This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

wanneer moet je eig je blanke lak spuiten ? als je lak nog nat is of als hij volledig is uitgehard ? k krijg altijd een soort mist op bepaalde plaatsen :s

Je kan het zowel op nat als op droog spuiten. Makkelijkste is gewoon als t 90% uitgedroogd is. Dan droogt het blanke lak mee met de verf. Dan vormt het een geheel. Pin me er niet op vast.

Deze vraag is miss al eens voorbij gekomen maar kan hem zo snel niet vinden..

Is het nodig om eerst een grondlaag aan te brengen als ik mijn kappen mat zwart te spuiten?

Ik heb meen ik wel eens gehoord dat dit niet nodig is:? Daarom even voor de duidelijkheid.

@ Sandor

Zoiezo ligt het al 50% aan de lak die je gebruikt hoe stak je spuit. Bij 2k kan je doseren met de verdunning. met een 10% verdunning spuit je grover dan 25% bijvoorbeeld maar bij 25% heb je eerder een zakker. (je verf hoort zoiezo eerder druiperig van je mengstok te glijden dan stroperig) je kan ook zo'n trechtertje kopen die je in je verf dompelt en dan moet je de tijd opnemen hoelang de verf er over doet er door te zakken.. rond de 20 seconde zit je dan op de goede dikte.

het belangrijkste van je spuit afstellen is de draaiknop tussen je naald en je verfbeker. die bepaald of je in een punt spuit of een breed vlak. ik zet hem voor scooter dingen meestal voor 3 kwart naar de brede kant (links bij mijn spuit)

en als dat allemaal niet helpt moet je de fout bij je spuit zoeken (er zijn zat dure spuiten die er geen zak van bakken en heel grof spuiten)

Ruud : het beste is gewoon altijd grondlak. Mat , uni , parelmoer wat dan ook... Het actuele lak moet ergens op kunnen hechten.

Lak.

Ik heb nog Lak over van mijn scooter..
(lak in blikken)

Weet mischien iemand hoeveel ml je nodig hebt,
voor een Aerox Voorkap?

Mvg mike.

of je gaat even naar een erkend schade bedrijf.
zij hebben diverse kleurenstalen waar mee ze je jou kleur code zo kunnen achterehalen.

wanneer moet je eig je blanke lak spuiten ? als je lak nog nat is of als hij volledig is uitgehard ? k krijg altijd een soort mist op bepaalde plaatsen :s

als jij een soort mist krijgt met blanke lak dan weet ik bijna zeker dat je daar te veel gespoten heb.. en blanke lak moet je spuiten als de lak NIET uitgehard is ,als jij in je schuur spuit en je spuit een kapje met kleur ,dan ken je beter ong 10 minuten wachten tot je blanke lak spuit

hallo
ik ben met mijn kappen van de aerox te schuren en te spuiten
nu had ik een probleem,,
alles mooi geschuurd heel mooi vlak gemaakt ik spuit dan :
plastic primer dat lukt goed die laat ik een half uur drogen
dan ga ik mij primer leggen maar als die gedroogd is krijg ik van die plekken waar de verf precies los komt juist of hij niet pakt en om hoog komt ik krijg percies een vervelling van mijn lak....

greets

Is lak ook weers gebonden heb 1 maand terug met ong 23 graden buiten een stuurkap gespoten maar die sloeg dof uit en sinasappelig ondanks 3 lagen blanke lak

Maar gister met amper 13/14 graden buiten een paar kappen gespoten ook nog zonder grondlak
Heb ze ong 2 uur laten liggen toen waren ze nog een beetje nat en heb er toen 3 lagen blanke lak overheen gespoten
Zelfde manier dus
Maar deze zijn juist wel heel mooi geworden

Nou vraag ik me af komt dit omdat het kouder is en geen zon of door dat er misch een slechte bus tussen heefty gezeten

had goedkope van de action 2 euro of zo gebruik ik vaker is redelijke lak
ooit een motip bus gehaald voor me carterkap maar wat ik ook deed het vrat me lak weg
en nu nog steeds onmndasanks kaalhalen ontvetten primeren en zo
dus geen motip voor mij meer+

hee, ff een vraagje ik heb nu een liter blanke spuitlak met verharder.

Deze moest ik 5:2 mengen.

Kan iemand mij uitleggen hoe die mengverhouding werkt?

ik heb een supercup maatbeker als dat makkelijker is..