Alleen leuke theorie? Of ook haalbaar?

macio

RTC member
Om te beginnen heb ik de search al gebruikt en heeeeel veel verhalen over dit onderwerp gelezen.
En ik heb nog geen antwoord.
Mijn probleem: Heb een Mina. hor. onder m'n Benelli 491, loopt lekker, 90 digi blablabla. In ieder geval te hard voor mijn ouders. Pa is wout, vertrouwd mij wel maar zijn collega's zijn erg happig op mij :( . Van hem moest ie weer afgevoerd worden en anders aan de ketting. Nu ben ik dol op het koppel dat mijn machientje nu levert, dus ik wil geen std pijp en carb, vario en alles. Ik zat te denken aan een korte vertanding van bijv. een Slider. Ik happy, me pa happy en zijn collega's kunnen lekker opzouten.

-Nu is mijn vraag of dit past. Ik d8 van wel.

-Wat het kost.

-Hoeveel snelheid ik verlies en of het mss wat koppel oplevert?

EN NEE IK WIL GEEN 70! :D
 
Advertisement - register to remove this

Een rollerbank test of je scoot zich houd aan de constructiesnelheid, das dus ongeveer 0.44 KW. Als je je scoot erop zet dan meet de bank hoe HARD je wiel ronddraait op je maximaal aantal toeren, volgas dus. Snelheid is nl constant te meten en trekkracht niet. Volgens de officiele regels moet zelfs je scoot een minuut volgas op de bank om de SNELHEID te stabiliseren. Ook ken ik de omrekentabel waarin je als agent de aangegeven KW's in snelheid omzet. Zo is bijv. 1.6 KW (volgens de tabel van 2002) zo'n 75 km/u. Klopt geen f*ck van maarja, want dat was eigenlijk 85km/u digitaal. Kortom de tabel is ook in je voordeel! Zolang je maar beneden de 2 KW blijft want anders weten jullie het wel.

Als jullie nog iets willen weten over de slachtbank zeg het maar.
 
Bij het optrekken is vermogen nodig om te versnellen, meer vermogen betekend sneller weg bij het stoplicht, topsnelheid is eigenlijk niet afhankelijk van de massa maar van de luchtweerstand. Dat merk je wel als je tegenwind hebt.
De politie hanteerd waarschijnlijk voor de weerstandscoefficient iets van 1,2. Dit lijkt mij niet onrealistisch. Moderne auto's zitten op ongeveer 0,3.

Snelheid naar vermogen, moeilijk maar wel mogelijk
 
Zo moet je het wel ongeveer zien jah. Het probleem is alleen dat de politie zelf ook geen idee heeft van waar ze mee bezig zijn :S .
Maar het komt er dus op neer dat als je veel koppel hebt, maar weinig top, je je niet hoeft druk te maken over een mogelijke boete.
 
De ene dag staat er meer wind als de andere, de ene dag is de luchtvochtigheid anders dan de andere wat weer invloed heeft op dingen als je banden. Snelheid naar vermogen is zo goed als niet (en al helemaal niet nauwkeurig) om te rekenen, en zeker niet door een rollerbank.
 
Nee duh!! Daarom zeikt iedereen ook over die dingen! Ze kloppen niet, maar dat zeiden we al! Alleen gaat die rollerbank van windkracht 12 uit... Daarom is in de omrekentabel je snelheid lager dan dat jij echt haalt.
 
Maaruh, volgens Teunois is Appie Rally vertanding het kortste. Nu wil ik die andere vertanding erin, hoe doe je dat? Is dat easy? Ik weet waar het zit maar ik ga niet de boel losschroeven voor de lol ivm olie en dergelijke.
 
De appi rally vertanding heeft een reductie factor van 14,7!.
erg hoog dus, die er voor zorgt dat je top ingehouden word.
Je moet gewoon je olie dopje van vertanding eruit halen. potje eronder. carterkap open, koppeling eraf, achterwiel eraf, vertandingsdekseltje open. asje eruit tikken. vertanding vervangen en dicht en NIEUWE olie erin, vlammen maar :D
 
Originally posted by Ozdorp
Nou ik rij zelf dus mina vertikaal met dr70 shot en 17,5 multivar speedclutch, en kom echt niet over de 85 digi heen..... wel relax koppel :)

Maar dr70 kan ook niet echt harder of je moet andere vertanding.. want toeren maken kan een dr 70 niet maar koppel hebben ze standaard wel.
greetz
 
Back
Top