afstelprobleem aerox polini for race 3

Jeetn

Well-Known Member
Hallo,
Doordat ik deze week mijn 70cc dr heb vast laten lopen doordat ik olietank niet in de gaten had gehouden heb ik vandaag een 50cc conti gekocht en ook direct netjes gemonteerd. Na alles mooi gemonteerd wast en de rox voor het eerst in gang trapte merkte ik dat de afstelling er volledig naast zat. Heb dan direct naar de winkel gegaan en proefgewichtjes gekocht, een gele malossi drukveer en een setje polini trekveertjes. Ik heb redelijk veel combinaties geprobeerd en het lukt me nu nog altijd niet de juiste afstelling te vinden. Wat ik tot nu toe het best heb gevonden is 4 gram loodjes, gele malossi drukveer en gele leovinci trekveertjes. Ik rij daar mee rond met een polini for race 3 uitlaat. Ik weet dat die uitlaat niet past op zo'n cillindertje maar daar moet ik het ermee doen. Wat de rox nu doet met de afstelling is eerst heel traag optrekken, dan valt hij in een dipje maar dan blijft hij ook in die dip. Hij geraakt er niet uit. Als ik dan blijf rijden en ik zet de choke open dan versnelt hij langzaam een beetje. Carbu gedeelte is in orde dit weet ik.

Graag een beetje een richtlijn waar ik verder in moet.
mvg
 
Advertisement - register to remove this

gewoon een kwestie van goed afstellen , en dit doe je niet zomaar , er komt ook een stukje ervaring bij kijken..

ook de carburatie zal moeten worden afgesteld , want als een scooter niet goed op de vario is afgesteld kun je nooit de carburateur goed afstellen zoals het hoort..
 
Idd, je sproeier is sowieso te klein als hij met de choke wel goed door trekt..

niet dat hij met de choke beter trekt, hij begint gewoon rustig te versnellen. En waarom reed de carbu op de dr 70 dan wel goed en nu plots te weinig benzine? En moet ik lichter gaan in drukveer en trekveren? Mvg
 
omdat dat een HELEMAAL andere cilinder is , die op een aantal dingen al anders zijn , ten eerste de slagvolume , dan nog de compressieverhouding , de verbrandingskamer , de spoeling , de poorttiming , de carterdruk is anders , etc. etc. etc...

een andere cilinder betekent vaak dat je de sproeier weer moet aanpassen , en het kan zeker zijn dat een bepaalde 50cc meer nodig is dan een bepaalde 70cc..


wat je met de drukveren , trekveren , rollen en sproeier moet doen is simpelweg afstellen tot het goed is ,en daarbij zijn oneindige combinaties mogelijk ...

dus het is absoluut niet te zeggen wat erin moet , gewoon zorgen dat je genoeg afstelmateriaal hebt om alles te kunnen proberen!
 
omdat dat een HELEMAAL andere cilinder is , die op een aantal dingen al anders zijn , ten eerste de slagvolume , dan nog de compressieverhouding , de verbrandingskamer , de spoeling , de poorttiming , de carterdruk is anders , etc. etc. etc...

een andere cilinder betekent vaak dat je de sproeier weer moet aanpassen , en het kan zeker zijn dat een bepaalde 50cc meer nodig is dan een bepaalde 70cc..


wat je met de drukveren , trekveren , rollen en sproeier moet doen is simpelweg afstellen tot het goed is ,en daarbij zijn oneindige combinaties mogelijk ...

dus het is absoluut niet te zeggen wat erin moet , gewoon zorgen dat je genoeg afstelmateriaal hebt om alles te kunnen proberen!

Ik heb nu enkel een gele drukveer van malossi, een setje trekveertjes van polini en proefgewichtjes voor alle combinaties te kunnen hebben.
Dus jullie raden me aan om eerst een grotere sproeier in te steken?
Ik ga morgen even naar de zaak voor een witte drukveer iets lichter dus. dan zie ik wel

greetz
 
of juist een rode Malossi drukveer...

dus zwaarder ..

kortom , je moet gewoon genoeg op voorraad hebben om goed te kunnen afstellen..

de sproeier stel je gaande weg af , ga je namelijk meer of minder toeren draaien heeft die invloed op de ontbranding en dus ook de sproeiermaat..
 
of juist een rode Malossi drukveer...

dus zwaarder ..

kortom , je moet gewoon genoeg op voorraad hebben om goed te kunnen afstellen..

de sproeier stel je gaande weg af , ga je namelijk meer of minder toeren draaien heeft die invloed op de ontbranding en dus ook de sproeiermaat..

sorry maar zover ik weet is toch een rode malossi drukveer voor de zware setups en helemaal toch niet voor een laagtoerig 50cc. Ik zal morgen eens combinatie van witte drukveer, gele of witte trekveren en 4 gram rollen. Zien wat hij dan doet.
mvg
 
Back
Top