg, Hele Z kap weg geschuurd,monoseat gebarste en de voorzeikap zwaar beschadigd!! echt zonde ... Vooral Als hij er zo vet uit ziet!

Last edited:
ik heb een tank van een brommer in het zwart gespoten, nu wil ik hierop een blanke laklaag aanbrengen. in hoeveel lagen moet ik deze doen? er zit nou een laagje op maar het glimt nog niet echt. komt dit nog als ik nog meer lagen doe, of doe ik iets fout?

je moet gewoon stuk of 4/5 lagen blanke lak doen en zo dik mogelijk dat het net niet gaat druipen. evt als et aan het einde nog niet glimt kan je commandant eroverheen doen, dan haal je ongeveer 1 laagje blanke lak weg, maar glimt dan wel erg mooi.

Heeft iemand ff wat foto s van Scooterkappen die met de hand gespoten zijn met bv spuitbus van motip ofzo!?

ik ben vanplan me toyota kappe met spuitbus te gaan spuite (Hoogglans zwart), kben er helemaal op uitgekeke op die kappe:S

mja ik wil eerst graag dus wat foto s hoe het eruit ziet na het spuite met een Spuitbus

Ik ga volgende week dus eindelijk met me compressor spuiten....brrrrr spannnneeend, maar op hoeveel Bar moet ik me compressor het best instellen, en wat voor soort veneveling:S

Ik spuit met Wijzonol Industrielak, Hoogglans zwart. 0.5 liter, verdund met 0.04-0.05 liter Terpetine (10 %)

Alvast thanx, Bart

bij mijn verspuit tot 6 bar dacht ik.. stond in het boekje dat der bij zat

Status
Not open for further replies.