Alleen me elektrische start doet het

sammyboytje1

Well-Known Member
Eens een keer een ander probleem dan "Mijn elektrische start doet het niet".

Mijn probleem is juist dat dat het enige is wat het doet. Ook branden de dashbordlampjes heel zachtjes als me motor draait. Starten doet ie super goed met elek. start.

Het rare is dat hij het gister gewoon goed deed als de motor draaide (koplamp, achterlicht, knipperlichten) maar die accu gaf maar 1.3 tot 1.8 Volt af en toen deed de elek. start het dus niet, dus die accu heb ik vervangen. Nu geeft ie 12,7 Volt af, doet de elek. start het, maar doet de rest van de verlichting het niet meer.

Ik heb een glaszekering in mijn accubakje, die is niet doorgebrand ofzo.

Wat kan er fout zijn?

Grt.

Sam

Edit:
Mijn grootlichtlampje op mijn "dashbord" brand wel als ik grootlicht inschakel, maar mijn koplamp doet het dus niet.
 
Advertisement - register to remove this

Ja spanningsregelaar is kapot, dat probleem had ik namelijk ook.

Kon wel gewoon starten en me remlicht deed het alleen bij het remmen, daarnaast deden de richting wijzers het ook en voor de rest niet.

Even nieuwe spanningsregelaar erop en alles deed het weer.
 
Ik heb net inderdaad ff doorgemeten. Er gaat 12,7 Volt de spanningsregelaar in (rode draad van accu) en dan komt er 0 tot 1.5 Volt uit de spanningsregelaar.

Als ik op topsnelheid rijd dan kan ie net aan toeteren.

Maar mijn knipperlichten doen het ook niet, dat vind ik raar want die zouden toch gewoon direct van de accu moeten lopen? Die gaan toch niet via de spanningsregelaar?

En zijn die spanningsregelaars universeel voor scooters?

Thanks gasten ;)
 
Ze zijn bijna universeel

Ik weet alleen niet welke scooter je hebt.. En waar je woont.
Als je in zuid-limburg woont weet ik wel een winkel waar je zou kunnen kijken..

Je hoeft niet perse een orginele te hebben een goede immitatie werkt ook perfect.

Ik heb die van RMS eronder gezet. Die is voor peugeot / kymco / honda
 
Ja, het is een CPI Hussar BTW ;)

Woon niet in de buurt van Limburg, maar ik zal morgen even langs de lokale brommerboer gaan, kijken wat ze daar hebben. Of de connector past.

Thanks iig, jullie horen nog van me :)
 
Nou ik heb net dus een nieuwe spanningsregelaar gekocht en een nieuwe koplamp omdat die was doorgebrand. Allebij erop gezet.

Motor starten... Het lampje deed het.. maar toen ik een beetje gas bij gaf. plof.. doorgebrand.

Daarna ff doorgemeten.. Als ik een beetje gas geef staat er zo 30 Volt op mijn koplamp :|

Wat kan het nog meer zijn dan? :?
 
Dan is het lichtspoel niet goed, omdat daar de stroom word opgewerkt. En de spannings regelaar er voor zorgt dat het 12 volt blijft.

Heb je verder wel de goede spanningsregelaar gekregen?

Dus een nieuwe stator zou het probleem moeten oplossen, of alleen de lichtspoel vervangen.

Ik denk dus dat de spoel wellicht nog meer dan 30volt afgeeft, maar je spanningsregelaar er dan 30 volt eruit perst. Wat als je gas geeft gaat het vliegwiel sneller draaien en dan wekt ie meer spanning op. En voor je verlichting is dat teveel en dan pats lamp kapot.
 
Mja, met die spannings regelaar ertussen KAN hij niet meer dan 14,x geven tenzij deze niet voor je scooter geschikt is of gewoon stuk is.
 
Nou dat deed ie dus wel. Maar er zat een zelfgemaakt connectortje van de vorige eigenaar op een draad van de ontsteking die niet goed contact maakte. Raar verhaal, maar die heb ik gerepareerd en toen stond overal weer ongeveer 12 Volt op.

Het enige probleem is dat mijn knipperlichten het niet meer doen, zou het kunnen dat mijn knipperlicht relais (clignoteur) ook is doorgebrand en dat daardoor mijn knipperlichten het niet meer doen?

Er gaat een roodwitte draad, een oranje en een zwarte draad het relais in. Op de rood witte staat altijd ongeveer 12 volt en de oranje staat alleen 12 volt als het knipperlicht niet aan staat, als ik een van de knipperlichten aandoe via de schakelaar op het stuur staat er 0,5 tot 1,5 volt op de oranje draad.

Relais maar vervangen? Of kan ik ergens het relais afsluiten zodat mijn knipperlichten constant branden, zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn knipperlichten of bekabeling ligt?

Moet ik dan gewoon de rode draad aan de oranje kortsluiten voor het relais?
 
Back
Top