afstelling minarelli

T1m0thy

Well-Known Member
hallo ik heb een vraagje
ik wil leren afstellen ( ja dat moet door ervaring )
maar nu wil ik graag een beetje weten in welke richting ik moet beginnen

ik heb namelijk een
malaguti F15, was helemaal naar de klote rolletjes op carb kapot uitlaat afgebroken en nog wel meer, maar nu weer opgeknapt.

blok heeft is std
met std cilinder
12mm carb delorto
76 sproeier
originele luchtfilter
en een bidalot c16 ( ja was gloednieuw en mocht hem erbij hebben voor 20 euro dus ja kon het niet laten)
en blauwe rolletjes (uit oude vario alleen om maar ff rolletjes te hebben)

nou was mijn vraag
welk gewicht rolletjes moet ik hebben om de scoot redelijk zuinig maar toch ong een top van 80 te laten hebben en dat hij goed tot snel optrekt ?

ik weet dat het even uitproberen is maar ik heb nog hier en daar wat rolletjes liggen ( je kan ze zelf toch ook wegen ? )
zodat ik meschien kan mengen maar welke richting moet ik kijken ?

mvg bart
 
Advertisement - register to remove this

ja klopt maar ik dacht zo van ja ik kan druk veer en alles gaan vervangen maar is het niet simpeler om een torque drive te kopen ?
of is dat dan zo nutteloos om het aanteschaffen ?

edit : heb er nu een rode druk veer ingedaan en het helpt wel idd , maar nu is de dip van 30 km naar 10 gegaan ;p
dus nu zwaardere of lichtere rollen?
 
Last edited:
als je tijdens het optrekken normaal aantal toeren hebt en je op een snelheid aankomt (bijv 30 km/u) en hij zakt in toeren en komt heel moeizaam er boven op en hij trekt dan op een gegeven moment wel door zou ik er iets zwaarder in zetten.
Ik had eerst 3.1 grams in mijn vario zitten (BWS Spy met Technigas Next) en dat dipte, dus toen laatst 3,7 +/- er in gezet en nu trekt ie soepel door.
Beetje grote sprong idd maar ja had niets anders.
 
Back
Top