afstelling rollen

-spyrock-

Well-Known Member
Ik heb net een nieuwe MHR vario gezet en ben bezig met de afstelling.
Met mijn vorige racevario reed hij perfect met 3.9 gr rollen.

Kheb dan de 3.9gr rollen in de MHR vario gestoken en de riem kwam nog niet de helft naar boven. Hij draaide teveel toeren dus 3.9 gemengd met 4.7 wat op 4.3gr rollen uitkomt, dit gaf nog teveel toeren en de riem kwam nu al tot de helft naar boven. Dus 4.7gr erin gezet waardoor er nog een dikke 1cm op het vlak over is. Hoe zwaarder ik dus ging in de rollen, hoe beter de riem naar boven kwam en hoe beter hij ook reed.

Nu wil ik dus 5.1 gr gaan proberen maar ik vind het niet normaal dat ik zo zwaar moet gaan met mijn setup. Of ben ik nu helemaal mis en is dit normaal.
Ik vind het ook raar omdat ik vroeger op 3.9gr reed met mijn ander racevario.

setup(mina verti):
evo70cc(vlinderpoort),MHR uitlaat,21mmDO,MHRmultivar,speedclutch,...

rest afstelling: gele drukveer malossi, strakste trekveren op strakste stand,sproeier 92
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb 5.1gr getest op volle snelheid en de snaar kwam nog niet helemaal tot boven. Er is nog een halve centimeter (ongeveer) over op de vario, wat beter moet kunnen.

Ik zou dan gaan denken, rollen te zwaar waardoor hij niet tot boven raakt, maar ik heb ervoor al 3.9, 4.3, 4.7 en 4.9 geprobeerd. 4.9 en ook 5.1 geeft het beste resultaat maar niet perfect. Nog hoger mss ???
 
Hij rijdt wel goed maar daar ben ik niet blij mee :). Het moet perfect, tenzij het niet mogelijk is de snaar hoger te krijgen bij mijn MHR vario :-s.


Bij mijn vorige racevario(van onbekend merk), was er nog 2.5mm max. over(juist gemeten). Daarom denk ik dat het met de MHR zeker nog een beetje beter kan. Maar ik weet ni goed hoe ik verder moet testen, aangezien ik al van 3.9 t.e.m. 5.1 heb getest. Zou nog hoger gaan iets kunnen opleveren of ga ik nu gewoon TE hoog (gaat al beetje richting standaard gewicht rollen)
 
Ik ben al blij als de dealers hier in de buurt weten wat een testbank is, als je hier iets wil doen..doe je het beter zelf.

Rode drukveer heb ik al geprobeerd maar gele ging beter, en een drukveer gaat mij niet veel verder helpen met mijn probleem..heeft niks met het feit te maken dat de riem niet helemaal tot boven gaat.

Thx voor de reply's
 
Back
Top