Ik zit met een vraagje... Heb hier een aerox voorspatbord dat ongelakt is(zo nieuw gekocht) Het is nog helemaal glad dus mijn vraag is moet ik dit ook nog opschuren of kan er zo de primer overheen?
Jaahmijn velgen zijn gestraalt en ik wil ze nu spuiten. Kan ik dan spuitplamuur als primer gebruiken.
Ik heb mijn velgen nu ontlakt met verf-afbijt, nu wil ik deze spuiten moet ik dan ook weer eerst grondlak spuiten, dan het kleur en dan blanke lak?
Is aluminium makkelijk te spuiten?
Het is met een spuitbus gedaan (Motip) , ondergrond was opgeschuurt met 1200blanke lak blijft kut...
temp. niet goed te hoog te laag?
ondergrond niet goed?
spuittechniek niet goed?
niet goed verdund/verhard
nozle niet geschikt?
Opschuren met korrel 400-600. Even goed doorgaan en dan weer even ontvetten en dan de primer er op.
Ik heb mijn velgen nu ontlakt met verf-afbijt, nu wil ik deze spuiten moet ik dan ook weer eerst grondlak spuiten, dan het kleur en dan blanke lak?
Is aluminium makkelijk te spuiten?
Het is met een spuitbus gedaan (Motip) , ondergrond was opgeschuurt met 1200
Het raare is dat het op sommige plekken goed is en op andere niet ...
EDIT : Een foto
400 voor metallic is zat. 180 voor grondlak , en 280 voor unikleur. Zo doen wij dat @ schade bedrijf.
Altijd eerst grond. Wat voor materiaal dan ook. Grond is een soort ' vloeibaar plamuur '. Zorgt ook er ook voor dat de kleur lak zich hecht.
1200 is nergens voor nodig. Echt niet. Enkel als je geen sinasappel effect wil.
Grondlak , grondlak , schuren ( 400 ) , kleur , GOED schuren ( 1200 ) , blanke lak , GOED schuren ( 1200 ) , blanke lak.
Hiermee krijg je met een normale Motip spuitbusje het effect van een prof. spuitbeurt.
2H , normaalEn hoeveel tijd tussen de lagen laten? Dus je spuit het en dan hoeveel min wachten totdat je moet gaan schuren.