Airsal 70

Originally posted by jorick


T6 is gEEn vlinderpoort. echt niet. heb er mee in m'n handen gestaan bij ben. heeft een O poort met 2 boostpoorten.
Ja duh, in Lelystad zeker. Dat was mijn 50cc T6. 70cc heeft toch echt een vlinderpoort.
 
Dit is natuurlijk onzin....

De verbrandingskamer is dan natuurlijk ook "flat"...

Verder is de compressieverhouding helemaal afhankelijk van het verdere ontwerp van de kop...

Originally posted by Bart Nrg Mc2


Mjah, verder zul je een andere squish toe kunnen passen, een flat-zuiger heeft bij een gelijke squish een lagere compressieverhouding dan een dome-zuiger (vertaling voor lompe mensen; een platte bovenkant neemt minder ruimte in dan een bolle, dus blijft er meer ruimte over boven je zuiger)...

Greetz.
 
Ja.

Die Gilardoni is zeeeeer langzaam, de gieters bij Gilardoni hebben zo weinig verstand van timing e.d. dat ze bij het maken van deze cilinder niet in de gaten hadden dat de spoelpoorten niet meer dan de helft openen in ODP.

De cilinder is echter, door rigoreus ophogen wel snel te krijgen...

Afwerking is idd vele malen beter dan de Airsal troep...

Originally posted by Scooterband
Niemand die dit weet?
 
Originally posted by Joël
Dit is natuurlijk onzin....

De verbrandingskamer is dan natuurlijk ook "flat"...

Verder is de compressieverhouding helemaal afhankelijk van het verdere ontwerp van de kop...


Ook bij toepassing van verschillende soorten zuigers in dezelfde cilinder/cilinderkop?

Daarmee bedoel ik; als ik een Dome-zuiger van een Hebo Alu in een Manston stop, wat gebeurt er dan met m'n compressieverhouding?

Greetz.
 
Als de squish clearence gelijk blijft heb je met een dome zuiger natuurlijk meer compressie. Je hebt dan wel een heel andere squsih waarde op de buitenrand als de binnenrand. Het wordt gewoon een grote muk-situatie, want als ie op de ene plek goed is is ie op de andere plek te groot of te klein.

Originally posted by Bart Nrg Mc2


Ook bij toepassing van verschillende soorten zuigers in dezelfde cilinder/cilinderkop?

Daarmee bedoel ik; als ik een Dome-zuiger van een Hebo Alu in een Manston stop, wat gebeurt er dan met m'n compressieverhouding?

Greetz.
 
Niet te vergelijken, dan praat je over een verschil van 0.05mm...
Is bij alle Evo's trouwens, niet alleen MinaLC.

Een Dome zuiger in een "flat" verbrandingskamer of andersom is gewoon een kneuzenactie....

Of je moet ofwel de zuiger, ofwel de verbrandingskamer matchen.

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hetzelfde als bijv. een Evo70 Minarelli L.C.; dubbele squishwaardes...

Greetz.
 
Hoe zit het trouwens met de afwerking van de T6, is die net zo brak of is dat al beter geworden. Ik vraag dat omdat het een goedkope cilinder is die na tuning best wel lekker gaat.

Mzl
 
Een tunebeurt kan sowieso al een hoop positieve veranderingen opleveren qua afwerking, dus als alleen de poorten grof zijn, en er zitten geen gietfouten in die de afdichting negatief beinvloeden, moet er wel iets van gemaakt kunnen worden...

Greetz.
 
Na het tunen is het een geinige cilinder.
Kijk in de winkel meteen of de nicasil want goed is (dat er geen stukjes uit zijn), want daar wil nog wel eens wat aan mankeren.
 
Back
Top