This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

BYS nrg

hi i am from the uk and are doing a custom road nrg project

here is a picture of painting process of my panles

to get a smooth finish on filler i give my panles to the painter and he then puts an coat of high build primer

i then rub down the paint with 400 paper

i then checked the panles were the same and gave them to the painter to put the final coat of paint on

here is a picture of the finished painting

the finished paint is very smooth look very nice in real life

Ik zit met een vraagje... Heb hier een aerox voorspatbord dat ongelakt is(zo nieuw gekocht) Het is nog helemaal glad dus mijn vraag is moet ik dit ook nog opschuren of kan er zo de primer overheen?

Ik zit met een vraagje... Heb hier een aerox voorspatbord dat ongelakt is(zo nieuw gekocht) Het is nog helemaal glad dus mijn vraag is moet ik dit ook nog opschuren of kan er zo de primer overheen?

ja dat moet je wel opschuren, hiermee maak je het oppervlak ruw en zorg je dat het niet meer vet is enz. Daana dus ook zomin mogenlijk met je handen eraan zitten. Je kan hiervoor het beste een schuurdoekje gebruiken.

Ik wil men Binnenkappen (zwart plastik) met blanke lak spuiten ...

Moet ik dan eerst Plastik Primer en dan Blanke Lak ? of direct Blanke lak ?

Ik heb mijn velgen nu ontlakt met verf-afbijt, nu wil ik deze spuiten moet ik dan ook weer eerst grondlak spuiten, dan het kleur en dan blanke lak?

Is aluminium makkelijk te spuiten?

Ons team brommert bij mwdesigns gespoten en gebrusht.

Zitten in schijndel en zijn man en vrouw die samen werken.

Ik heb vandaag blanke lak op men kappen gezet (na +24H w8en)

Maar nu is die blanke lak precies niet mooi verspreid ,en is het niet mooi glad ...

Weet iemand hoe dit komt ?

blanke lak blijft kut...

temp. niet goed te hoog te laag?
ondergrond niet goed?
spuittechniek niet goed?
niet goed verdund/verhard
nozle niet geschikt?

blanke lak blijft kut...

temp. niet goed te hoog te laag?
ondergrond niet goed?
spuittechniek niet goed?
niet goed verdund/verhard
nozle niet geschikt?
Het is met een spuitbus gedaan (Motip) , ondergrond was opgeschuurt met 1200

Het raare is dat het op sommige plekken goed is en op andere niet ...

EDIT : Een foto

Last edited:
Heeft puur te maken met de hoeveelheid wat je erop spuit . Op de plaats waar hij doffer is , heb je gewoon te weinig erop gespoten . Het kan ook zijn dat je dat deel eerst had gespoten , over bent gegaan naar een ander deel van de kap en dat hij teveel op dat stuk geneveld heeft .

Blanke lak is het moeilijkst om te spuiten , omdat het in 1 keer goed gedaan moet worden .

Opschuren met korrel 400-600. Even goed doorgaan en dan weer even ontvetten en dan de primer er op.

400 voor metallic is zat. 180 voor grondlak , en 280 voor unikleur. Zo doen wij dat @ schade bedrijf.

Ik heb mijn velgen nu ontlakt met verf-afbijt, nu wil ik deze spuiten moet ik dan ook weer eerst grondlak spuiten, dan het kleur en dan blanke lak?

Is aluminium makkelijk te spuiten?

Altijd eerst grond. Wat voor materiaal dan ook. Grond is een soort ' vloeibaar plamuur '. Zorgt ook er ook voor dat de kleur lak zich hecht.

Het is met een spuitbus gedaan (Motip) , ondergrond was opgeschuurt met 1200

Het raare is dat het op sommige plekken goed is en op andere niet ...

EDIT : Een foto

1200 is nergens voor nodig. Echt niet. Enkel als je geen sinasappel effect wil.

Grondlak , grondlak , schuren ( 400 ) , kleur , GOED schuren ( 1200 ) , blanke lak , GOED schuren ( 1200 ) , blanke lak.

Hiermee krijg je met een normale Motip spuitbusje het effect van een prof. spuitbeurt.

En hoeveel tijd tussen de lagen laten? Dus je spuit het en dan hoeveel min wachten totdat je moet gaan schuren.