Area 51: HEBO Vario Rollen en afstelling

QuickSilveR85

Well-Known Member
Zijn er ook normale rollen voor een Hebo Vario? want ik ging een keer bij 2 dealers langs en hun raden mij allebei een polini doosje en dan de hebo caps die je om de metalen cilindertjes moet doen. Maar zijn er dus ook gewone rollen dus gewoon voor geperst die niet 6 hoekig worden zoals deze " zachte hebo rollen "

Trouwens mijn scooter trekt nu in het begin slecht en dan trekt hij kei hard door. dit is mijn setup met afstelling
DR 70 (niet getuned)
Dell Orto 17,5mm (96 sproeier)
luchtfilter begrenzer eruit
Hebo koppeling (rode malossi drukveer en zwarte trekveertjes)
Hebo Vario - verstelbaar (niet helemaal ronde rollen :D van 4,1 gram)
Gianelli NRX (Area NRX met Shot look a like bocht)

Eerst had ik sproeier 92 en gele drukveer en gele trekveertjes maar na de 96 sproeier en rode malossi drukveer en zwarte trekveertjes was het probleem minder maar nog steeds verre van perfect. Mijn vraag is dus wat mischien veranderd moet worden om deze scoot wat beter te laten trekken in het begin en rond welk gewicht rollen ik moet zitten.
 
Advertisement - register to remove this

rond welke koers moet ik zitten denk je? de afstelling was nog van mijn setup zonder 70cc en 17.5 en nu komt het afstellen dus.

BTW ben vergeten te melden dat ik een RITO as heb maar ja dat heeft er niets mee te maken right?
 
neui as boeit weinig, is gewoon een volronde toch?
hier heb je mijn afstelling misschien heb je er wat aan:
100@17.5
4.1 gram
doppler rode drukveer(strakker als malossi rood)
gesl00pte trekveren :p komt een delta ofzo aan.
met een alu ng en bida s2, luchtfilter bruut vergroot.

hij komt in het begin niet op toeren?
carb goed afstellen, en zware trekveren, voorspanning maximaal.
 
Voor spanning staat maximaal en 96 met 17,5 nog niet goed? nog meer benzine damn dadelijk ikke dik blut zijn hahaha maar ja ik kan het altijd proberen. Maar jij zei dat de rollen veelste licht waren deze moeten dus zwaarder maar rond welk gewicht zou jij zeggen?
 
check je bougie voor welke sproeier, kom op dat weet je nu toch wel :)
rollen, tsjah ik zou iets zwaarder gaan, maar hier geld ook: proberen! ik doe et zelf altijd op mn gevoel, en dat wil wel maar ik kan dat zo dus niet zeggen zonder op je scooter gereden te hebben of hem gehoord te hebben terwijl die reed.
als ie overtoeren draait moet je dus gewoon zwaarder gaan.
 
Haha je hebt gelijk ik weet wel hoe het moet maar ben blijkbaar gewoon te lui om het te proberen en ik heb gewoon heel weinig tijd de laatste tijd omdat ik pw week heb. Maar ja bedankt ik ga verder met afstellen.
 
Back
Top