Agm Snor scooter houd in met aangesloten begrenzer draad

Als je een Gmail mail adres hebt, dus een google account is het, het handigst om een filmpje te maken en deze dan te uploaden bij Youtube.
 
Als ik het geluid zo hoor denk ik aan twee dingen:

  1. Het brandstofmengsel veel te rijk waardoor dit slecht ontsteekt.
  2. Onregelmatige of zwakke vonk of timing van de vonk te laat.
Heb je ook al eens je luchtfilter bekeken en is dit niet nat of vies?
Heb je ook al eens gekeken naar de massaverbinding van het blok, de cdi en de bobine?
 
Zo.
Daar wordt je inderdaad niet heel vrolijk van.
Het gekke is dat hij onbegrensd prima zou lopen.
Dit lijkt mij inderdaad ontsteking gerelateerd.
Echter heb ik helaas geen eenduidige verklaring hiervoor.
Het blijft in sommige gevallen een mysterie waarom de begrenzer op GY6 niet goed werkt.
Sproeier 83 is waarschijnlijk wel iets te groot voor de begrensde scooter.
78-80 is over 't algemeen origineel.

Echter van die paar maatjes gaat hij niet zo slecht lopen imo.
 
Zou het niet kunnen dat toch de gasschuif heftig reageert , ik had in het deksel van mijn keihin een schroef zitten het middendeel , waar de veer omheen zit , deze begrensde de slag welke de gasschuif maakte . Heb deze eruit gehaald omdat hij precies stond afgesteld op 45 op de teller , wat nog onder de 40 km was op gps. Misschien kun je dit eens proberen , en dan een kleinere sproeier , er komt door die begrenzing ook minder lucht naar binnen. Was gewoon een lange plaatschroef. De lengte zou je even moeten testen . Zat toen sproeier maat 82 in , waar hij zonder de schroef veel te weinig aan had , liep pas goed ( en nog steeds ) met 85.
 
Het lijkt mij ook ontsteking gerelateerd. Hij loopt echt prima zonder die begrenzer.

Hoe liep eerst nog slechter als op dit filmpje ik heb daarvoor de klepspeling iets terug gezet van 1,0 naar 0,5. Die 1,0 heb ik van de scooter zaak maar is naar mijn idee veel te ruim.

Ik snap niet echt over welk schroefje julie het hebben?

Welke sproeier zal ik halen 80?
 
Als je dat zwarte dekseltje wat op de carburateur zit met 2 boutjes eraf haalt , (pas op voor de veer die eronder zit , die is om je schuif weer naar beneden te drukken ,) en je draait die om , zie je een uitstekend pikkie met in het midden een gaatje , hieromheen zit de veer . In dat gaatje zat bij mij dus een schroef ( ijzerparker) , die stak er ongeveer 1cm uit , en belette zo de schuif om helemaal omhoog te gaan. Bij mij zat er toen een sproeier 82 in , maar is wel een brom.
Je kan het zo losschroeven met de carb gemonteerd via de buddy bak opening. Als hij nu goed loopt met deze sproeier die je er nu in hebt , kan je eerst eens proberen of het gaat met een schroef erin , je zal hem alleen een paar keer moeten testen tot je de goede lengte hebt voor de snelheid die je wilt.
 
Als je dat zwarte dekseltje wat op de carburateur zit met 2 boutjes eraf haalt , (pas op voor de veer die eronder zit , die is om je schuif weer naar beneden te drukken ,) en je draait die om , zie je een uitstekend pikkie met in het midden een gaatje , hieromheen zit de veer . In dat gaatje zat bij mij dus een schroef ( ijzerparker) , die stak er ongeveer 1cm uit , en belette zo de schuif om helemaal omhoog te gaan. Bij mij zat er toen een sproeier 82 in , maar is wel een brom.
Je kan het zo losschroeven met de carb gemonteerd via de buddy bak opening. Als hij nu goed loopt met deze sproeier die je er nu in hebt , kan je eerst eens proberen of het gaat met een schroef erin , je zal hem alleen een paar keer moeten testen tot je de goede lengte hebt voor de snelheid die je wilt.
Post automatically merged:

Het probleem is voor 99 procent opgelost door een schroef te plaatsen in dit kapje. Steekt ongeveer nu 1.6 cm uit, na diverse lengtes te hebben geprobeerd.
Post automatically merged:

En ik heb een kleinere sproeier gemonteerd (76)

Scooter rijd nu zowel begrenst als onbegrensd goed. Dus ik zeg dank allen voor het meedenken!!!!
 

Attachments

  • 7D1EE922-07C9-4F86-92E3-493BCA53F95D.jpeg
    7D1EE922-07C9-4F86-92E3-493BCA53F95D.jpeg
    155.3 KB · Views: 19
Last edited:
Als je dat zwarte dekseltje wat op de carburateur zit met 2 boutjes eraf haalt , (pas op voor de veer die eronder zit , die is om je schuif weer naar beneden te drukken ,) en je draait die om , zie je een uitstekend pikkie met in het midden een gaatje , hieromheen zit de veer . In dat gaatje zat bij mij dus een schroef ( ijzerparker) , die stak er ongeveer 1cm uit , en belette zo de schuif om helemaal omhoog te gaan. Bij mij zat er toen een sproeier 82 in , maar is wel een brom.
Je kan het zo losschroeven met de carb gemonteerd via de buddy bak opening. Als hij nu goed loopt met deze sproeier die je er nu in hebt , kan je eerst eens proberen of het gaat met een schroef erin , je zal hem alleen een paar keer moeten testen tot je de goede lengte hebt voor de snelheid die je wilt.
Beste, heeft u een verklaring waarom die hey voorheen wel atijd goed doet, ik heb hetzelfde probleem gehad en dat is nu inderdaad opgelost

Mvg boaz
 
Ja ik ben eerst met de cdi aan de gang gegaan en toen liep die al beter maar bleef inhouden en duurde erg lang voor hij op top kwam, met beetje spelen met het gas kwam hij beter op snelheid.
Ik had jou bericht gelezen om er een schroef in te draaien en gelijk was het probleem opgelost.
Nu blijft mijn vraag alleen hoe kan die scooter hiervoor probleemloos gereden hebben, dat stukje snap ik dan niet
Post automatically merged:

Ja ik ben eerst met de cdi aan de gang gegaan en toen liep die al beter maar bleef inhouden en duurde erg lang voor hij op top kwam, met beetje spelen met het gas kwam hij beter op snelheid.
Ik had jou bericht gelezen om er een schroef in te draaien en gelijk was het probleem opgelost.
Nu blijft mijn vraag alleen hoe kan die scooter hiervoor probleemloos gereden hebben, dat stukje snap ik dan niet
Ik heb deze scooter 2 weken geleden gekocht en hij had een hele winter stile gestaan dus had al compleet beurtje gedaan en schone brandstof erin enz alleen hij kwam gewoon niet op snelheid.
En nu met die schroef erin is alles opgelost.
 
Had je voordat hij rot ging lopen er iets aan gedaan ( ander luchtfilter o.i.d.) Service beurt gehad ?
Ja service beurt met luchtfilter olie rolletjes riem enz
Alleen daarvoor liep die al zo beroert en ik dacht eerst dat het door de oude brandstof zou komen maar dat was ook niet het geval
 
Dus voor die beurt liep hij al niet goed , er kunnen natuurlijk veel oorzaken zijn , is moeilijk achteraf te zeggen , heb je ook een pickup bij je koppelings bel ? En deed die zijn werk nog goed ? . Als die begrenzing eraf valt , kan het zijn dat daardoor de gasschuif hoog gaat , en zo het mengsel verarmt , wat met de pickup goed is , omdat de toeren geknepen worden
 
Nee daar was de draad van door maar die had ik weer netjes aan elkaar bevestigd maar weinig verschil, hij ging alleen nog maar beroerder lopen omdat hij begrenst werd, vervolgens cdi gemonteerd die ik kon begrenzen daar werd het al iets beter van maar bleef inhouden en kreeg teveel brandstof.
Vervolgens een schroef erin gezet en nu lijkt alles verholpen te zijn.
Ik voel alleen nog geen zekerheid omdat ik niet snap waarom die zonder die schroef niet goed loopt want hij heeft al 3000km zo gereden want die schroef zat er nooit in
 
Wat je nu in principe doet , is beletten dat de gasschuif helemaal naar boven gaat .
Ik heb deze scooter 2 weken geleden gekocht
Je weet dus niet wat er allemaal aan gekloot is , misschien heeft er wel zo'n schroef in gezeten , maar heeft de vorige eigenaar hem eruit gehaald .
Want ik geloof niet dat je in die twee weken 3000km hebt gereden . Bij mijn scooter heeft de schroef er van fabriek af in gezeten.
 
Dat klopt maar toen ik hem kocht deed die dit al en ik heb 2 van zulke scooters en die ander rijd ook zonder schroef en voor zover ik weet is het ook niet origineel dus blijf ik het vaag vinden waarom er na verloop van tijd een schroef in moet om de gas schuif tegen te houden
 
Back
Top