0u17aw said:ik heb ook een vraagje, ik ga mijn kappen laten spuiten.
Nu heb ik alles al wel zelf geschuurd. beenkap bv, eerst plastic primer en dan spuitplamuur. Nu komt er af en toe een laagje plastic piepen. Maar ik heb de plastic primer er nogal redelijk dik opgelegd. Kan dit kwaad voor het uiteindelijke resultaat of toch liever nog een laagje plastic primer?
Mvg
Willy^ said:Heej mensen..
ik ben van plan mijn beta te gaan spuiten daarover heb ik een aantal vraagjes.
Ik wil de buitenkappen in de volgende stappen gaan spuiten met een normale spuitbus van motip:
Stap 1 kaalgeschuurt met 400
Stap 2 spuitplamuur alle kappen
Stap 3 diepe krasse eruit plamuurt
Stap 4 opschuren met 400
Stap 5 weer in de spuitplamuur zetten alles
Stap 6 spuitplamuur 600 opgeschuurd
Stap 7 Eerste laag LAK
Stap 8 Tweede laag LAK
Stap 9 Aantal blanke lak lagen
Vinden jullie deze stappen goed? Heb je correcties erover zeg maar?
En nu wil ik ook de binnenkappen wit spuiten. In wat voor stappen is dit slim om te doen. Dus welke korrel enz enz.
Nog een vraagje, Lennard spuit jij ook voor mensen? anders heb ik wel intresse..
Maargoed ik hoop op een goed antwoord
Ciao
Willy^ said:Heej mensen..
ik ben van plan mijn beta te gaan spuiten daarover heb ik een aantal vraagjes.
Ik wil de buitenkappen in de volgende stappen gaan spuiten met een normale spuitbus van motip:
Stap 1 kaalgeschuurt met 400
Stap 2 spuitplamuur alle kappen
Stap 3 diepe krasse eruit plamuurt
Stap 4 opschuren met 400
Stap 5 weer in de spuitplamuur zetten alles
Stap 6 spuitplamuur 600 opgeschuurd
Stap 7 Eerste laag LAK
Stap 8 Tweede laag LAK
Stap 9 Aantal blanke lak lagen
Vinden jullie deze stappen goed? Heb je correcties erover zeg maar?
En nu wil ik ook de binnenkappen wit spuiten. In wat voor stappen is dit slim om te doen. Dus welke korrel enz enz.
Nog een vraagje, Lennard spuit jij ook voor mensen? anders heb ik wel intresse..
Maargoed ik hoop op een goed antwoord
Ciao
Erwin. said:ff Vraagje, als je een bepaalde kleurcode laat mengen, kunnen er dan grovere metallic deeltjes in gedaan worden? Of krijg je dan een hele andere kleur.
UberArea said:Ooi
ik wil dus binnenkort mijn kappen zelf spuiten met 2k lak, spuitcabine is al geregeld enzo.
Nu zit ik nog met een paar vraagjes,
Ik heb de kappen nu opgeschuurd kan ik nu gewone plastic primer gebruiken vanuit een spuitbusje of moet dit ook 2k primer zijn, ivm met een reactie tussen de 2 ?
De primer zelf ? ik hoor vaak mensen praten over epoxy primer oid, waar moet ik naar vragen bij de verfspeciaal zaak ?
Moet over gewone 2k lak nog blanke lak ? of gewoon polijsten/was of blanke lak en dan polijsten/was en moet dan nog geschuurd worden tussen deze 2 lagen ?
Alvast bedankt,
Baretta said:Als je die Dashboardplastic gaat spuiten ( bij mijn dragster dus daie binnenkap met dat gaas/bij eht contact) hoe goed moet je dat dan schuren/ moet je hem met nog iets anders behandelen voordat je echt gaat spuiten?? Primer? Spuitplamuur, zeg het maar
yups said:mn velgen hebben een lakje nodig maar welke korrel schuurpapier heb ik nodig?
en vervolgens nadat het geschuurt is gebruik je de primer? dat laten drogen en daarna de lak erover en als dat weer droog is de blanke lak?
zo is het toch, iemand nog wat aan te vullen?
Erwin. said:ff Vraagje, als je een bepaalde kleurcode laat mengen, kunnen er dan grovere metallic deeltjes in gedaan worden? Of krijg je dan een hele andere kleur.