Algemeen voorvork topic!

ik heb ook nog wel een aanvulling:
1rqe0i.jpg

27xh5pl.jpg


Jetforce: 33mm Diameter van voorpoten
Wielas naar voren (Aerox remklauw past)
 
Ergens anders krijg ik weer te horen dat juist het oude type past :p vind het zonde om van beide 1 te kopen :p
Maar de poten passen zowieso van aerox in Slider T-stuk begrijp ik?

Edit: sorry, ik keek de 1e post nog even goed door en zag dat dit niet ging lukken omdat aerox dunner is dan slider.... zucht :p
Kan ik hier busjes voor halen oid? waar kan dat het beste of moet dit speciaal gemaakt worden? Welk materiaal het beste gebruiken?

Bedankt boyz :)
 
Last edited:
heb je ook een minarelli blok? anders past een aerox achterwiel niet.

voor de rest past een aerox zo in je slider vork, moet je wel even centreren.
 
nee ik heb sr achtervelg en wilde sr voorvelg (heb aerox poten aangepast voor SR voorvelg...) Dus dat van de poten moet ik dan dus even zeker weten...
 
had ik idd toevallig... maar anders waren sr poten idd net zo als de aerox poten om aan te passen...alleen hoefde ik dan de aeroxpoten niet te veranderen voor de as...

Maar ik doe anders wel gewoon een Spy velg voor en SR achter voorlopig ;)
 
Nieuwe type kroonstuk past zo in een Slider. Teminste dat zeggen ze. Kan het helaas neit testen. Heb hier nog een nieuw type kroonstuk staan (heb ik een keer van JasperT overgenomen en die zegt dat het nieuwe type is), maar heb geen slider meer om dat uit te testen.
 
had ik idd toevallig... maar anders waren sr poten idd net zo als de aerox poten om aan te passen...alleen hoefde ik dan de aeroxpoten niet te veranderen voor de as...

Maar ik doe anders wel gewoon een Spy velg voor en SR achter voorlopig ;)

je hebt gewoon nog een slider vork?
waarom stop je de sr velg dan gewoon niet daar in ?

met 5 euro kom je al een heel eind.
 
Misschien een vraag met te veel uitleg:

Maar wat moet er precies worden aangepast om een Sonic voorvork in een Aerox te bakken. Want ik wil het by delano laten doen, maar we willen het in 1 dag doen (omdat hij tering ver woont en me pa moet rijden :p) Alleen weten we allebei niet echt wat je nou moet aanpassen (we kennen ook niemand die dit heeft)

Dus als iemand informatie/tekeningen heeft, alvast bedankt :W :*
 
Misschien een vraag met te veel uitleg:

Maar wat moet er precies worden aangepast om een Sonic voorvork in een Aerox te bakken. Want ik wil het by delano laten doen, maar we willen het in 1 dag doen (omdat hij tering ver woont en me pa moet rijden :p) Alleen weten we allebei niet echt wat je nou moet aanpassen (we kennen ook niemand die dit heeft)

Dus als iemand informatie/tekeningen heeft, alvast bedankt :W :*

Het makkelijkste is als je een sonic voorvork koopt, daar dus die as uithaalt die door het frame gaat, daar een aerox as in doet en dan vastpersen/vastlassen.
 
Nieuwe type kroonstuk past zo in een Slider. Teminste dat zeggen ze. Kan het helaas neit testen. Heb hier nog een nieuw type kroonstuk staan (heb ik een keer van JasperT overgenomen en die zegt dat het nieuwe type is), maar heb geen slider meer om dat uit te testen.

Dit past 100% zeker, ik heb een nieuw type aerox voorvork op me slider gezet, het past gewoon. Balhoofdlagerset is ook hetzelfde.
 
Ik heb jullie advies even nodig.

Ik heb dus een Sonic voorvork in een Aerox maar het past (zoals we weten) voor geen meter.
De staaf past er alleen in als ik de cups er uit haal, en dan past het nog niet helemaal.
Het balhoofd word zoiezo ingekort, maar dan red je het nog niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan laten passen ? Zat zelf te denken om de voorvork af te draaien maar sommige zeggen ook dat ik het T-Stuk Staaf van de aerox in het T-Stuk van de sonic kan zetten..

cimg5702ub4.jpg


cimg5710be6.jpg
 
Maar of die kroonstuk / -stang ook past ? Zal je is moeten opmeten , die van jezelf, en die van een Aerox. Diameter EN de lengte van je stuur tot kroonstuk. Ik ben er ook wel benieuwd naar. :)
 
Wesley wat heb je gedaan met je balhoofd ?:eek:
en ja een rox t stuk dinges die moet je op een of andere manier in een sonic t stuk krijgen, ik heb dan een aluminium t stuk laten maken waar die rox staaf in past. met een beetje moeite kan je dat zelf ook wel maken
 
Back
Top