alles in beslag genomen

Originally posted by razma
Als je in België +45 km/u rijdt op de 'rollen' wordt je scooter in beslag genomen voor 30 dagen en nagekeken wat er aan veranderd is.... Daarna mag je hem weer komen afhalen tegen betaling van de stallingskosten (ook al is ie standaard !!!!)

en de boetes liggen tussen de 250 en 1500 euro + meestal afgifte van rijbewijs voor 15 dagen

De tweede maal dat je boven de 45 rijdt wordt je scooter in beslag genomen en die zie je nooit meer terug.. Soms mag je zelfs geen spullen meer uit helmbak ofzo halen, gaan ze er meteen mee vandoor

Da's dus niet waar, een vriend van me kreeg de eertse keer dat ie te hard reed (60km ofzo) een minnelijke schikking aangeboden, dwz een boete van 5000bef, en als het een 2de maal zou voorkomen een boete van 20 000 en 6 maand voorwaardelijk.
 
Originally posted by razma


maakt nix uit...
als die sneller dan 45 rijden worden ze eveneens meegenomen

Het is grof, maar ik kan me niet in houden................

HET IS NET DE GESTAPO, SCOOTER RAZZIA's

Wat zijn ze zielig in belg.

IK DANK U
 
Originally posted by Enrico@nrg
De belgische politie zuigt harder dan de nederlandse das duidelijk.. Ze zouden niet zomaar mijn scooter mee moeten nemen :)

Idd, als ze die van mij komen halen dan mogen ze wel een legertje meenemen. Ik ben geen linke gast ofzo, maar als ze me scoot komen halen ga ik echt wel flippen :D
 
Originally posted by razma
De tweede maal dat je boven de 45 rijdt wordt je scooter in beslag genomen en die zie je nooit meer terug.. Soms mag je zelfs geen spullen meer uit helmbak ofzo halen, gaan ze er meteen mee vandoor

Dat was vroeger misschien zo, maar nu (bij ons in de buurt) toch niet meer. :?

en ff voor de duidelijkheid: NEE ik ben zelf geen flik :p
 
Ik had 1e maal boete van 40000frank met 12000frank effectief, rest 2 jaar voorwaardelijk...

2e maal weldegelijk scooter nooit meer terug gezien (was een Italjet Formula 50 - testscooter) met 20000 frank effectief en 15 dagen rijbewijs weg.
 
Wat gebeurd er als ik nederlander naar belgie kom gereden op een scooter die veelste hard gaat. En daar word aangehouden gelden dan die regels van inbeslag name enzo ook voor mij?

Greetz
 
Hoe hebben ze je dan gevonden man??
Heeft iemand anders hier ooit ervaringen mee gehad?

Btw: ik vind het allemaal te link, dus ik wil ff melden dat mijn scooter maar 40 rijdt, en dat ik gewoon blufte, meneer.
;)
 
Originally posted by LoKa
Hoe hebben ze je dan gevonden man??
Heeft iemand anders hier ooit ervaringen mee gehad?

Btw: ik vind het allemaal te link, dus ik wil ff melden dat mijn scooter maar 40 rijdt, en dat ik gewoon blufte, meneer.
;)

hehe schijtert :p
Misschien is er wel wat meer gebeurt dan alleen die site.
Het lijkt me sterk dat er door een site zoiets gebeurt, en stel dat geocities de logs vrijgeeft dan geeft het ip alleen de omgeving vrij, en de provider geeft de verdere gegevens volgens mij niet vrij, dus wie weet issy wel een keere achterna gezeten ofzo?
 
Originally posted by Pauluz
Wat gebeurd er als ik nederlander naar belgie kom gereden op een scooter die veelste hard gaat. En daar word aangehouden gelden dan die regels van inbeslag name enzo ook voor mij?

Greetz
Vraag ik me ook af...
Heb het nu ook 3 jaar gedaan en ben eigenlijk nooit tegengehouden.
1 keer stopte er een wout naast me op aftandse bmw motor (je kent ze wel) vroeg ie "Van nederland?" ik antwoord "Ja". Hij reed gewoon door... Dus wat moet ik nu besluiten?
In Belgie ben je als nederlander vogelvrij op een scoot :D
 
Die gast van die site had een Proces verbaal ingescand en op zijn site gezet, hij was alleen vergeten het PVnummer onleesbaar te maken, dan is het niet moeilijk om te achterhalen van wie de site is.:|
 
't verschilt inderdaad wel van streek tot streek... op de plattelandsgemeenten enzo gaan ze sneller een oogje toeknijpen maar in een stad (lees BRUGGE) is het echt wel té erg aan het worden!

Vriend van mij fietste door Brugge en aangezien hij redelijk sportief is deed hij dit aan een goede snelheid... Maar in heel de stad is de max.-snelheid 30 per uur, en hij deed 35...

HIJ KREEG EEN VERWITTIGING ALS FIETSER!! Geert Hoste had gelijk over de politie... als die 's morgens arriveren in de kazerne is het van "hersens eruit, kepi erop"
 
Originally posted by Stalkerboy
't verschilt inderdaad wel van streek tot streek... op de plattelandsgemeenten enzo gaan ze sneller een oogje toeknijpen maar in een stad (lees BRUGGE) is het echt wel té erg aan het worden!

Vriend van mij fietste door Brugge en aangezien hij redelijk sportief is deed hij dit aan een goede snelheid... Maar in heel de stad is de max.-snelheid 30 per uur, en hij deed 35...

HIJ KREEG EEN VERWITTIGING ALS FIETSER!! Geert Hoste had gelijk over de politie... als die 's morgens arriveren in de kazerne is het van "hersens eruit, kepi erop"

dit geloof ik écht niet!!!! 8P
 
vet 8) krijg je dalijk bekeuring van snelheidsovertreding op je fiets :D
nemen ze die dan ook in beslag om de snelle onderdelen eraf te halen? :p
 
Back
Top