Afstelling zip 2 takt

Koen321

New Member
Ik heb net een zip omgebouwd. Er zit nu een vespa lx 2 takt blok onder met snor vertanding. Ik heb er ook een polini vario in met 6,3 grams rollen met yasuni z begrensd. De scooter is alleen echt heel traag (40kmh max) en komt laat en niet goed in zn toeren. Wat kan ik allemaal doen om hem echt snel te maken.
 
Advertisement - register to remove this

Met cilinder ophogen bedoel ik letterlijk de cilinder ophogen. Meerdere voetpakkingen zodat de spoelpoorten open gaan. De spoelpoorten liggen te laag waardoor ze niet of nauwelijks open gaan. Daardoor zit er geen kracht en snelheid in. Beste is een aftermarket 50cc cilinder speciaal voor een 25km carter. Ook in het carter zit namelijk een begrenzing waardoor een normale cilinder niet past.
 
Met cilinder ophogen bedoel ik letterlijk de cilinder ophogen. Meerdere voetpakkingen zodat de spoelpoorten open gaan. De spoelpoorten liggen te laag waardoor ze niet of nauwelijks open gaan. Daardoor zit er geen kracht en snelheid in. Beste is een aftermarket 50cc cilinder speciaal voor een 25km carter. Ook in het carter zit namelijk een begrenzing waardoor een normale cilinder niet past.
Dus om hem sneller te laten gaan gw meer voetpakkingen ertussen propper dus 1,2,3 meer? En verder hoe kan ik dit dan gw hard laten trekken?
 
Door het ophogen gaat de trekkracht ook omhoog. Test met een paar voetpakkingen eronder pakkingen. Hoe meer eronder zit hoe meer kracht je krijgt. Uiteindelijk is een andere een cilinder beter.
Let wel dat je ook de sproeier aan past en de koelvin. Die moet je vervangen voor een 45km type.
 
Door het ophogen gaat de trekkracht ook omhoog. Test met een paar voetpakkingen eronder pakkingen. Hoe meer eronder zit hoe meer kracht je krijgt. Uiteindelijk is een andere een cilinder beter.
Let wel dat je ook de sproeier aan past en de koelvin. Die moet je vervangen voor een 45km type.
Ik heb dus nu een cilinder gevonden. Een 50cc snel. Wat zal hier mn top ongeveer mee zijn en zal ik echt snel optrekken. Of zal ik met een 70cc ook niet harder gaan dan bij 55 en wel harder trekken?
 

Attachments

  • IMG_0232.png
    IMG_0232.png
    141.7 KB · Views: 4
Back
Top