Agm caferacer filter

zorbzz123

New Member
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje, ik heb een agm caferacer met een 70cc blok en een 20mm carb (sproeiermaten weet ik ff niet precies) en mn luchtfilter behuizing is kapot gegaan. Ik heb niet echt zin om een nieuwe te kopen aangezien deze vrij prijzig zijn, dus is het een mogelijkheid om een ander luchtfilter te kopen? Ik weet dat powerfilters geen goed idee zijn, zeker met dit weer, maar misschien is er iets op te bedenken.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Kun je hem voorlopig niet dicht maken met de beun manier , door er ducktape overheen te plakken . Kun je op zoek naar een tweedehands .
 
Kun je hem voorlopig niet dicht maken met de beun manier , door er ducktape overheen te plakken . Kun je op zoek naar een tweedehands .
De oude behuizing? Die is zegmaar losgekomen met rijden, die ligt ergens. Geen idee waar, was een lang ritje. Die heb ik dus niet meer dus ik heb een open carb op het moment
 
Ai dat is link inderdaad met vuil wat in de cilinder kan komen.
Ja daarom maar ik heb gehoord dat powerfilters dat risico ook lopen, dus dat lijkt me niet echt een optie, maar ik heb met motocross gezien dat veel mensen wel powerfilters rijden, met zo'n soort hoes eromheen. Wat zijn (naast motorgevaar) de nadelen van een powerfiltertje? Mn carb heeft sproeiers die meer lucht prima aankunnen dus dat is geen probleem
 
Ik ben hier niet zo in thuis , maar naar wat ik lees hierover , is het grootste probleem dat de lucht toevoer , in verhouding verstoord wordt , omdat een powerfilter minder weerstand heeft. En dat je dan ook een andere sproeier nodig zou hebben. Als het geen bergen geld kost zou ik het gewoon proberen.
 
Ik ben hier niet zo in thuis , maar naar wat ik lees hierover , is het grootste probleem dat de lucht toevoer , in verhouding verstoord wordt , omdat een powerfilter minder weerstand heeft. En dat je dan ook een andere sproeier nodig zou hebben. Als het geen bergen geld kost zou ik het gewoon proberen.
Top man, ik heb een hele sproeierset liggen dus dat moet vast goedkomen. Dan ga ik het gewoon proberen met zo'n filterhoes eromheen. Dankjewel voor het beetje meedenken, en ik herken het probleem van ergens niet in thuis zijn
 
herken het probleem van ergens niet in thuis zijn
Nou op mijn leeftijd zit ik niet te wachten om op twee 10 inch wieltje 80 km te gaan crossen. Maar lees wel de problemen die hiermee ontstaan .
Ik heb ooit eens een italiaanse brommer gehad , tweetakt die had als luchtfilter een klein rond doosje met daarin iets van gevlochten ijzerdraad (soort pannenspons) , en die was geleverd zo vanaf de fabriek , ook een soort power filter , heeft het ook 2 jaar prima gedaan totdat ik mijn rijbewijs haalde .
 
Nou op mijn leeftijd zit ik niet te wachten om op twee 10 inch wieltje 80 km te gaan crossen.
Daarom heb ik gelukkig ook 16 inch. Had eerst een 4t scooter (la souris) en dat was een rot ding, onbetrouwbaar, 2x vastloper gehad, joeg me gigantisch in de kosten. Ding verkocht en een agm caferacer gekocht voor nog geen 800 euro met een 70cc blok, rijdt als een zonnetje. Rijdt natuurlijk geen 100km/u, nu 53 op gps, maar rijdt altijd zo weg
 
Back
Top