Agm Snor scooter houd in met aangesloten begrenzer draad

Woutertje

New Member
Goedenavond, ik heb het volgende probleem ik heb een agm newflash van 2015, snor scooter. De scooter rijd prima zonder aangesloten Carter sensor draad, alleen loopt dan veelste hard 55kmh. Met draad aangesloten gaat hij 28 met een beetje geluk. Alleen houd hij vet in bij volgas en komen er soms klappen uit de uitlaat. Wie ow wie weet raad??? Scooter is origineel
 
Advertisement - register to remove this

55 km op de teller of op de gps . Mijn scooter loopt op de teller ook tussen de 55 en 60 ( afhankelijk van hoe koud het is) , maar op gps is dit 47/48 km , dus doe ik daar niets aan.
 
Het gaat er mij om dat hij er weer netjes 28 gaat (op de teller)zo als voor heen. Of dat op de gps is is niet zo van belang denk ik.

Mischien kleine aanvulling het is gekomen nadat ik er een nieuwe start knop gedeelte op heb gezet. Heb ik ook al weer terug gewisseld naar de oude geen verschil. De kleppen heb gesteld omdat hij ook slecht starte als hij koud was. En diverse draadjes onder de voor kap zaten een beetje los in de stekker en sommigen waren helemaal groen van de oxidatie dus dat heb ik netjes schoon gemaakt en goed goed in elkaar geklikt.

Wat ik er al aan gedaan heb nieuwe bougie ,nieuwe cdi volgends de dealer was deze kapot bij dit probleem niet dus. Carburateur schoon gemaakt. De bedrading/stekkers van de hele scooter gecheckt Iemand nog ideeën???
 
  • Connector die de cartersensor verbindt met de kabelboom ook nagekeken?
  • Nokje(s) op de koppelingsbel nog in orde?
  • Bedrading tussen cartersensor en cdi helemaal nagekeken op slechte contacten of beschadigingen die eventueel kortsluiting naar massa kunnen maken?
  • Heb je de weerstand van de cartersensor vanuit de CDI connector al eens gemeten?
  • Zitten er pasbussen in de carterkap en zo ja zijn deze ook weer gemonteerd.
  • Alle boutjes van de carterkap goed aangedraaid?
 
Nokje op de koppeling ziet er goed
uit. Stekker ziet er ook goed uit van de carter sensor bij het carter als ook bij de cdi. Weerstand van de sensor zelf is 145 ohm lijk wel oke denk ik?? Is niet vanaf de cdi gemeten! Boutjes carterkap zitten vast. Onderzijde van de carterkap is wel afgescheurd,een stuk van 10 cm. Dus zit met 2 bouten minder vast en ik heb de pakking verweiderd zodat de kap zowiso goed massa maakt.
 
Weerstand van de sensor zelf is 145 ohm lijk wel oke denk ik??
145 Ohm als weerstand voor die sensor is een prima waarde.

Is niet vanaf de cdi gemeten!
Dat zou ik nog even doen, dan zie je ook of het stukje kabelboom in orde is.

Onderzijde van de carterkap is wel afgescheurd,een stuk van 10 cm. Dus zit met 2 bouten minder vast en ik heb de pakking verweiderd zodat de kap zowiso goed massa maakt.
Ja om die goeie massaverbinding was het mij om te doen, maar met die resterende boutjes is dat ook wel oké.

Pasbussen ook gemonteerd zodat de carterkap goed uitgelijnd zit en de dus het nokje op de koppelingsbel optimaal langs de cartersensor draait?
ik heb de pakking verweiderd zodat de kap zowiso goed massa maakt.
De carterkap maakt ook goed contact via de boutjes ook al zit die pakking wel gemonteerd.
Heb je ook al eens geprobeerd met die pakking ertussen omdat de sensor dan een milimetertje meer naar buiten komt.

De gaatjes waarmee de cartersensor gemonteerd zit hebben altijd ietsje speling rond de boutjes, heb je ook al eens geprobeerd de boutjes van de sensor los te draaien dan de sensor maximaal richting denkbeeldige koppelingsbel te drukken en terwijl je dit doet de boutjes weer vast te draaien zodat de luchtspleet tussen cartersensor en koppelings bel ietsje kleiner wordt?
 
Wat is eigenlijk de historie van deze scooter?
Hoe lang in bezit.
Kmstand
Wat heb je eraan gedaan / vervangen.
Er moet tussen de regels door gelezen worden om te zien dat er al het 1 en ander gewijzigd is.
In ieder geval, deze GY6 blokjes met cartersensor gaan in begrensde stand met halfgas en volgas even hard. Bij mij met een kwart/derde gas ook al.
28 is prima snelheid begrensd. Echter lees ik dat jouw probleem inhouden is en klappen uit de uitlaat.
Naar mijn mening dien je nooit volgas te rijden met een begrensd gy6 blokje op snor snelheid.
Zodra de begrenzer inschakelt voel je inderdaad meteen dat de motor 'inhoud'. Dit zal altijd zo blijven, wat je ook doet.
Of een scooter gaat klappen uit de uitlaat na lange periode volgas, dat weet ik niet. Zou kunnen i.v.m. onverbrande benzine door deze begrenzer.
 
1e eigenaar, 4000 km gelopen. Heeft 90% van z'n leven begrensd gelopen.Bouwjaar 2015 .ik snap dat als de begrenzer inschakelt om het zo maar te zeggen dat je dat merkt aan de motor en dat is ook prima. Stationair loopt hij prima, een kwart gas ook en daarna gaat t mis. Sputteren happeren hoe meer gas hoe erger het word tot knallende uitlaat aan toe. En heb zelfs gehad dat hij uitviel. Het is net of de verbranding niet helemaal lekker is. En stink ook verschrikkelijk als ik volgas geef als hij op de standaard staat.

Dingen die ik vervangen gedaan heb. Nieuwe start knop gedeelte. En kleppen gesteld.geoxideerde bedrading hersteld en daarna is het begonnen.en toen heb ik een nieuwe bougie en cdi geplaatst om het optelossen op aan raden van de scooterzaak. Wat dus niet werkte. En ja het gekke is zonder begrenzing loopt hij prima dus ja zeg het maar
 
Heeft 90% van z'n leven begrensd gelopen.
Dus 10% onbegrensd. ;)
Heb je, toen je onbegrensd hebt gereden de hoofdsproeier iets vergroot?
Werk je elektrische choke naar behoren, maw hoor je ook duidelijk dat het stationair toerental zakt na een aantal minuten?
Heb je de carburateur al eens schoongemaakt?
Mengschroef van de carburateur ingesteld toen de scooter warmgelopen was?
 
Jep 10% onbegrensd haha

scooter is toen voor het terug voeren naar de scooter zaak gebracht dus dat weet ik niet. En heeft daarna perfect begrenst gelopen. Laatste tijd alleen steeds slechter starten als hij koud was.

Choke heb ik gestest op 12 volt komt prima naar buiten en ook weer terug. Toerental zakt idd ook netjes terug met kouden start.

Carburateur heb ik ook helemaal schoon gemaakt. Op een paar vuiltjes na schoon.

Mengschroef ook afgesteld.

Carter sensor nog doorgemeten van af de stekker van de cdi 139 ohm

Heb net nog even de carterkap er afgeschroefd er zit nog maar 1 bus in en kan hem dus niet verder opschuiven richting de koppeling.

Ook de sensor zelf is niet op te schuiven is weinig mee te sjoemelen
 
Klinkt toch alles zover oké.
Het enige wat me nog in valt is, dat eventueel de sproeier vergroot is bij het ontgrenzen van de scooter door de scooterzaak.
Misschien even langs bij deze scooterzaak om te informern welke hoofdsproeier er in deze scooter moet en is de gemonteerde sproeier groter, kun je gelijk de originele maat bij hun kopen.
Als je dan toch de sproeiergrootte in de carburateur bekijkt, controleer dan ook gelijk of de gasnaald instelbaar is en of deze nog op de middelste stand staat.
Mocht je aan deze stand iets moeten veranderen vergeet dan ook niet de mengselschroef opnieuw in te regelen, uiteraard met warme motor.
 
Vind dit een lastige.
Ik begrijp dat de scooter langere tijd nog goed gereden heeft in begrensde stand, plotseling kuren vertoonde en nu zelfs wanneer je langzaam rijdt je niet volgas kan rijden om te accelereren.
Is gewoon een GY6 blokje, zou sproeier tussen de 78 en 85 moeten hebben.
Echter kan ik je niet verder helpen omdat ik niet zo 1,2,3 een enkel onderdeel kan benoemen.

Het was makkelijk geweest als er een test carburateur, ontsteking, bobine en nog een cdi aanwezig zouden zijn. :laughing:
Dit is namelijk wel een frappant probleem.
 
Cdi is vervangen voor een nieuw exemplaar.
Post automatically merged:

Wat ik wel opgemerkt heb als ik dus volgas rijd dus rond 28 km en dan mn gas iets terug doe klinkt het het wel beter ,wat zegt dit julie ?.
 
Last edited:
Ja goed cdi kan bij levering al niet 100% zijn. Echter ga ik daar nu niet 123 vanuit.

Cdi is vervangen voor een nieuw exemplaar.
Post automatically merged:

Wat ik wel opgemerkt heb als ik dus volgas rijd dus rond 28 km en dan mn gas iets terug doe klinkt het het wel beter ,wat zegt dit julie ?.
Helemaal niks eigenlijk. Dit is gewoon hoe het werkt. Bij begrensde snelheid gas terug nemen. Volgas bij 25 kmh schieten bij mij de tranen in de ogen wanneer ik naar de motor luister.
Leen ik de scooter uit en rijdt iemand die 0 verstand heeft van scooters erop, dan zal die 9/10 x gewoon volgas rijden en het niet eens door hebben.

Maar ik zou zeggen maak het wat makkelijker.
Zet die scooter op de bok, start hem.
Start een video-opname
En geef eens gas, de begrenzing zal vanzelf inkicken en laat ons eens horen wat je echt bedoelt met inhouden en deze 'knallen'.
Doe dit bij voorkeur even 2 / 3 maal vanaf stationair zodat het probleem echt goed zichtbaar is.
 
Beste Woutertje,
ik denk dat jouw blokje is afgesteld op onbegrenst rijden. Ga je begrenst rijden, zit de carb in het eerste werkgebied. De carb kan meer, daarom het veranderende geluid bij het opendraaien van de gashendel.
Rijden met een carb afstelling die bijvoorbeeld 8k toeren netjes laat verlopen, heeft een overschot zodra je op bijvoorbeeld 5k toeren blijft pruttelen.
Een bakfiets heeft een andere aandrijving dan een fixie. Beide goede fietsen.
Groet,
 
Tja maar waarom heeft hij dan jaren begrenst goed gelopen en in eens niet meer
Post automatically merged:

Hoe kan ik hier een filmpje plaatsen. ?? Van het gepruttel van de scooter
 
Last edited:
Back
Top