Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

er bestaat matte blank lak, deze moet je hebben.

En nu heb ik zelf nog een vraag. Ik ben bezig met schuren met het schuurapparaat want er moet een slechte laklaag van mn hele scooter, maar de schuurpapiertjes gaan er als een gek doorheen, na een minuut of 2 zitten er allemaal van die harde bobbeltjes samengehoopt verf overal op het schuurpapier, en dan maak je alleen maar strepen en dan is de schuurkracht maar 1% omdat het schurende gedeelte de lak nog maar amper raakt.
Is dit te voorkomen of is er een snelle manier om het eraf te krijgen? Compressor werkt in ieder geval niet/amper.
 
Ben ook bezig met schuren, maar bij mij werkt waterproof schuurpapier heel erg goed, gewoon met de hand en met water uiteraard. Ik moet er ook een slechte laklaag af hebben en dat gaat echt lekker zo. Morgen de laatste beetjes schuren en dan zijn ze klaar voor het spuiten :)
 
geprobeerd maar dan laat het klitteband laagje los van het schuurpapier, en het kan ook eigenljik niet de bedoeling zijn met een elektrisch schuurmachine
 
Je hebt ook zo geheten "nat" schuurpapier , betere hechting van korrels etc..

Dan moet je het wel met de hand doen aangezien die er niet voor de schuurmachine is ( dacht ik )

maar dat vind ik persoonlijk veel beter werken, aangezien je dan kan "voelen" hoe het gaat.

En zo veel beter kan schuren in hoeken etc..

Voor rechte stukken kan je een stuk schuurpapier vastnieten op een blokje hout of iets dergelijks. ( zodat je houvast hebt )

Binnenkort foto's van enkele delen die gespoten zijn met "Hamerite"


succes verder !


gr. Robin
 
weet iemand toevallig met hoeveel bar je met compressor moet spuiten..

Ik heb hier een compressor staan die 8 bar kan leveren ..
Ik kan hem instellen van 1 t/m 8 bar hoeveel zou ik moeten gebruiken ?

Is gewoon voor (aerox) kappen te spuiten.

Alvast bedank :W
 
@phil,

dat is een domme opmerking.
waterproof schuur papier doe je met de hand!!
alex87 zei reeds dat hij met een schuurmachine aan het schuren is.
en dat gaat dus niet nat!!
wel ff goed lezen.
 
@phil,

dat is een domme opmerking.
waterproof schuur papier doe je met de hand!!
alex87 zei reeds dat hij met een schuurmachine aan het schuren is.
en dat gaat dus niet nat!!
wel ff goed lezen.


bijdehand....





Igg Alex87, dit komt omdat het oppervlak warm word, en de verf weer op gaat hopen, dit komt dan aan je schuurpapier vast te zitten. je moet proberen om steeds te blazen( compressor, fohn ofzo erop te zetten), zodat het schuursel wegwaait, en niet onder je schuurpapier vast kan komen te zitten:) zo heb ik het iig wel goed gekregen, want had eerst ook hetzelfde probleem als jij:)
 
Je pakt gewoon een oude doek, die leg je op je knie. Als het schuurpapier vol met bobbeltjes zit, dan veeg je um ff strak over die oude doek. Als het goed is,gaan dan de verfbolletjes eraf. En is je schuurpapier niet binnen 3 vegen naar de klote.
 
Me kappen zijn gespoten door me broer. Nu zijn alleen nog de blauwe kappen gedaan, maar nog niet helemaal klaar. En dit is het resultaat. Foto is slecht maar is genomen met me mobieltje dus vandaar.

DSC01007%20(Medium).JPG
 
Voor de hobby. We hebben een compressor en spuitpistool geleend van de buurman en me broer kan er dus goed mee overweg. Maar dat kan hij met alles. Hier nog wat pics:

DSC01587%20(Medium).JPG


DSC01588%20(Medium).JPG


DSC01593%20(Medium).JPG
 
ziet er echt zeer profesioneel uit.
kon zo van een auto spuiterij afkomen.
hij kan daar best wel een aardig centje mee verdienen.
jammer dat jullie zo ver weg wonen anders had hij mijn kappen ook kunnen spuiten.
 
haha, andermans kappen mag ik helaas niet spuiten van me ouders.
had het al voorgesteld (me vader en ik willen een grotere compressor kopen).

de compressor die we te leen hebben kan het alleen niet bij benen, kan dus niet continue door spuiten want dan is de tank leeg.

de kleur is echt super, zit nu halve liter volvo 441 op.
dat is de kleur van de welbekende R modellen.

er zitten doordat ik de tank leeg had gespoten 2 kappen tussen die op een bpaalde plek niet mooi glad zijn(sinasappelhuid).

dit word gladgeschuurd en opnieuw gedaan.
 
Als ik mag vragen wat voor een comp haal je dan waardoor dit niet gebuurd? En heb je gespoten met afzuiging ofzo? Vind het namelijk Super strak.
 
Als ik mag vragen wat voor een comp haal je dan waardoor dit niet gebuurd? En heb je gespoten met afzuiging ofzo? Vind het namelijk Super strak.

moeten we nog gaan uitzoeken, iets 2 cilinderigs met lekkerrre tank iig.

heb gespoten in een cabine van dichtgeplakt zeil wat natgespoten is.
t blijft natuurlijk hobbyen in de achtertuin, zitten niet schrikbarend veel vuiltjes in gelukkig.


nog wat foto's

DSC01589.jpg


DSC01594.jpg


ik heb besloten het binnenwerk van de koplamp mee te spuiten, wat ik zeer geslaagd vind! :love:

DSC01593.jpg


DSC01591.jpg


en de oorspronkelijke auto waarvan het idee komt.

IMG_0363-internet.jpg
 
Last edited:
Back
Top