Wouter said:kga wss een brommer frame/voorvork/wielen enz. gewoon ijzeren delen spuiten.
als je die gewoon laat stralen wat moet je dan daarna nog doen totdat je de lak erop spuit, dus primer/filler/weetikveel..
Baretta said:Als een paar delen van mijn voorkap in de Plamuur staan en daarna netjes zijn gladgeschuurd, moet je dna nog de hele kap in de spuitplamuur zetten voordat je hem gaan spuiten? of gewoon gelijk de desgewenste kleur erover? Op gewone kappen gebruik ik nooit Primer, als je standaard kappen zeg maar gladschuurt. Is dat nu wel verstandig?
gegroet, Bart
Aerox1997 said:ik zie op de motip bus nie staan op welke basis het is maar o pde colorworks bus staat acryl en meer ook niet,i kweet nie of dat hetzelfde is als motip ?
InsaneMalebrain said:Misschien dat je op de site van MoTip iets kunt vinden?
haman said:motip en colorworks mengen niet !!!!! GELOOF ME ik kan het weten. heb door dat geintje mn complete frame opnieuw moeten schuren en spuiten.... en de pest is dat zelfs bij het schuren de chemishe reactie niet verdwijnt waardoor je volgende laklaag ook lichtelijk aan de verneukte kant zal zijn
Baretta said:Ej, ik wil van dat Dashboard achtige plastic gaan spuiten, die kap waar je Contact zit bij mijn Dragster dus. Hoe kan ik dta het beste behandelen? Omdat het misschien een speciale soort Plastic is. Moet ik het gewoon tot korrel 400 schuren en dan de Desgewenste lakkleur erop spuiten? Greets B
InsaneMalebrain said:Binnenkappen spuiten:
- Matteren met een paars Scotch Brite matje
- Ontvetten
- 1 laagje Kunstofhechtprimer
(1K in de spuit of als ik een klein stukje moet spuiten gebruik ik een spuitbusje)
- 3 lagen primer/filler (ook wel bekend als spuitplamuur)
- Glad schuren met korrel 500
- Ontvetten
- Kleurlak (probeer het in 2 a 3 lagen dekkend te spuiten)
- Blanke lak
Resultaat 8)
De kunstofhechtprimer die wij gebruiken voor in de spuit (1K plastic primer van Lesonal) is geschikt voor alle kunstoffen
ProjectRox said:Wil mijn kappen ook gaan schuren maar kan ik dat wel met de mouse doen korrel 240? Of kan ik het beter met de hand doen?
scootthommy said:Ik heb zo'n beetje 2 weken geleden een tweede hands peugeot speedfight furious gekocht, maar waarschijnlijk tijdens het vervoeren @ aanhanger van m'n pa is mn spoilertje een beetje beschadigd
zie hier:
Ik ben zelf nog best wel een noob in scooters en spuiten nog nooit gedaan, maar hoe kan ik dit een beetje bijwerken? Met een lakstift of nagellak? :S