This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Ik vraag me alleen af, ik heb de laatste 3 pagina's lopen lezen over binnenkappen, alleen ik zie heel vaak dat het afbladerd van binnenkappen omdat het niet goed hecht, dat heeft geloof ik te maken met het materiaal (PP Plastic?), nu zag ik jou kappen Lennard, en vroeg me af, wat doe jij nou anders dan anderen?

ik denk dat hij speciale pp plastic primer gebruikt. en daar gewoon over lakt.

die primer kost denk alleen beetje meer als een busje motip.

Binnenkappen spuiten:

- Matteren met een paars Scotch Brite matje

- Ontvetten

- 1 laagje Kunstofhechtprimer
(1K in de spuit of als ik een klein stukje moet spuiten gebruik ik een spuitbusje)

- 3 lagen primer/filler (ook wel bekend als spuitplamuur)

- Glad schuren met korrel 500

- Ontvetten

- Kleurlak (probeer het in 2 a 3 lagen dekkend te spuiten)

- Blanke lak

Resultaat 8)

De kunstofhechtprimer die wij gebruiken voor in de spuit (1K plastic primer van Lesonal) is geschikt voor alle kunstoffen

he effe een vraagje ik wou dus een kap gaan spuiten met de colorworks spuitbussen,en op die ka pzat nog de originele laklaag dus vanaf de fabriek,die had ik netjes geschuurd tot 1000 en er zaten een paar zwarte plekken tussen van valschade dus dat is de originele kap,en op die plekken begonnen et af te beiten na het spuiten van het primer,hoe kan dat ?

en kan ik motip hechtprimer ook met colorworks gebruiken d8 zelf van wel want op beide bussen colorworks/motip staat dezelfde email adres en internetwebsite.

Het maakt niet uit of de lak van hetzelfde merk is Het enige wat uit maakt is de basis waarop de lak is gemaakt
Je moet achterop de bus kijken waar en wat je er allemaal wel of niet op kan spuiten.
Achterop de bus staat ook op welke basis de lak is.

En dat opbranden gebeurd omdat de oplosmiddelen te snel zijn afgedicht. Dan kunnen ze er niet uit via verdampen dus gaan ze naar beneden en bijten ze in de oude lak.
Schuur alles er weer af en als je dan weer begint met de primer moet je eerst 2 hele dunne nevel laagjes spuiten. Zo word de ondergrond afgedicht en daarna kun je voorzichtig beginnen met de volgende lagen primer (niet te dik)

ik zie op de motip bus nie staan op welke basis het is maar o pde colorworks bus staat acryl en meer ook niet,i kweet nie of dat hetzelfde is als motip ?

kga wss een brommer frame/voorvork/wielen enz. gewoon ijzeren delen spuiten.

als je die gewoon laat stralen wat moet je dan daarna nog doen totdat je de lak erop spuit, dus primer/filler/weetikveel..

Als een paar delen van mijn voorkap in de Plamuur staan en daarna netjes zijn gladgeschuurd, moet je dna nog de hele kap in de spuitplamuur zetten voordat je hem gaan spuiten? of gewoon gelijk de desgewenste kleur erover? Op gewone kappen gebruik ik nooit Primer, als je standaard kappen zeg maar gladschuurt. Is dat nu wel verstandig?

gegroet, Bart

Wouter said:
kga wss een brommer frame/voorvork/wielen enz. gewoon ijzeren delen spuiten.

als je die gewoon laat stralen wat moet je dan daarna nog doen totdat je de lak erop spuit, dus primer/filler/weetikveel..

Als ze na het stralen gewoon glad zijn hoef je er alleen een primer op te spuiten.

Als er gaatjes in zitten door het stralen kun je beter eerst een primer/filler spuiten. Die glad schuren en dan kleurlak + blanke lak.

Als je iets hebt geplamuurd is het verstandig om het in de spuitplamuur te zetten. Die kun je namelijk nog na schuren zodat je zeker weet dat alle gaatjes en krasjes eruit zijn.

Op gewone kappen hoef je in principe geen primer te spuiten als de orginele lak nog goed.
Die hoef je alleen glad te schuren en daarna kun je ze in de kleurlak zetten.
Kunstofhechtprimer is dan ook niet nodig omdat je (als het goed is) nergens tot op het plastic hebt doorgeschuurd.

Aerox1997 said:
ik zie op de motip bus nie staan op welke basis het is maar o pde colorworks bus staat acryl en meer ook niet,i kweet nie of dat hetzelfde is als motip ?

Misschien dat je op de site van MoTip iets kunt vinden?

InsaneMalebrain said:
Misschien dat je op de site van MoTip iets kunt vinden?

motip en colorworks mengen niet !!!!! GELOOF ME ik kan het weten. heb door dat geintje mn complete frame opnieuw moeten schuren en spuiten.... en de pest is dat zelfs bij het schuren de chemishe reactie niet verdwijnt waardoor je volgende laklaag ook lichtelijk aan de verneukte kant zal zijn

dat is dan zwaar *** want mijn kappen zijn helemaal kaal dus echt geen lak meer en dus moet je hechtprimer gebruiken en volgens mij bestaat die niet van colorworks.

Als de lak gaat opwerken zal dat helemaal tot op de ondergrond gebeuren idd.
Als de kappen al eens eerder zijn gespoten moet je oppassen als je gaat spuiten.
Rustig beginnen; eerst nevel laag spuiten, daarna rustig opbouwen met een dunne laag.

Het gaat namelijk opwerken omdat de verdunning van de oude laag nog niet compleet weg is. Die moet dan toch ergens heen en gaat dan in de oude lak bijten.
Als je eerst nevelt sluit je het voorzichtig op. En omdat je nevelt spuit je bijna alleen maar vaste stof en bijna geen verdunning. Dus ook minder kans op opwerken....

Kunstofhechtprimer kun je trouwens ook wel van een ander merk pakken.
Je moet alleen zorgen dat hij goed is uitgedampt voordat je verder gaat met spuiten

Ej, ik wil van dat Dashboard achtige plastic gaan spuiten, die kap waar je Contact zit bij mijn Dragster dus. Hoe kan ik dta het beste behandelen? Omdat het misschien een speciale soort Plastic is. Moet ik het gewoon tot korrel 400 schuren en dan de Desgewenste lakkleur erop spuiten? Greets B

Wil mijn kappen ook gaan schuren maar kan ik dat wel met de mouse doen korrel 240? Of kan ik het beter met de hand doen?

Ik heb zo'n beetje 2 weken geleden een tweede hands peugeot speedfight furious gekocht, maar waarschijnlijk tijdens het vervoeren @ aanhanger van m'n pa is mn spoilertje een beetje beschadigd
zie hier:

Ik ben zelf nog best wel een noob in scooters en spuiten nog nooit gedaan, maar hoe kan ik dit een beetje bijwerken? Met een lakstift of nagellak? :S

ProjectRox said:
Wil mijn kappen ook gaan schuren maar kan ik dat wel met de mouse doen korrel 240? Of kan ik het beter met de hand doen?

240 op een mouse is wel iets te grof

Spoiler eraf schroeven, afgebladerde lak uitschuren tot het weer mooi glad aanvoelt. Dan kunstofhechtprimer, kleurlak en blanke lak

Status
Not open for further replies.