Airsal 70

Scooterband

Well-Known Member
Er zal vast wel eens een topic over zin geweest maar kon hem niet vinden.

Ik wil wel is weten of die afwerking echt zo brak is als iedereen beweert, ook nu die vernieuwde T6 er is. Graag reacties van mensen die hem zelf hebben gehad of die mensen kennen die hem hebben gehad.

En wat zijn de prestaties van dat ding, bijv. beter als een ongetunede DR. Waarmee is ie vergelijkbaar. Uiteraard in combo met goede uitlaat+carb.

Mzl
 
Advertisement - register to remove this

ik heb op scootparts de airsal T6 besteld.

je krijgt een doosje waarop staat Eurocilindro en dat staat ook op de cilinder.
Kortom een Eurokit, maar dat is een Airsal, verder valt er niks te lezen over T6.....

Ik heb hiervoor een polini en een malossi cilinder gehad en ik vind de afwerking van de Airsal in vergelijiking met deze cilinders brak.
De vormen van de uitlaatpoort (mooie grote en brede uitlaatpoort trouwens) lopen nogal hakkerig, niet strak.
De bovenkant van de uitlaatpoort is wel strak maar linksonder naar rechtsonder (beetje vlinderpport achtig alleen zonder spijl) loopt ie niet strak.

Ook de afwerking van de Spoelpoortjes kan beter.
De zuiger ziet er wel oke uit, 1 zuigerveertje en geen vreemde dingen vallen er aan te ontdekken.

Greetz. Ray
 
Eurocilindro is dus geen Eurokit (en dus ook geen Airsal)...

Eurocilindro produceert de cilinders van Hebo (Manston weet ik niet)... Alle zuigers van Hebo-cilinders komen van Euro (behalve de flat-zuiger van Manston, weet ik niet)...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Eurocilindro is dus geen Eurokit (en dus ook geen Airsal)...

Eurocilindro produceert de cilinders van Hebo (Manston weet ik niet)... Alle zuigers van Hebo-cilinders komen van Euro (behalve de flat-zuiger van Manston, weet ik niet)...

Greetz.


Neeeeeeeee Euro maakt geen zuigers...Zijn gewoon Asso zuigers, tegenwoordig ook Vertex.
 
Originally posted by Ray_speedake

De bovenkant van de uitlaatpoort is wel strak maar linksonder naar rechtsonder (beetje vlinderpport achtig alleen zonder spijl) loopt ie niet strak.
Als het geen vlinderpoort is, dan is het geen T6.
 
Originally posted by Arne@Piaggio



Neeeeeeeee Euro maakt geen zuigers...Zijn gewoon Asso zuigers, tegenwoordig ook Vertex.

Tis wel een zuiger met 1 zuigerveer, maar is deze gesmeed, ja of de nee? (hoe kun je dat zien?)
Zo ja, dan houdt ik er rekening mee met inrijden.

Pech dan maar als het geen T6 is, het is toch voor voorlopig, voor mijn MHR rep.
 
Originally posted by Arne@Piaggio



Neeeeeeeee Euro maakt geen zuigers...Zijn gewoon Asso zuigers, tegenwoordig ook Vertex.

Weet ik, maar in die Asso-zuigers staat wel Eurocilindro gegoten...

Die Manston flat-zuiger, is dat een Vertex?

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Weet ik, maar in die Asso-zuigers staat wel Eurocilindro gegoten...

Die Manston flat-zuiger, is dat een Vertex?

Greetz.

nee in manston zuiger staat eurocilindro, maar wat heeft flat top eigelijk voor nut?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Weet ik, maar in die Asso-zuigers staat wel Eurocilindro gegoten...

Die Manston flat-zuiger, is dat een Vertex?

Greetz.

Er staat ook weleens Malossi in Asso zuigers....

Manston is soms Asso, soms Vertex....
 
Maar welke cilinder is beter. De gilardoni AC of Airsal AC. De afwerking van de Gilardoni zal wel beter zijn, maar van welke zijn de prestaties beter. En is het echt zo dat het nicasil van die airsal naar zijn grootje gaat.

MZl
 
Originally posted by Gijshouwen


beter spoeling/meer vermogen bij hoge toerentallen geloof ik

Mjah, verder zul je een andere squish toe kunnen passen, een flat-zuiger heeft bij een gelijke squish een lagere compressieverhouding dan een dome-zuiger (vertaling voor lompe mensen; een platte bovenkant neemt minder ruimte in dan een bolle, dus blijft er meer ruimte over boven je zuiger)...

Greetz.
 
Back
Top