AGM Turbho RL-50 "vraag over cdi" "opvoeren"

Mitchkuijl

New Member
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe scooter gehaald AGM Turbho RL-50. Deze heb ik zelf geprobeerd te ontgrenzen maar dat ging voor mijn gevoel niet helemaal goed.. er loopt een draad vanuit de carter richting mijn cdi. Ik heb deze dus gevolgd en kwam uit bij een plug(blauwe draad) deze plug heb ik dus los gehaald en de scooter gestart, bij het stationair draaien was er niks mis maar toen ik eenmaal rond de 20 km/u zat ging die stoteren en er ging een rood lampje branden/knipperen bij me teller. Gelijk de scooter uitgezet het draadje weer verbonden en er was niks meer aan de hand. Nu dus uit eindelijk mijn vraag: zat ik goed? En / of hoort dit? Hoe is dit anders te doen?

Met vriendelijke groet,
Mitchell

Foto's:
 

Attachments

  • 20180324_180009.jpg
    20180324_180009.jpg
    104 KB · Views: 27
  • 20180324_180021.jpg
    20180324_180021.jpg
    208.5 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Volgens mij werkt dit precies hetzelfde als bij een peugeot kisbee ontgrenzen.. Dacht dat je op het signaal draad (begrenzer sensor naar het koppelings huis) dat je de sensor moet los koppelen.. En op het bovenste stuk dat moet je dacht ik de 12volt DC draad op aansluiten..
Want normaal geeft die sensor een bepaald signaal aan de cdi.. En door 12volt DC erop te zetten hou je hem voor de gek en zal je dus harder kunnen rijden..

Ik moet eens een keer bekijken hoe de vorige eigenaar dit bij mijn kabelboom van mijn kisbee heeft gedaan..
 
Back
Top